Залучення співробітників – це важливий показник успіху компанії. Багато керівників не приділяють особливої уваги цьому аспекту, і даремно. Дуже важливо розбиратися в темі та всіляко сприяти залученості співробітників. Розглянемо, що це таке, а також розповімо про способи підвищення рівня залучення команди на прикладі Indigo Tech Recruiters.
Що таке залучення співробітників?
Ви, напевно, не раз зустрічали людей, які не просто працюють, а «живуть роботою». Їм не потрібна додаткова мотивація – очі, що горять, і працездатність говорить сама за себе. Це результат ефективної залучення співробітника. Пасивні працівники поводяться протилежно: не віддаються роботі, уникають професійного зростання, рідко спілкуються з колегами.
Залучення – це емоційний аспект роботи. Під цим поняттям ховається прихильність людини до роботи, колективу, а також відданість компанії та її місії. Залучення – це задоволення своєю роботою та прагнення до самовдосконалення. Ось чому дуже важливо працювати над цим показником усередині компанії.
Чому залучення співробітників таке важливе?
Все дуже просто – залучений співробітник працює набагато ефективніше, ніж пасивний. Звернемося до статистики та розглянемо простий приклад. Просунуті IT-компанії говорять про те, що залучені співробітники:
- працюють набагато ефективніше;
- збільшують прибуток компанії;
- зменшують плинність кадрів;
- виконують поставлені завдання якісно, іноді раніше зазначеного терміну;
- краще взаємодіють із клієнтами;
- прагнуть підвищення;
- беруть менше лікарняних.
Залучення персоналу грає на руку всім – керівництву, колективу, клієнтам. Що зацікавленість кожного члена команди організації, то ефективніше працює фірма.
Способи підвищення залучення співробітників
Як підвищити залучення співробітників? Розглянемо найефективніші способи:
1. Вимірюйте залученість
Зрозуміти, наскільки залучені ваші співробітники неможливо без статистики. Спершу важливо знати, на якому рівні знаходиться ваша команда. Варто робити подальші кроки для збільшення мотивації.
Найпростіший шлях вимірювання залученості – це опитування. Можна використовувати готові популярні сервіси – Gallup Q12, SurveyMonkey, Typeform, Officevibe і Culture Amp. Ці інструменти допоможуть вам швидко збирати статистику та вести облік. Порадьтеся з HR-менеджером – це фахівець точно знає, як виміряти залучення.
Ми рекомендуємо проводити опитування регулярно – хоча б раз на квартал. Однак найкраще працює щомісячний збір даних. Обов'язково обговоріть результати команди. Також можна і потрібно проводити індивідуальні бесіди (one-to-one), які допоможуть зрозуміти потреби та особливості кожного працівника.
2. Застосовуйте тренерський посібник
Залучення персоналу безпосередньо залежить від керівників. Що зацікавленість лідера, то більше вмотивовані працівники. Подумайте: чи віддаються роботі керівники? Наскільки сильна їхня залученість?
Приділяйте достатньо часу коучингу керівництва та менеджерів. Добре працюють спеціальні тренінги, тім-білдінги та інші методи. Сильні лідери = довіра всередині команди та підвищена мотивація співробітників.
3. Приділяйте достатньо уваги емоційному та фізичному здоров'ю співробітників
Фізичне та емоційне здоров'я безумовно впливає на працездатність та залученість співробітників. Що краще самопочуття кожного члена команди, то більше віддачі на роботі. Тому лідерам необхідно дбати про комфорт співробітників в офісі – організувати правильне харчування, зону відпочинку, можливості для зайняття спортом. Це позитивно впливає на фізичне та емоційне здоров'я кожного члена команди. Також грамотні керівники регулярно проводять бесіди зі співробітниками, щоб з'ясувати, чи вистачає їм часу на повсякденні справи, чи влаштовує умови роботи. Чим комфортніша та доброзичливіша атмосфера в офісі, тим краще почуваються співробітники.
