Обов'язки QA-фахівців
Тестувальник:
- проходження тест-кейсів і чек-листів;
- документування знайдених багів і дефектів;
- розроблення тестової документації;
- повторне тестування виправленої програми.
QA (додатково до завдань тестування):
- робота над поліпшенням якості продукту, оптимізація процесів тестування;
- аналіз результатів тестування і виявлення причин дефектів;
- планування тестування, написання тест-кейсів, позитивних/негативних сценаріїв;
- комунікація з розробниками;
- відстеження життєвого циклу помилок.
Automation QA:
- автоматизація тест-кейсів;
- налаштування тестових оточень, підготовка даних;
- написання, виконання і підтримка працездатності автотестів, тестових скриптів;
- інтеграція з системами CI/CD;
- розроблення фреймворку для автоматизації.
QA тестувальники: основні скіли
- Уміння складати тестову документацію: тестові сценарії, тест-план, тест-кейси, чек-листи.
- Знання видів тестування і умов застосування кожного з них.
- Робота з системою відслідковування помилок – баг-трекером (наприклад, Bugzilla, Mantis або універсальніші системи управління проєктами Redmine, Jira).
- Проєктування тестів завдяки технікам тест-дизайну (поділ на класи еквівалентності, аналіз граничних значень, діаграми перехідних станів, таблиця можливих розв’язань).
- Знання баз даних і написання базових запитів до них.
Для Automation QA додатково необхідні знання мови програмування (обмеження щодо конкретної мови залежить від мови на проєкті) і такі навички:
- використання фреймворків розроблення та інструментів автоматичного тестування (Selenium, UFT, Ranorex, Katalon Studio);
- робота з системами контролю версій (Git, SVN, Mercurial) і репозиторіями коду;
- робота з системами безперервної інтеграції (Jenkins, TeamCity).