BA - Business Analyst

Бізнес-аналітик досліджує потреби й проблеми замовника (і його цільової аудиторії), шукає вирішення і створює вимоги, на основі яких буде створюватися продукт.

Теоретично він здатний діяти в масштабах організації: проаналізувати її діяльність, виявити проблеми та надати рекомендації щодо ефективного досягнення компанією її цілей. На практиці ж компанії найчастіше шукають бізнес-аналітиків для роботи на проєктах.

 

Багато хто називає BA сполучною ланкою між командою розроблення і менеджментом або замовником.


Обов'язки бізнес аналітика

  • Збір інформації з різних джерел (опитування, дослідження ринку, профільні статті, інтерв'ю).
  • Інтерв'ювання замовників, менеджменту компанії, команди, бізнес-користувачів з метою отримання необхідної інформації.
  • Генерація ідей, пропозицій і рекомендацій щодо конкретних питань (від певного функціоналу продукту, розроблення продукту загалом до поліпшення бізнес-процесів, систем і навіть структури компанії).
  • Визначення цілей організації або проєкту та формулювання на їхній основі бізнес-вимог, а потім їхня формалізація (розподіл на функціональні і нефункціональні вимоги).
  • Написання специфікацій, ведення документації, іноді – прототипування (якщо потрібно донести до технічних фахівців ідеї замовника).
  • Менеджмент вимог – їхні аналіз і зміни.

 

Під час застосування Scrum-методології бізнес-аналітик часто відповідає за створення продуктового беклогу (що перетинається із завданнями Product Owner).


У деяких компаніях бізнес-аналітик бере участь в стратегічному аналізі: разом з топменеджментом вносить рекомендації щодо стратегії розвитку всієї організації.


Business analyst - основні скіли

  • Знання індустрії, галузі бізнесу, в якій працює компанія.
  • Уміння працювати з великими обсягами інформації.
  • Навички візуалізації інформації і знання відповідних програм (MS Visio, Draw.io, Google Data Studio, Power BI, Tableau, DataHero), стандартів (наприклад, UML) і нотацій (BPMN, IDEF0).
  • Знання та навички застосування методологій для збору вимог – анкетування, опитування, мозковий штурм, аналіз відкритих даних, конкурентів.
  • Ефективна комунікація (вміння ставити правильні запитання і активно слухати, виділити суттєву інформацію під час діалогу).
  • Володіння програмним забезпеченням для управління документацією, проєктами і процесами (часто використовується Confluence).
  • Навички ефективного вирішення проблем.
  • Критичне мислення.



Запитання про рекрутинг бізнес аналітиків

Ми часто відповідаємо клієнтам на запитання про BA. Сподіваємося, вам знадобляться відповіді на найпоширеніші запитання, які ми зібрали. Якщо потрібна додаткова інформація – фахівці INDIGO Tech Recruiters з радістю нададуть її вам.

1. Чим відрізняються професії бізнес-аналітика і проджект-менеджера?

До обов'язків і BA, і Project Manager входить комунікація із замовником і командою, вирішення проблем. Обох фахівців називають посередниками між замовником і командою. Але, на відміну від проджект-менеджера, бізнес-аналітик не керує командою розробників. BA може визначити, що потрібно зробити, а Project Manager вирішує, як саме досягти результату, і загалом відповідає за це питання. Бізнес-аналітик не планує хід проєкту і функціонал продукту, не займається запуском продукту. BA – експерт в аналітиці. А PM не завжди глибоко обізнаний у потрібних інструментах і методах, до того ж, з огляду на безліч інших обов'язків, не зможе приділити достатньо часу на збір інформації та детальний аналіз.
Бізнес-аналітик не повинен знати мови програмування. Для роботи в IT, звичайно, потрібно розуміти принципи функціонування інформаційних систем і термінологію. Технічна освіта не обов'язкова, але дуже бажана. Технічним фахівцям, які перейшли в BA, набагато простіше спрацюватися з командою розробників і передати бізнес-вимоги на їхній мові. Багато хто переходить в цю професію з посад, тісно пов'язаних з бізнес-процесами. Такі фахівці мають перевагу, розуміючи бізнес зсередини. Розуміння технічної частини можна «підтягнути».
Аналітик даних зазвичай – математик з навичками програмування, який збирає, обробляє, вивчає і інтерпретує, візуалізує дані, часто – Big Data. BA використовує дані для розроблення рішень і комунікує із замовниками та командою.
BA потрібен насамперед для збору вимог і створення специфікацій. Його присутність значно знижує ризик непорозумінь між замовником і командою. На проєкті завжди є завдання у сфері бізнес-аналізу: потрібно дізнатися, чого саме хоче замовник, сформулювати це в конкретні вимоги і задокументувати, розробити вирішення. Якщо в компанії немає бізнес-аналітика, ці завдання виконуються кимось іншим, можливо, проджект-менеджером. BA зможе здійснювати роботу більш ефективно.