Топ-10 гучних стартапів, які не змогли злетіти

Більшість стартаперів переконані у геніальності власної ідеї та вважають, що єдине, чого не вистачає для світового лідерства — це гроші. Насправді ситуація трохи інша, і окрім фінансування також важливе стратегічне планування, команда та чимало додаткових факторів. Ми підібрали топ-10 відомих стартапів — тих, які отримали фінансування та мали непоганий піар, але все одно зазнали поразки. 

1. Formspring

Сервіс анонімних питань та відповідей стартував у 2009 році. Це була унікальна ідея, якою прониклися близько мільйона користувачів вже за перші півтора місяці. Пізніше подібну функцію перейняли багато платформ, адже людям завжди цікаво дізнаватися більше про інших, не розкриваючи себе. Популярність та перспективність проекту принесли $14,26 млн інвестицій у 2011 році, а також партнерськи контракти з гігантами типу MTV. Все йшло якнайкраще, але недовго.

Причиною провалу стала реакція на відвертість у реальному житті. Основною цільовою аудиторією Formspring були підлітки, і анонімний булінг не просто робив їм боляче, а й викликав психічні проблеми та навіть суїцид. Образливі питання, обговорення відповідей у школах та висміювання прийшли у класи та  двори. Все це призвело до тотального бойкоту, скорочення штату і закриття сервісу у 2013 році. 

2. Being

Being — це сервіс, що давав змогу переглядати чужі стрічки новин в Instagram. Просто додаток мрії! Це виглядало як спокуслива можливість для багатьох, тому запуск додатку у лютому 2016 був дійсно очікуваною подією. Про Being писали навіть у Business Insider, що є не аби-яким успіхом. Але пробув він у мобільних сторах лише сім днів.

Фіаско було зумовлено реакцією платформи Instagram, яка обмежила використання свого АРІ вже через тиждень після виходу додатку. Він просто перестав працювати, що і призвело до закриття. Виглядає навіть дивним те, що розробники не подумали про реакцію однієї з найбільших світових платформ. 

3. YotaPhone 

Цей російський проект коштував $50 000 000, та зміг дожити до другої моделі. У рекламі YotaPhone приймали участь перші особи країни, що вже чимало говорить про бюджети та надії. Друга модель була продана лише у 600 копіях, що було просто катастрофою.

Придбати YotaPhone можна і сьогодні, але це мало хто робить. Цей смартфон банально програв флагманам зі світовим ім’ям.

4. Blippy

Blippy — це був чудовий додаток для всіх шанувальників шопінгу: купуй та зазначай на карті — що, де, скільки. Інвестування у проект досягло $12,8 млн, але це не врятувало його.

Ідея насправді геніальна, і вона могла перетворити звичайний похід по магазинах на свято та принести чимало радощів. Тільки уявіть як спростився б вибір подарунків друзям, адже ви точно знаєте про їх уподобання за мапою з покупками!

Головною помилкою компанії була недостатня увага к конфіденційності. Дані кредитних карток були під загрозою, а пікантність покупок майже не викликала інтерес. Людям було нецікаво бачити буденний шопінг, тож додаток втрачав свою популярність у геометрічній прогрессії.

Blippy прийшлося визнати, що компанія не може вирішити проблеми клієнтів, і це поставило крапку у її діяльності.

5. Everest

Everest прогнозували просто блискуче майбутнє: амбіційний стартап, який став у нагоді всім користувачам ПК. Програма проводила повний аналіз комп’ютера, показуючи стан пам’яті, потужність. Він також шукав віруси і аналізував стан та частоту використання програм.  Практично на самому старті стартап підняв близько $2,2 млн інвестицій, не менш вражаючими були і партнерські звязки. Everest співпрацював з брендами світового рівня. Але проіснував він лише три роки, згідно офіційній інформації, закритя трапилося через великі витрати (фінансові та людські) на обслуговування проекту.

Незважаючи на численні успіхи, команда припустила занадто багато помилок в розробці. Everest був доволі повільним та з чималою купою багів. Він коштував близька $90 000 — $105 000 на місяць, а це дуже великі витрати навіть для великої компанії.

