Топ-10 гучних стартапів, які не змогли злетіти

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Більшість стартаперів переконані у геніальності власної ідеї та вважають, що єдине, чого не вистачає для світового лідерства - це гроші

Бизнес IT Стратегия

Більшість стартаперів переконані у геніальності власної ідеї та вважають, що єдине, чого не вистачає для світового лідерства - це гроші. Насправді ситуація трохи інша, і окрім фінансування також важливе стратегічне планування, команда та чимало додаткових факторів. Ми підібрали топ-10 відомих стартапів - тих, які отримали фінансування та мали непоганий піар, але все одно зазнали поразки.

1. Formspring

Топ-10 гучних стартапів, які не змогли злетіти

Сервіс анонімних питань та відповідей стартував у 2009 році. Це була унікальна ідея, якою прониклися близько мільйона користувачів вже за перші півтора місяці. Пізніше подібну функцію перейняли багато платформ, адже людям завжди цікаво дізнаватися більше про інших, не розкриваючи себе. Популярність та перспективність проекту принесли $14, 26 млн інвестицій у 2011 році, а також партнерськи контракти з гігантами типу MTV. Все йшло якнайкраще, але недовго. Причиною провалу стала реакція на відвертість у реальному житті. Основною цільовою аудиторією Formspring були підлітки, і анонімний булінг не просто робив їм боляче, а й викликав психічні проблеми та навіть суїцид. Образливі питання, обговорення відповідей у школах та висміювання прийшли у класи та двори. Все це призвело до тотального бойкоту, скорочення штату і закриття сервісу у 2013 році.

2. Being

Being - це сервіс, що давав змогу переглядати чужі стрічки новин в Instagram. Просто додаток мрії! Це виглядало як спокуслива можливість для багатьох, тому запуск додатку у лютому 2016 був дійсно очікуваною подією. Про Being писали навіть у Business Insider, що є не аби-яким успіхом. Але пробув він у мобільних сторах лише сім днів.


Фіаско було зумовлено реакцією платформи Instagram, яка обмежила використання свого АРІ вже через тиждень після виходу додатку. Він просто перестав працювати, що і призвело до закриття. Виглядає навіть дивним те, що розробники не подумали про реакцію однієї з найбільших світових платформ.

3. YotaPhone

Топ-10 гучних стартапів, які не змогли злетіти

Цей російський проект коштував $50 000 000, та зміг дожити до другої моделі. У рекламі YotaPhone приймали участь перші особи країни, що вже чимало говорить про бюджети та надії. Друга модель була продана лише у 600 копіях, що було просто катастрофою. Придбати YotaPhone можна і сьогодні, але це мало хто робить. Цей смартфон банально програв флагманам зі світовим ім'ям.

4. Blippy

Blippy - це був чудовий додаток для всіх шанувальників шопінгу: купуй та зазначай на карті - що, де, скільки. Інвестування у проект досягло $12, 8 млн, але це не врятувало його.


Ідея насправді геніальна, і вона могла перетворити звичайний похід по магазинах на свято та принести чимало радощів. Тільки уявіть як спростився б вибір подарунків друзям, адже ви точно знаєте про їх уподобання за мапою з покупками! Головною помилкою компанії була недостатня увага к конфіденційності. Дані кредитних карток були під загрозою, а пікантність покупок майже не викликала інтерес. Людям було нецікаво бачити буденний шопінг, тож додаток втрачав свою популярність у геометрічній прогрессії.


Blippy прийшлося визнати, що компанія не може вирішити проблеми клієнтів, і це поставило крапку у її діяльності.

5. Everest

Everest прогнозували просто блискуче майбутнє: амбіційний стартап, який став у нагоді всім користувачам ПК. Програма проводила повний аналіз комп’ютера, показуючи стан пам'яті, потужність. Він також шукав віруси і аналізував стан та частоту використання програм. Практично на самому старті стартап підняв близько $2, 2 млн інвестицій, не менш вражаючими були і партнерські звязки. Everest співпрацював з брендами світового рівня. Але проіснував він лише три роки, згідно офіційній інформації, закритя трапилося через великі витрати (фінансові та людські) на обслуговування проекту. Незважаючи на численні успіхи, команда припустила занадто багато помилок в розробці. Everest був доволі повільним та з чималою купою багів. Він коштував близька $90 000 - $105 000 на місяць, а це дуже великі витрати навіть для великої компанії.

