З одного боку, це зручно для роботодавця та працівника. З іншого боку керівники часто побоюються, що не зможуть налагодити повноцінну роботу колективу віддалених працівників. Фахівці компанії Indigo Tech Recruiters розповідають, як побудувати правильні ділові відносини та уникнути помилок.
Підбір правильних людей
Робота у віддаленому доступі підходить не всім. Деякі люди не здатні організувати жорсткий самоконтроль, розслабляючись у домашній обстановці. Іншим не вистачає живого спілкування з колективом та з начальством. Щоб уникнути нерозуміння та зриву робочих завдань, ретельно проводьте співбесіду з претендентами на віддалену роботу. Відразу обговоріть умови, дедлайн, а також запропонуйте виконати тестове завдання. Багато керівників встановлюють випробувальний термін на 2–4 тижні – це допомагає зрозуміти здатність людини працювати віддалено.
При співбесіді звертайте увагу не лише на професійні, а й на особисті якості людини. Це важливо, оскільки з гарним фахівцем буває важко у спілкуванні. І навпаки: віддалений співробітник може бути гарною людиною, але не надто успішною з професійної точки зору.
Авторитет керівника
Гарний керівник успішно поєднує в собі лояльність та жорсткий контроль. Найчастіше процесом роботи керує HR-менеджер, однак обов'язки можуть бути делеговані й іншим співробітникам компанії.
Успішний баланс між цими двома напрямними дозволяє побудувати якісну роботу. Іншими словами, ви повинні бути суворими, але справедливими.
Керівнику потрібно приділити час ретельному плануванню стратегії співпраці. Насамперед необхідно:
- встановити правила – ознайомити співробітника з вимогами компанії, корпоративною етикою;
- створити комунікативну стратегію – визначити принципи та можливість неформального спілкування;
- відноситися до віддалених співробітників так само як до локальних – допомагати, швидко відповідати на запитання;
- уникати неправильної постановки завдань – це призводить до зриву робочого процесу;
- використовувати відео для обговорення важливих питань.
Щоб закріпити авторитет керівника, регулярно беріть участь у робочих процесах.
Контроль співробітників
Прагнувши повного контролю співробітників, багато керівників перегинають ціпок. Дисципліна важлива, але не варто ставити її вище за результативність. Зауважимо, що слідкувати потрібно не за працівником, а за результатом. Якщо завдання виконано добре і вчасно – не важливо, скільки часу фрилансер проводить у соціальних мережах чи коли працює. Контролювати варто лише обсяг, якість та дедлайни.
Розрахунок обсягу завдань
Планування та розподіл обсягу роботи – завдання не з легких. Необхідно попередньо оцінити здібності фрилансерів та правильно розподілити навантаження. Не всі віддалені співробітники здатні працювати вдень та вночі – це призведе до вигоряння. Однак і занадто маленький обсяг завдань може розслабити людину, що зменшить продуктивність роботи. Ретельне планування навантаження допоможе уникнути помилок та розчарування з боку співробітника та керівника.
Цінність співробітників
Віддаленим співробітникам набагато легше міняти роботу – вони не настільки прив'язані до колективу та офісу. Тому фрилансера необхідно добре мотивувати й залучати в інтереси компанії. Варто запрошувати співробітника в офіс та на корпоративи – так він відчує себе частиною команди. Обов'язково показуйте, наскільки ви цінуєте людину, її роботу, результативність та внесок у спільну справу.
Керування дистанційним працівником – непроста справа. Якщо таких людей кілька, завдання ускладнюється вдвічі. Проте практика показує, що грамотний керівник успішно справляється з роботою – важливо дотримуватися всіх запропонованих порад.
Компанія Indigo Tech Recruiters точно знає, як керувати віддаленими співробітниками та підкаже, що потрібно робити у кожному конкретному випадку. Ми займаємося підбором персоналу вже 14 років і розуміємо всі нюанси нашої непростої справи. Якщо вам потрібен грамотний проєкт менеджер, бізнес-аналітик або консультант, звертайтеся до нашої компанії.