6. Clinkle

Clinkle являла собою систему мобільних платежів, яка намагалася об’єднати електронний гаманець з системами продавця. При реєстрації юзер вносив свої кредитні дані, також у базі булаа інформація про різні точки продажу. За період існування стартап отримав фінансування у розмірі $30,5 млн. Проект ще досі живий, але він зовсім не виправдав очікування. 

Clinkle розроблявся цілих три роки, і весь цей час до нього було прикуто чимало уваги у ЗМІ. Розробники хотіли зробити його прогресивним, але час працював проти них. Коли продукт все таки вийшов, він вже став нікому особливо не цікавий. Зараз існують більш успішні аналоги, яким вдалося принести практичну користь у життя людей без зайвого галасу.

7. Color Labs

Color Labs — це додаток, який викотили одразу для iPhone і Android. Його основним призначенням була публікація фотографій та збір фоловерів навколо авторського контенту. У проект було вкладено $41 млн, а пізніше проект був куплений компанією Apple. Але сервіс з’явився у невдалий час, і не досяг успіху. символічно, що найпопулярніша у світі платформа Instagram використовує той же принцип роботи!

Color Labs з’явився у максимально вдалий період: у час, коли популярність фотографій як хобі та стилю життя вийша на фантастичний рівень. Але додаток був доволі складним для користувачів, що й вплинуло на популярність. Компанія намагалася врятувати ситуацію різними партнерськими зв’язками, та це допомагало лише на певний період.

8. Beepi

Beepi повинен був стати мрією автомобілістів. Тільки уявіть, що старий автомобіль можна було б купити оминаючи послуги автодилерів за додаткову плату. У проекта було 35 інвесторів та інвестиції у розмірі $148,95 млн. Все занапастила розстановка пріоритетів, яка почала активно розширюватися, свято віруючи у свою ідею. Підвів також і таргетинг компанії при розкрутці. Крім того, переміщення спеціалістів по різним частинам США та витрати на логістику призвели до занадто високих витрат, які не компенсувалися навіть інвестиціями та грошима клієнтів.

У штаті компанії працювало близько 300 людей, але компанія якось примудрялася втрачати $7 млн ​​на місяць. Саме це призвело до банкрутства амбіційного бізнесу з продажу старих авто.

9. Aereo

Стартап Aereo повинен був здійснити революцію в індустрії кабельного  телебачення. Ця технологія пропонувала клієнтам доступ до live-ТV на будь-якому девайсі або платформі. Проект отримав $97 млн інвестицій, але не зміг їх використати гідно, тож компанія стала банкрутом та закрилася.

Головною проблемою став обмежений вибір каналів у списку, і компанії просто не вдалося залучити клієнтів. Більш того, Aereo провела чимало часу у судах, розгрібаючи позови від кабельних компаній. Сумний кінець непоганої ідеї з невдалим плануванням.

10. Adkeeper

Стартап-розробка Adkeeper дозволяв користувачам зберігати рекламні повідомлення, відкладаючи їх на потім. Засновники змогли зібрати $43 млн та були впевнені, що роблять дивовижну справу: допомагають рекламодавцям знайти свого клієнта без зайвих страждань та витрат часу та грошей. Але виявилося, що люди не хочуть взаємодіяти з рекламою таким способом і тим більше зберігати її на потім. Компанія зрозуміла свою помилку вже на етапі витрачених грошей, та повністю змінила вектор діяльності, залишивши лише назву.

До речі, 22 серпня говоримо з Катериною Осадчук, CEO Indigo Tech Recruiters про ефективні стилі менеджменту на різних етапах зростання бізнесу. Зустріч відбудеться за доброю традицією в офісі наших улюблених Jooble, реєстрація тут

 

автор: Анжеліка Ломако

428 просмотров

Обратная связь

Оставьте сообщение и мы свяжемся с Вами

Обратная связь

Оставьте сообщение и мы свяжемся с Вами

Обратная связь

Оставьте сообщение и мы свяжемся с Вами