6. Clinkle

Топ-10 гучних стартапів, які не змогли злетіти

Clinkle являла собою систему мобільних платежів, яка намагалася об'єднати електронний гаманець з системами продавця. При реєстрації юзер вносив свої кредитні дані, також у базі булаа інформація про різні точки продажу. За період існування стартап отримав фінансування у розмірі $30, 5 млн. Проект ще досі живий, але він зовсім не виправдав очікування.


Clinkle розроблявся цілих три роки, і весь цей час до нього було прикуто чимало уваги у ЗМІ. Розробники хотіли зробити його прогресивним, але час працював проти них. Коли продукт все таки вийшов, він вже став нікому особливо не цікавий. Зараз існують більш успішні аналоги, яким вдалося принести практичну користь у життя людей без зайвого галасу.

7. Color Labs

Color Labs - це додаток, який викотили одразу для iPhone і Android. Його основним призначенням була публікація фотографій та збір фоловерів навколо авторського контенту. У проект було вкладено $41 млн, а пізніше проект був куплений компанією Apple. Але сервіс з'явився у невдалий час, і не досяг успіху. символічно, що найпопулярніша у світі платформа Instagram використовує той же принцип роботи! Color Labs з'явився у максимально вдалий період: у час, коли популярність фотографій як хобі та стилю життя вийшла на фантастичний рівень. Але додаток був доволі складним для користувачів, що й вплинуло на популярність. Компанія намагалася врятувати ситуацію різними партнерськими зв'язками, та це допомагало лише на певний період.

8. Beepi

Beepi повинен був стати мрією автомобілістів. Тільки уявіть, що старий автомобіль можна було б купити оминаючи послуги автодилерів за додаткову плату. У проекта було 35 інвесторів та інвестиції у розмірі $148, 95 млн. Все занапастила розстановка пріоритетів, яка почала активно розширюватися, свято віруючи у свою ідею. Підвів також і таргетинг компанії при розкрутці. Крім того, переміщення спеціалістів по різним частинам США та витрати на логістику призвели до занадто високих витрат, які не компенсувалися навіть інвестиціями та грошима клієнтів.


У штаті компанії працювало близько 300 людей, але компанія якось примудрялася втрачати $7 млн ​​на місяць. Саме це призвело до банкрутства амбіційного бізнесу з продажу старих авто.

9. Aereo

Стартап Aereo повинен був здійснити революцію в індустрії кабельного телебачення. Ця технологія пропонувала клієнтам доступ до live-ТV на будь-якому девайсі або платформі. Проект отримав $97 млн інвестицій, але не зміг їх використати гідно, тож компанія стала банкрутом та закрилася. Головною проблемою став обмежений вибір каналів у списку, і компанії просто не вдалося залучити клієнтів. Більш того, Aereo провела чимало часу у судах, розгрібаючи позови від кабельних компаній. Сумний кінець непоганої ідеї з невдалим плануванням.

10. Adkeeper

Стартап-розробка Adkeeper дозволяв користувачам зберігати рекламні повідомлення, відкладаючи їх на потім. Засновники змогли зібрати $43 млн та були впевнені, що роблять дивовижну справу: допомагають рекламодавцям знайти свого клієнта без зайвих страждань та витрат часу та грошей. Але виявилося, що люди не хочуть взаємодіяти з рекламою таким способом і тим більше зберігати її на потім. Компанія зрозуміла свою помилку вже на етапі витрачених грошей, та повністю змінила вектор діяльності, залишивши лише назву.


