Зміни на ринку tech-talent: що відбувається і як діяти рекрутеру?

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Заходячи на незвідану територію, не варто орієнтуватись лише на правила, які працювали раніше.

Світ починає новий економічний цикл, і це, безсумнівно, вплине на ринок праці. І поки бізнес обмірковує правильні стратегії на найближче майбутнє, рекрутери готуються до нових викликів і шляхів їх вирішення.

Оскільки погані економічні новини, здається, з’являються щодня, ми не знаємо, що нас чекає в майбутньому, крім того, що зміни неминучі. І, заходячи на незвідану територію, не варто орієнтуватись лише на правила, які працювали раніше.  

Великі компанії, такі як Meta та Netflix, заморожують свій найм, а в таких компаніях, як Robinhood, Cameo, Meta, відбулись хвилі звільнень, проте це не обов’язково означає, що ринок праці технічних талантів одразу зменшиться. Навіть у найтяжчі часи — а ми ще не досягли їх — завжди є високий попит на найкращі таланти. Крім того, є такі галузі, як інженерія та кібербезпека, де великі та малі технологічні компанії все ще намагатимуться знайти таланти незалежно від макроекономічного контексту.

На старт. Увага. Руш!

Ця криза може стати чудовою можливістю залучити більше талантів на відкриті посади для компаній, які мають запас міцності та готові продовжувати наймати. Незважаючи на це, їм доведеться докласти зусиль, щоб залучити технічні таланти та утримати їх. Але щоб вийти з кризи переможцем, бізнес повинен діяти вже зараз.

Поки ви готуєте свій план щодо того, як продовжувати залучати, наймати й утримувати таланти, які щодня додають цінність, оскільки конкуренція за наймом стає все більш жорсткою, ми підготували для вас кілька порад.

Перегляньте та оновіть свій процес найму

Оновіть свій процес підбору персоналу – зробіть його ще більш структурованим, послідовним і одночасно оперативним. Оскільки постійні зміни є основним викликом – з’являються нові бізнес-ролі та посади, співробітники змінюють пріоритети своїх вимог, а ринки реструктуризуються та трансформуються – вам потрібно зробити процес максимально адаптивним і постійно налаштовувати свої пропозиції для кандидатів.

Структурований і послідовний потік найму допоможе вам уникнути зайвих кроків під час пошуку та залучення талантів. Будьте готові вчитися в процесі та переконайтеся, що в команда постійно відбувається обмін досвідом. І водночас подбайте про те, щоб всі процеси були максимально прості та зрозумілі – не ускладнюйте.  

Люди – на першому місці

Чудові продукти та послуги створюються людьми, а не компаніями. Місія компанії – знайти та залучити таких людей – талантів. А це можливо лише за наявності сильної культури емпатії та добробуту і культивування атмосфери підтримки в команді.

Культура емпатії та добробуту означає знати, що найважливіше для ваших людей. Вони віддають перевагу гнучкому графіку чи неповному робочому дню? Які можливості перекваліфікації чи підвищення кваліфікації вони шукають? Які переваги для психічного здоров’я їм потрібні?

Здається, що все більше компаній обирають гнучкість для своїх співробітників. І нам ще доведеться побачити, що принесе пілотний чотириденний робочий тиждень, щойно запущений у Великобританії, коли очікується, що співробітники будуть дотримуватися моделі «100:80:100» – 100% оплати за 80% час в обмін на зобов’язання підтримувати принаймні 100% продуктивності.

Тому дбайте про своїх людей і будьте готові запропонувати їм свободу та гнучкість, щоб отримати максимальний результат в обмін.

Можливість зростати разом

Таланти не обирають компанію лише заради економічної вигоди. Вони обирають найкращу можливість розвиватися та зростати разом. Отже, щоб найняти талантів, ви повинні зробити їм пропозицію, від якої вони не можуть відмовитися. Це можливо, якщо запропонувати цікавий проєкт, круту команду та чудове середовище для роботи.

Оскільки мета полягає не лише в тому, щоб залучити та наймати, але й утримати таланти та переконатися, що вони залишаться у вашій компанії протягом тривалого періоду, ви повинні бути креативними.

