HR

Human Resources Management – стратегічний підхід до управління людьми. За такого підходу компанія прагне створити всі умови для максимальної ефективності працівників, що так само допомагає бізнесу досягти визначених цілей. HR займаються всіма процесами, пов'язаними з людським ресурсами компанії: підтримкою кожного з працівників окремо і команд загалом.

У великих компаніях зазвичай є кілька фахівців, що працюють в сфері HR:

  • Власне HR – вони займаються працівниками, що вже значаться у штаті;
  • Рекрутери – відповідають за підбір кандидатів на вакансії, організацію та проведення співбесід;
  • Сорсери - шукають потрібних фахівців, збирають базу даних кандидатів, але не спілкуються безпосередньо з ними;
  • Іноді є ще й відділ кадрів, який займається суто документообігом.


У невеликих компаніях усі обов'язки, що стосуються human resources, часто виконує одна людина. Хоча водночас деякі завдання доводиться віддавати на аутсорсинг. Наприклад, HR-фахівцю нескладно буде розмістити вакансію і найняти, наприклад, копірайтера або Junior-програміста. А от знайти хорошого фулстек-розробника, девОпса або досвідченого маркетингового директора частіше доручають рекрутинговому агентству – адже пошук цих фахівців може забрати багато сил і часу.


Обов'язки HR Managera

  • Адаптація нових співробітників (onboarding).
  • Організація індивідуальних і командних тренінгів.
  • Забезпечення ефективної роботи команд, управління конфліктами.
  • Організація корпоративних заходів і тімбілдинг-активностей.
  • Мотивація працівників.
  • Здійснення регулярних оцінок персоналу (performance evaluation).
  • Створення та підтримка бренду роботодавця.
  • Створення та розвиток корпоративної культури.
  • Підтримка корпоративної політики щодо різноманіття і рівних можливостей.
  • Координація відпусток, організація відряджень, робота з лікарняними.
  • Розширення соцпакета, управління системою зарплат, бонусів і компенсацій.
  • Автоматизація процесів.
  • Моніторинг рівня лояльності співробітників.
  • В разі потреби – виявлення і усунення причин плинності кадрів.
  • Супровід процесу звільнення.
  • Ведення документації, пов'язаної з HR-процесами (оформленнями на роботу, звільненнями, відпустками).


Recruiter

  • Збір вимог від проджект-менеджерів або тімліда.
  • Створення опису вакансії.
  • Підбір кандидатів.
  • Хедхантинг – цілеспрямоване переманювання кандидатів з інших компаній.
  • Перегляд резюме, скринінг (відбір претендентів за формальними ознаками).
  • Первинні співбесіди.
  • Комунікація з кандидатом і просування бренду компанії (наприклад, хороший рекрутер здатен зробити так, щоб кандидати, навіть отримавши відмову, не ображались на компанію).


Sourcer

  • Пошук кандидатів в різних джерелах: Facebook, LinkedIn, GitHub, Telegram, Twitter, StackOverflow, форуми за спеціальностями (наприклад, для маркетологів або програмістів), офлайн-заходи, платні бази контактів.
  • З'ясування контактної інформації та передання її рекрутерам.
  • Створення та оновлення бази даних кандидатів.
  • Взаємодія з учасниками реферальних програм, які рекомендують знайомого фахівця за винагороду, внесення контактів у базуHR


HR Manager - основні скіли

  • Розвинений емоційний інтелект.
  • Управління конфліктами.
  • Знання основних метрик HR-аналітики: задоволеність (Key Employee Satisfaction Rate), рівень утримання (Key Employee Retention Rate), коефіцієнти добровільної і недобровільної плинності кадрів (Voluntary/Involuntary Termination Rate), ясність бачення компанії (Clarity of Company Vision) і інші (всього існує більше 70 метрик).
  • Навички використання інструменту для управління HR-процесами (наприклад, Zoho people, Zenefits, StaffSquared, CakeHR, Hurma).


Для взаємодії з працівниками IT-компаній бажано хоча б на базовому рівні знатися на технологіях. Важливо стежити за HR-трендами і використовувати їх у роботі, а ще – моніторити HR-практики найближчих конкурентів.



Recruiter

  • Комунікативні навички, знання психології.
  • Креативність – щоб вирізнятися на тлі інших рекрутерів, зацікавити IT-фахівця, який отримує багато пропозицій.
  • Розуміння ділового етикету – щоб у фахівця залишилось приємне враження, не здатися надокучливим або не виявити креативності в недоречному форматі.
  • Розуміння технологій, з якими працює компанія, – щоб правильно інтерпретувати інформацію в резюме кандидатів і спілкуватися з ними їхньою мовою.


Sourcer

  • Аналітичний склад розуму.
  • Розуміння алгоритмів пошуку інформації, уміння грамотно скласти запит для пошукових систем.
  • Уміння складати стратегію пошуку.
Misha -
Аккаунт-менеджер - Indigo
Досвід роботи: 2 роки
Англійська (Advanced)
Повна зайнятість
Досвід роботи: 2
Англійська (Advanced)
Повна зайнятість