До речі, 22 серпня говоримо з Катериною Осадчук, CEO Indigo Tech Recruiters про ефективні стилі менеджменту на різних етапах зростання бізнесу. Зустріч відбудеться за доброю традицією в офісі наших улюблених Jooble, реєстрація тут
автор: Анжеліка Ломако

Инфо
Автор: INDIGO Tech Recruiters
3927 Просмотров
Категория HR
23.07.2019
Похожие статьи
6 способов сделать свою компанию максимально приятным местом для работы
По результатам опроса на ДОУ, IT-специалисты высоко ценят профессиональный рост. Именно ради него 54% опрошенных выбрали сферу IT..
Обзор уровня заработных плат для C-Level на рынке украинского IT в 2021 году
СЕО Екатерина Осадчук и команда Indigo Tech Recruiters провели третий ежегодный обзор заработных плат для C-level в IT. Делимся результатами и благодарим Royallex в лице..
Обзор уровня заработных плат для C-level на рынке украинского IT по результатам 2019 года
СЕО Екатерина Осадчук и команда Indigo Tech Recruiters провели второй ежегодный обзор заработных плат для C-level в IT. Делимся результатами. Ошибка найма и потеря ключев..
Добро ли пожаловал: чек-лист для «правильной» адаптации новичков
Как помочь человеку пройти тернистый путь ньюкамера, быстрее влиться в команду и выйти на нужный уровень продуктивности? Рекрутинговое агентство Indigo подготовило удобны..
«Твоя личность сливается с твоим стартапом: если все хорошо – и тебя драйвит, если плохо – ты тоже “падаешь”»: интервью с Александром Дятловым, General Manager Ukraine в Very Good Security
Сфера защиты чувствительных данных становится все перспективнее. На каком участке этот «океан» пока голубой? На какие еще ниши обратить внимание стартаперам, чтобы улетет..
От продактов и дизайнеров до back-end, QA и девопсов: как Киевстар развивает у себя команды для создания IT продуктов. Интервью с СРО Киевстар Михаилом Нестором
IT и Product направление в Украине развивается и растет постоянно. А в Киевстар решили развивать его внутри..
Прожить 6 месяцев без зарплаты: главный аналитик HUG’s рассказал о грамотном инвестировании
Финансовая грамотность — тот скилл, которого часто не хватает даже опытным профессионалам в своем деле. Мы поговорили о ней с главным аналитиком робоэдвайзера HUG'S Арте..
Как создать успешный HR-бренд. Опыт General Electric, Netflix, Google
Как компании выживают в условиях всё большей ориентации рынка труда на кандидатов? Это особенно актуально в отношении технических специалистов..
Обзор зарплат Product Roles в украинских IT компаниях
СЕО Екатерина Осадчук и команда INDIGO Tech Recruiters провели обзор заработных плат для Product Roles в IT. Напомним, что ежегодно мы выпускаем обзор заработных плат C-L..
Закрыть незакрываемое: что такое Executive search? Ищем лучших кандидатов на топовые вакансии
Что такое executive search, кому поможет и как подобрать агентство, которое поможет найти топового специалиста — разбираемся дальше...
Как украинский IT-бизнес адаптируется к «карантинному» рынку: результаты опроса
Карантин и экономическая встряска усложнили работу всех отраслей и не обошли стороной IT-рынок..
«Я не жду от рекрутеров, что они будут ходить с застывшей улыбкой 24/7 и татуировкой “люблю людей”»: интервью с HR Director Ajax Systems Дарьей Назаркиной 
Украинская компания Ajax Systems разрабатывает и изготавливает умные беспроводные системы безопасности, которые покупают в 80+ странах. Бизнес масштабируется, команда быс..
«Высокий потенциал у финтех-решений, которые «откусывают» функции классических банков»: интервью с сооснователем YayPay Евгением Выборовым
Финтех — привлекательный рынок для стартапов, учитывая темпы трансформации сферы финансов
"Важно делать хорошо то, что делаешь" - диалог с Артуром Михно, со-основателем Work.ua
Нам в Indigo стало интересно, что происходит с HR-Tech сферой в Украине
«In diversity we trust»: интервью с Максом Ковалем, head of operations Djinni.co
Привлекать IT-таланты, учитывая конкуренцию за них, сложно. Привлекать их быстро — задачка из разряда «найти Святой Грааль до ближайшего четверга». Благо есть продукты и ..