У великих компаніях зазвичай є кілька фахівців, що працюють в сфері HR:
- Власне HR – вони займаються працівниками, що вже значаться у штаті;
- Рекрутери – відповідають за підбір кандидатів на вакансії, організацію та проведення співбесід;
- Сорсери - шукають потрібних фахівців, збирають базу даних кандидатів, але не спілкуються безпосередньо з ними;
- Іноді є ще й відділ кадрів, який займається суто документообігом.
У невеликих компаніях усі обов'язки, що стосуються human resources, часто виконує одна людина. Хоча водночас деякі завдання доводиться віддавати на аутсорсинг. Наприклад, HR-фахівцю нескладно буде розмістити вакансію і найняти, наприклад, копірайтера або Junior-програміста. А от знайти хорошого фулстек-розробника, девОпса або досвідченого маркетингового директора частіше доручають рекрутинговому агентству – адже пошук цих фахівців може забрати багато сил і часу.
Обов'язки HR Managera
- Адаптація нових співробітників (onboarding).
- Організація індивідуальних і командних тренінгів.
- Забезпечення ефективної роботи команд, управління конфліктами.
- Організація корпоративних заходів і тімбілдинг-активностей.
- Мотивація працівників.
- Здійснення регулярних оцінок персоналу (performance evaluation).
- Створення та підтримка бренду роботодавця.
- Створення та розвиток корпоративної культури.
- Підтримка корпоративної політики щодо різноманіття і рівних можливостей.
- Координація відпусток, організація відряджень, робота з лікарняними.
- Розширення соцпакета, управління системою зарплат, бонусів і компенсацій.
- Автоматизація процесів.
- Моніторинг рівня лояльності співробітників.
- В разі потреби – виявлення і усунення причин плинності кадрів.
- Супровід процесу звільнення.
- Ведення документації, пов'язаної з HR-процесами (оформленнями на роботу, звільненнями, відпустками).
Recruiter
- Збір вимог від проджект-менеджерів або тімліда.
- Створення опису вакансії.
- Підбір кандидатів.
- Хедхантинг – цілеспрямоване переманювання кандидатів з інших компаній.
- Перегляд резюме, скринінг (відбір претендентів за формальними ознаками).
- Первинні співбесіди.
- Комунікація з кандидатом і просування бренду компанії (наприклад, хороший рекрутер здатен зробити так, щоб кандидати, навіть отримавши відмову, не ображались на компанію).
Sourcer
- Пошук кандидатів в різних джерелах: Facebook, LinkedIn, GitHub, Telegram, Twitter, StackOverflow, форуми за спеціальностями (наприклад, для маркетологів або програмістів), офлайн-заходи, платні бази контактів.
- З'ясування контактної інформації та передання її рекрутерам.
- Створення та оновлення бази даних кандидатів.
- Взаємодія з учасниками реферальних програм, які рекомендують знайомого фахівця за винагороду, внесення контактів у базуHR
HR Manager - основні скіли
- Розвинений емоційний інтелект.
- Управління конфліктами.
- Знання основних метрик HR-аналітики: задоволеність (Key Employee Satisfaction Rate), рівень утримання (Key Employee Retention Rate), коефіцієнти добровільної і недобровільної плинності кадрів (Voluntary/Involuntary Termination Rate), ясність бачення компанії (Clarity of Company Vision) і інші (всього існує більше 70 метрик).
- Навички використання інструменту для управління HR-процесами (наприклад, Zoho people, Zenefits, StaffSquared, CakeHR, Hurma).
Для взаємодії з працівниками IT-компаній бажано хоча б на базовому рівні знатися на технологіях. Важливо стежити за HR-трендами і використовувати їх у роботі, а ще – моніторити HR-практики найближчих конкурентів.
Recruiter
- Комунікативні навички, знання психології.
- Креативність – щоб вирізнятися на тлі інших рекрутерів, зацікавити IT-фахівця, який отримує багато пропозицій.
- Розуміння ділового етикету – щоб у фахівця залишилось приємне враження, не здатися надокучливим або не виявити креативності в недоречному форматі.
- Розуміння технологій, з якими працює компанія, – щоб правильно інтерпретувати інформацію в резюме кандидатів і спілкуватися з ними їхньою мовою.
Sourcer
- Аналітичний склад розуму.
- Розуміння алгоритмів пошуку інформації, уміння грамотно скласти запит для пошукових систем.
- Уміння складати стратегію пошуку.