Згідно з дослідженням McKinsey, бізнес стає все більш креативним у своїх інвестиціях в людський капітал, враховуючи що під час Covid-19 співробітники змінили свої пріоритети на користь балансу між роботою та особистим життям, і це навряд чи зміниться незалежно від економічних умов. У той час як деякі компанії співпрацюють з платформами електронних технологій та університетами, щоб навчати своїх співробітників новим навичкам, інші компанії зосередилися на наймі на основі навичок, а не освітніх ступенів. Деякі компанії використовують віддалену роботу, щоб розширити можливості для своїх співпрацівників, водночас інші компанії використовують пропонують «повернутися до офісу», роблячи ставку на «живій взаємодії» та комунікації.

Наймайте розумно та швидко 

Рухайтеся швидко і влучно. Налаштуйте свої пропозиції для кандидатів і будьте першими, хто «достукається» до них – адже якщо ви вже примітила цікавого кандидата, велика ймовірність, що також хтось інший на ринку також вже його помітив. І саме тут ключовим моментом є те, щоб мати всі свої козирі на руках – впевнену можливість запропонувати розвиватися та зростати разом, чудову атмосферу, стабільний бізнес – будьте підготовленими та готовими поборотись за свого кандидата.

Знайшовши цікавого кандидата, швидко рухайтеся та покажіть йому, що ви зацікавлені – продумайте кожен свій крок. Спершу дізнайтеся, що для нього чи неї є важливим – будьте гарним слухачем, здатним почути тонкі нюанси та вихопити інсайти. Далі це також допоможе вам в подальшому пошуці талантів.

Резюмуючи

Новий економічний цикл, безсумнівно, вплине на ринок праці. Для компаній які мають певний запас міцності і готові продовжувати наймати, ця криза може стати чудовою можливістю залучити більше талантів. Але щоб це стало реальністю, потрібно підготуватися вже зараз.

Для найму сильних талантів – як для пошуку, так і для утримання – по-перше, переконайтеся, що ваша компанія може запропонувати стабільне середовище, яке дасть їм можливості для розвитку. Компанії на ранній стадії повинні будуть переконати потенційних співробітників, що вони розвиватимуться найближчими роками й бізнес зростатиме. Наступним кроком буде запропонувати їм чудову пропозицію.

Щоб вийти з кризи, ви повинні інвестувати в ранній найм вже зараз. А щоб наймати та зберегти таланти, ви повинні бути певні в своїй компанії і от що  варто зробити вже зараз:

  • Оновіть свій процес набору персоналу відповідно до цього непростого контексту – зробіть його ще більш структурованим і послідовним, а також зробіть його простим.
  • Подбайте про своїх людей – запропонуйте їм свободу та гнучкість.
  • Виховуйте сильну корпоративну культуру та інвестуйте в неї – важливо зосередитися на залученні найкращих талантів у команді та забезпечити, щоб ці співробітники залишалися в компанії протягом тривалого періоду.
  • Наймайте розумно та швидко – налаштуйте свої пропозиції для кандидатів, будьте першими, хто досягне їх, і створіть чудовий досвід спілкування.

Оскільки економічне середовище швидко змінюється, це також вимагає зміни мислення. Очевидно, що ринку доведеться перейти від «мислення достатку», характерного для так званої «фази бика» до «мислення дефіциту», арактерного для так званої «фази ведмедя». Бізнеси здебільшого змінять свою стратегію набору персоналу та скоротять бюджети на кадри: заморозять активний найм (що вже відбувається), переглянуть програми повної компенсації, спростять процеси та делегують рекрутинг агентствам.

Проте завжди варто пам’ятати, що незважаючи на невизначеність ринку, спади та обороти, він все ж функціонує циклічно. В будь-якому разі, навіть в ці складні часи будуть компанії, що зможуть використати цю кризу на свою користь та стати сильнішими – саме такі компанії, коли криза мине, вийдуть з більшою часткою ринку та більш сильною командою. Тож, можливо, саме вам час стати однією з них.

Інфо
Автор статті: Іра Солхан
7165 Переглядів
Категорія HR
15.06.2022