Що таке особистий бренд і навіщо він потрібен?

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Якщо ви пропонуєте клієнтам товари чи послуги, маєте свій бізнес, варто подумати про особистий бренд. Потрібно відзначити, що особистий бренд (ОБ) є у багатьох, але далеко не всі готові працювати над його просуванням та розвитком.

Якщо ви пропонуєте клієнтам товари чи послуги, маєте свій бізнес, варто подумати про особистий бренд. Потрібно відзначити, що особистий бренд (ОБ) є у багатьох, але далеко не всі готові працювати над його просуванням та розвитком.

Ви вже знаходитесь у пошуку хорошого маркетолога, який допоможе вам зі створенням бренду? Тоді зверніться до рекрутингової агенції Indigo Tech Recruiters. Ми є ніндзя, які допоможуть знайти професіонала для вашої компанії. Понад чотирнадцять років ми займаємося підбором фахівців, співпрацюємо з 26 країнами світу та закриваємо найскладніші вакансії в IT-сфері. Наші співробітники із задоволенням допоможуть і вам.

Особистий бренд – що це таке?

Персональний бренд — проєкт “як мене бачать інші та наскільки це відповідає моїм цілям: персональним та професійним”.

Що важливо:

  • сформувати власний меседж: чіткий та цікавий;
  • фокус – тримати фокус на власному меседжі та не розмивати його залежно від каналів комунікації;
  •  сторітелінг – сформувати свою історію: які мої цінності, чим можна бути корисним іншим, як я досяг того, що є зараз і яке це для мене має значення;
  • унікальність – точка диференціації від інших;
  • послідовність – системно та цілеспрямовано доносити свою історію;
  • щирість і справжність – жити своєю історією, а не лише розповідати її;
  • залучення – взаємодія з іншими брендами (люди/проєкти) та заохочення інших до зворотного зв'язку, взаємодія має бути релевантною.

Про розвиток особистого бренду сьогодні все частіше замислюються дедалі більше людей, незалежно від сфери діяльності. Бренд працює на вас та ваш бізнес. У довгостроковій перспективі, якщо все робити правильно, приносить серйозний бенефіт, а в короткостроковій – спонукає потенційного клієнта звернутися до вас за консультацією, скористатися послугами або придбати товар.

Кому і для чого необхідний власний бренд?

Уявіть, що вам знадобилося придбати певний товар або замовити послуги хорошого фахівця, ви, природно, віддасте перевагу людині чи компанії, про які є якась інформація. Ви шукатимете відгуки в мережі, запитуватимете рекомендації у знайомих або читати коментарі на форумах. Якщо особа, яка надає послугу, має позитивну репутацію та імідж, до неї звернеться більше клієнтів.

Працювати та розвивати власний бренд потрібно фахівцям, у яких дохід та успіх безпосередньо залежать від їхнього іміджу. Таких професій є чимало:

  • психологи, репетитори, масажисти, працівники сфери краси, рекламники – люди, які надають послуги безпосередньо іншим людям, де особистий контакт та репутація мають вирішальне значення;
  • працівники великих відомих компаній, для яких хороша репутація – шлях до підвищення та просування кар'єрними сходами;
  • контент-мейкери, що публікують у блогах та соцмережах оригінальний, цікавий контент;
  • представники мережного маркетингу.

Особливо варто сказати про сферу мистецтва – художникам, письменникам та музикантам гарний імідж просто необхідний. ОБ знадобиться юристам, менеджерам з продажу, копірайтерами, дизайнерами та SMM-фахівцями.

Розкручений особистий бренд та вдалий власний імідж викликають довіру, а отже, приваблюють клієнтів. Все дуже просто — спочатку ви працюєте на свій бренд, а потім починає працювати на вас.

Як правильно розпочати роботу над створенням особистого бренду?

Створити власний бренд легко, якщо скласти алгоритм дій і постійно дотримуватися поставлених цілей. Для початку визначтеся з цільовою аудиторією (ЦА). Важливо розуміти, що ви не можете подобатися всім. Потрібно вирішити, з ким ви хочете працювати, кого зможете зацікавити та кому знадобляться пропоновані товари чи послуги. Визначаючи ЦА, зверніть увагу на вік, стать та інтереси передплатників.

Продумайте власний образ, який ви хочете, щоб з вами асоціювався у клієнтів. Його створення займе трохи часу, але продумати його потрібно заздалегідь - це базис, на якому формуватиметься ваша лінія поведінки. Важливими є всі дрібниці – подача контенту, поведінка та мова, навіть одяг та зачіска. Люди повинні бачити перед собою впевнену, успішну людину.

Тепер доведеться задуматися, як ви оформите блог і як його вестимете. Щоб легше та швидше створити контент-план, важливо визначитися:

  1. Чи згодні ви показувати передплатникам своє особисте життя?
  2. Що корисного та цікавого особисто ви можете показати?
  3. Який контент ви готові створювати?
  4. Скільки контенту ви готові публікувати щодня?
  5. З чим виникають проблеми та чи потрібна допомога?
  6. Чи готові бути максимально відвертими на своєму каналі?
  7. Що з інформації, що транслюється, можна продати, а що підготувати до реалізації?

Багато хто для ведення та розкрутки особистого бренду користується послугами різних фахівців та експертів: копірайтерів, дизайнерів, менеджерів, які пишуть пости, обробляють фото та відео, рекламують, створюють та просувають контент.

