Digital marketing

Digital marketing, він же – цифровий маркетинг – охоплює безліч напрямків. Це маркетинг як в інтернеті, так і завдяки мобільним технологіям (наприклад, SMS-розсилка і реклама в мобільних застосунках), на цифровому телебаченні, по онлайн-радіо і навіть в терміналах самообслуговування. Можливих маркетингових каналів і інструментів так багато, що один фахівець не може детально вивчити їх усі.


Найбільш універсальна позиція – Digital Marketing Manager, або Digital Marketer. Цей фахівець, як правило, знається на принципах роботи з багатьма каналами та напрямками, що дозволяє йому сформувати стратегію, виконувати частину роботи самостійно і залучати підрядників для окремих завдань.


Іноді компанії краще найняти відразу цілу команду фахівців у сфері digital marketing.

Замовити консультацію >

Обов'язки Digital Marketing Managera

Завдання Digital Marketing Manager відрізняються залежно від компанії. Частина його завдань може доручатися членам маркетингової команди, що спеціалізуються на окремих сферах, або зовнішнім підрядникам:

  • аналіз: цільової аудиторії, поведінки відвідувачів сайту, тих, хто підписався на сторінки в соцмережах, конкурентів;
  • створення маркетингової стратегії та стратегій для окремих напрямків маркетингу (контент-маркетингової, наприклад);
  • підбір оптимальних каналів (наприклад, онлайн-, мобільний, SMS-маркетинг) і інструментів для реалізації стратегії (контекстна реклама, SMM, e-mail-маркетинг, контент-маркетинг тощо);
  • планування рекламних кампаній у різних маркетингових каналах;
  • здійснення SEO-оптимізації сайту (створення семантичного ядра, поліпшення структури сайту, оптимізація контенту тощо);
  • підготовка email-розсилок;
  • SMM: підготовка контенту, таргетингової реклами у Facebook, YouTube, Instagram;
  • робота з відеоконтентом;
  • моніторинг ключових маркетингових метрик: коефіцієнта конверсії (CR), вартості залучення клієнта (CAC), коефіцієнта утримання клієнтів (CRR), довічної цінності клієнта (CLV або LTV), рейтингу кліків (CTR) та інших;
  • забезпечення послідовного, єдиного бренд-меседжу у всіх каналах;
  • створення та моніторинг аналітичної таблиці (дешборду) для маркетингу;
  • спільна робота з дизайнерами, продакт-менеджерами, відділом продажу і іншими фахівцями.

 

Спеціаліст цифрового маркетингу - основні скіли

Крім знань і навичок у сфері цифрового маркетингу (принципи SMM, SEO, створення і оптимізації різноманітного контенту, зокрема відео), стане у пригоді володіння такими інструментами:

  • інструменти для налаштування контекстної реклами (Google Ads);
  • сервіси аналітики та візуалізації даних (Google Analytics, Netpeak Spider тощо);
  • сервіси для e-mail-маркетингу, наприклад, MailChimp;
  • інструменти для оптимізації вебсайту: Optimizely, Visual Website Optimizer або Oracle Maxymiser;
  • платформи для автоматизації маркетингових процесів (наприклад, Marketo, HubSpot);
  • сервіси аналітики контенту (наприклад, Content track).


Перевагою будуть навички роботи з CMS (найпоширеніші рушії – WordPress і Joomla).

 

Серед особистих якостей найголовніші – багатозадачність, аналітичний розум, вміння делегувати й організовувати робочі процеси, а також розвинені комунікативні навички.

Запитання про пошук фахівців у сфері Digital Marketing

INDIGO Tech Recruiters часто запитують про пошук фахівців у сфері digital marketing. Ми зібрали відповіді на найпоширеніші запитання.

1. Які головні завдання Digital Marketing Manager?

Головні завдання Digital-маркетолога визначають по-різному, але зазвичай це три компоненти: визначити цільову аудиторію та її потреби, розробити маркетингову стратегію, забезпечити її реалізацію завдяки конкретним інструментам.
Кількістю каналів, з якими працює фахівець. Digital-маркетолог використовує для просування не лише інтернет, як онлайн-маркетолог, а й SMS. Якщо необхідно – ТБ і радіо, термінали самообслуговування та інші канали.
Якщо хочете почати з одного каналу, «спробувати», а потім поступово розширюватися – достатньо SMM-ника або PPC-ника. Якщо хочете відразу розробляти більш глобальну стратегію, але впевнені, що достатньо просування в інтернеті – варто найняти онлайн-маркетолога. А якщо ви впевнені, що ваша аудиторія може бути в різних цифрових каналах, не лише онлайн, – вам потрібен Digital Marketing Manager.
Насамперед потрібно шукати не тільки за назвою «Digital Marketing Manager». Навіть якщо вам потрібно просування не лише в інтернеті, спробуйте шукати «онлайн-маркетолога». Багато професіоналів вважають за потрібне вказувати більш популярну назву посади, але описати свій досвід роботи з іншими каналами у відповідному розділі. Також при пошуку важливо звернути увагу на портфоліо проєктів і реалізовані кейси. Хороший Digital-маркетолог – як правило, фахівець з великим досвідом, який може надати приклади успішних проєктів.