Чому ліньки працювати і як позбутися цього стану?

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Небажання працювати – абсолютно природний інстинкт для кожної людини, але якщо це почуття проявляється тільки час від часу. Постійне ухиляння від трудових обов'язків чи завдань не користь будь-якому співробітнику.

Найважче доводиться фрилансерам. Чому з'являються ліньки і як з цим боротися? Розбираються фахівці компанії Indigo Tech Recruiters.

Чому ліньки працювати і як позбутися цього стану?

Лінь – поняття широке та суперечливе. У нього вкладають різні психологічні стани – від неготовності розпочинати роботу до повної відсутності бажання робити що-небудь. Фахівці стверджують, що зазвичай лінь до роботи не виникає просто так - їй передують причини. Серед них:

  •  недисциплінованість;
  •  відсутність інтересу;
  • невпевненість у власних силах;
  • страх;
  • апатія:
  • відсутність мотивації;
  • фізична або моральна перевтома;
  • відсутність уявлення про процес, сенс або результат роботи.

У більшості випадків ми лінуємося працювати саме з однієї або через кілька перерахованих причин. Проте позбавитися бажання відстрочити роботу можна. Важливо зізнатися собі в тому, що ви дійсно лінуєтеся, спробувати знайти причину та скористатися однією із запропонованих можливостей боротьби.

З лінню часто стикаються фрилансери або люди, які працюють вдома, – копірайтери, UX дизайнери, IoT інженери, перекладачі та працівники інших сфер діяльності.

Розглянемо, як боротися з лінню на практиці.

Використовуйте слабкість мозку до незавершених дій

Наш мозок не любить залишати щось на «потім» – це його природний інстинкт. Наприклад, коли ви читаєте цікаву книгу, бажаєте якнайшвидше дізнатися, чим вона закінчиться, навіть якщо сенс і кінець цілком зрозумілий. Те саме відбувається і з робочим процесом. Дайте собі установку якнайшвидше дізнатися, що вийде з вашої роботи – працювати стане набагато простіше.

Максимально спростіть перший крок

Чому ви так прагнете відкладати роботу на потім? Швидше за все, вас лякає, що на виконання завдання піде цілий день. Навчіться заздалегідь планувати робочий день та дробіть завдання.

Іноді найскладніше у роботі – це розпочати. Багато людей відкладають перший крок на потім, прогортаючи стрічку в соцмережах або займаючись іншими справами. Чітко заплануйте, о котрій ви почнете виконувати завдання і коли дозволите собі перерватися. Таким чином ваш мозок налаштується на роботу набагато швидше, і ви впораєтеся навіть раніше, ніж планували.

Напрацюйте нейронні зв'язки

Мозок не любить займатися чимось новим, оскільки для цього потрібно багато енергії. Однак його можна навчити робити це із задоволенням. Для цього необхідно напрацювати нейронні зв'язки. Найдієвіший спосіб досягнення мети – процес візуалізації ситуації. Щодня уявляйте, що ваша діяльність приносить задоволення, і згодом ви почнете помічати, що так і відбувається.

Тренуйте силу волі

Згадайте спортсменів: регулярні тренування призводять не лише до оптимальної фізичної форми, а й загартовують характер. Тренувати силу волі можна. Для цього використовують медитацію. Деякі відмовляються на час роботи від соцмереж або солодкого. Придумайте свій метод – так працювати стане простіше та ефективніше.

Заправтеся гормональним паливом

Гормони регулюють усі процеси, у тому числі й працездатність. Тому подбайте про те, щоб у вашому організмі завжди були:

  • мелатонін (гормон, який відповідає за енергію) – виробляється під час сну;
  • дофамін (гормон задоволення) можна отримати від повноцінного та смачного харчування;
  • ендорфін (гормон радості) виникає після фізичних навантажень тіла;
  • серотонін (гормон гарного настрою) з'являється від сонячного світла, приємних спогадів;
  •  окситоцин знижує рівень тривоги, а його виробленню сприяють прогулянки з друзями, приємні емоції.

Коктейль цих основних гормонів сприяє появі позитивної мотивації, віри в себе, підвищенню працездатності. Тому необхідно як зосереджуватися на роботі, а й шукати час для позитивних емоцій. Любіть своє тіло, знаходьте час для фізичних вправ, відпочинку, зустрічей із друзями та прогулянок.

Також психологи радять дотримуватися ще кількох порад:

  1. Знайдіть мотивацію, сенс, інтерес. Це може бути правильне формулювання завдання, налаштованість на позитивний результат, прагнення до успіхів як у колег. Вірте у себе.
  2. Не беріть більше завдань, ніж готові виконати, інакше поплатіться за це фізичним та психологічним здоров'ям.
  3. Відкладайте неважливі справи на потім. Серіал від вас нікуди не подінеться, а зірвати роботу можете легко.
  4. Пообіцяйте собі винагороду за результат. Після виконання проєкту дозвольте собі подорож, шопінг або інше заохочення.
  5. Слідкуйте за моральним станом. Не ігноруйте сигнали організму – постійна пригніченість чи невдоволення собою призводить до депресій.
  6. Облаштуйте робоче місце. Вам має бути комфортно та зручно.
  7. Урізноманітнити нудні завдання. Якщо проєкт не зовсім до душі, спробуйте працювати під музику або улюблену каву.
  8. Дозвольте собі відпочинок. Не звинувачуйте себе, якщо встали не вчасно – отже, ляжете спати трохи згодом.
  9. Залишіть страхи. Саме вони часто заважають досягати поставленої мети.

Завжди керуйтеся принципом: не відкладай на завтра те, що можеш зробити сьогодні. Обов'язково застосовуйте всі поради та способи на практиці – з подивом зауважте, що апатія якщо й не пішла зовсім, то не виявляється дуже довго.

Компанія Indigo Tech Recruiters бажає вам якомога рідше стикатися з лінню. А якщо й зіткнетеся, ви знаєте, що робити.

Інфо
Автор статті: SEO InWeb
1048 Переглядів
15.05.2022