Формування власного бренду – копітка справа, яка потребує системного підходу. Обов'язково складіть собі зручний розклад публікацій і намагайтеся не відставати від нього. Важливо постійно транслювати свіжий та оригінальний контент на майданчику для розвитку. Потрібно розміщувати в мережі нові публікації, фотографії та відео.

Щоб ОБ розвивався, важливо постійно його просувати. Робити це можна кількома способами: платно та безкоштовно.

Щоб заявити про себе, на старті можна співпрацювати з уже відомими блогерами – зробити пару спільних постів чи замовити платну рекламу. Вони мають розвинений особистий бренд. Але це не дуже дешево, хоча й широко практикується в Інстаграмі.

Зазвичай це виглядає як згадка про вас на своєму каналі із зазначенням посилання на ваш майданчик. Це приносить свої плоди та кількість клієнтів може збільшитися. Добре, якщо для такої реклами ви покажете блогеру зразок вашого продукту.

Можна замовити рекламну рекламу. Це досить складний процес, відповідно і коштує він дорожче. Оплативши таку рекламу, можна очікувати, що ваші публікації відображатимуться у стрічці вашої цільової аудиторії, що, відповідно, призведе до зростання продажів.

Можна запросити до себе для презентації друзів та знайомих з великою аудиторією, які зможуть розповідати про вас та ваш продукт. Такий поступ може бути безкоштовним або за мінімальну плату, все залежить від того, як ви домовитеся.

Вартість створення та розвитку особистого бренду

Особистий бренд може коштувати недорого — як з погляду фінансів, так і з погляду тимчасових витрат, якщо ви готові ґрунтовно взятися і віддавати йому сили та час щодня. Максимум, на що доведеться витратити гроші, – на фотосесію для сайту чи соцмереж, щоб публікувати гарні картинки. Як показує практика, можна створити та зробити розкрутку бренду самостійно. Людей, які самі роблять все для свого бренду, називають self-made – людина, яка сама себе зробила. Вони вільні чинити так, як хочеться, в цьому їхня головна цінність, адже для їхньої аудиторії такий підхід працює.

Але таких людей, на жаль, небагато. Часто по-справжньому круті експерти та талановиті люди перебувають у тіні. Вони просто соромляться та бояться заявити про себе, презентувати своє «Я». Не лише заважає розвитку, а й негативно відображається лише на рівні заробітку. У таких випадках більшість людей звертаються до фахівців. Вони пропонують для ознайомлення маркетингові кейси, де детально розповідають про те, яка робота була виконана для досягнення поставлених завдань інших клієнтів.

Коштовність цих кейсів у тому, що, читаючи ці матеріали, ви можете знаходити цікаві ідеї бізнесу та надалі складати їх самостійно, тим самим залучаючи потенційних клієнтів.

Вартість послуг з розвитку ОБ коливається і може сягати 500 доларів за місяць постійного співробітництва для просування особистого бренду.

Роботи над створенням власного бренду можна виконувати й самостійно, але це велике завантаження, яке забиратиме у вас багато часу. Краще довірити частину майбутньої роботи професіоналам своєї справи, створивши свою невелику команду. Повірте, у просунутих блогерів із великою аудиторією вона є.

Особливо варто сказати про витрати на рекламу. Якщо ви готові самостійно писати тексти, робити фото та монтувати відеоролики, реклама вийде недорогою. Якщо ні – доведеться наймати копірайтера, фотографа та інших фахівців, а їм потрібно платити за послуги.

Також варто передбачити витрати на навчання та розвиток, щоб бути цікавим для своєї аудиторії та підтримувати хорошу репутацію.

Чи можна не займатися створенням особистого бренду?

Коли ви маєте свій, навіть маленький, бізнес та пропонуєте людям певний продукт, то бренд у вас уже є. Якщо ваша мета – підвищити свої прибутки або розширити коло потенційних покупців, вам потрібно попрацювати над своїм образом. ОБ – це своєрідний інструмент, який допомагає вам продавати, просто назвавши своє ім'я.

Намагатися створити особистий бренд тільки тому, що так роблять конкуренти – велика помилка та марнування часу. Можете не працювати над розвитком ОБ, якщо ви:

  • знаєте, як досягти поставлених цілей легшим шляхом;
  • непублічна людина і не готові виставляти своє життя напоказ;
  • не готові витрачати час, сили та гроші на створення особистого бренду.

Можливо, вам комфортно працювати в ніші, що знаходиться зараз. Якщо ви не бажаєте або не готові щось змінювати, тоді навіщо витрачати ресурси, матеріали та час на створення власного бренду.

Слід зазначити, що створення особистого іміджу – це внесок у майбутнє, ви зробите собі пізнаване ім'я, а це потужний маркетинговий інструмент. Навіть якщо за роки ви захочете змінити сферу професійної діяльності, ви зможете зробити це, не втрачаючи доходів і клієнтів. Користуючись своєю популярністю, ви зможете пропонувати людям нові товари та послуги, при цьому не витрачаючись вже на рекламу та розвиток.

Рекомендуємо створити свій ОБ, тим більше якщо основа у вас вже є. Віримо у ваші сили та бажаємо успіху!

Інфо
Автор статті: SEO InWeb
1854 Переглядів
21.07.2022