4. Сфокусуйтеся на зворотному зв'язку
Важливо, щоб співробітники могли довіряти своєму лідеру та розповісти про те, що їх хвилює. Спочатку можна організувати анонімні опитування, які допоможуть з'ясувати проблеми кожного члена колективу організації. У цьому допоможуть послуги Culture Amp або Small Improvement.
Дуже важливо не лише зібрати дані, а й дати зворотний зв'язок, максимально розв'язати всі проблеми. Коли рівень довіри зросте, можна організовувати зустрічі тет-а-тет. Дозволяйте співробітникам звертатися до вас на будь-які прохання, використовуйте індивідуальний підхід.
5. Дякуйте співробітникам за їх внесок
Співробітники, які працюють з максимальною віддачею і при цьому нічого не отримують натомість, дуже швидко вигорають. Тому дуже важливо заохочувати кожного члена команди і робити це регулярно. Можна використовувати такі види нагород:
- словесна похвала;
- письмова подяка;
- премії та бонуси;
- заохочення у вигляді сертифікатів, участі в робочих поїздках або семінарів;
- підвищення.
Важливо не просто дякувати працівникові за вчасно зданий проєкт, а наголошувати на конкретних заслугах. Хвалити потрібно вчасно, часто і певно, використовуючи індивідуальний підхід.
6. Заохочуйте творче мислення
Фірма може працювати ефективно, якщо співробітники проявляють себе максимально креативно. Для цього необхідно приділяти час творчому розвитку членів команди. Уважно вислуховуйте ідеї, віддавайте кермо влади та надавайте колективу автономію. Вітайте експерименти, проводьте наради щодо обміну досвідом, стимулюйте нестандартне мислення. Це допоможе підвищити ефективність роботи компанії.
7. Правильно вводіть у колектив нових співробітників
Дуже важливо, щоб нові члени команди відчували себе «у своїй тарілці». Для цього приділяйте багато часу адаптації. Насамперед керівництву необхідно плавно вводити співробітників у курс справи – не навантажувати роботою відразу, а дати час звикнути до нової обстановки та обов'язків. Також дуже важлива допомога та підтримка колективу. Якщо співробітник відразу відчує себе залученим, це підвищить його працездатність та мотивацію.
8. Стимулюйте професійний розвиток
Ваша команда повинна завжди досягати поставленої мети. Це неможливо зробити без професійного розвитку. Стимулюйте та заохочуйте всі ініціативи співробітників, дозволяйте їм висловлювати свою думку. Багато фірм повністю або частково оплачують навчання членів команди, пропонують їм участь у різних семінарах та форумах. Вкладаючи гроші у розвиток своїх співробітників, ви отримуєте впевненість у завтрашньому дні: ймовірність, що члени команди підуть з вашої фірми в іншу, суттєво знижується.
9. Пам'ятайте про прозорість
Прозоре робоче середовище – це атмосфера довіри між усіма членами колективу. Дуже важливо, щоб співробітники могли розмовляти один з одним не лише з робочих проблем, а й про щось особисте. Необов'язково присвячувати кожного члена команди у перипетії сімейного життя – можна просто ділитися з колегами новинами за спільними обідами. Це зміцнить довіру до керівництва та підвищить залучення співробітників.
10. Зосередьтеся на цілі
Багато співробітників IT-компаній зізнаються, що готові працювати за меншу зарплату, якщо бачать перспективи та успіх фірми. Члени вашої команди повинні розуміти, в чому сенс їхньої праці та яку користь він приносить. Покажіть співробітникам, наскільки важлива їхня робота – як вона впливає не лише на фірму, а й на оточуючих. Дуже важливо розвивати корпоративну культуру, регулярно описувати перспективи компанії та ставити нові цілі.
Перераховані методи підвищення рівня залучення співробітників – не єдині. Кожен лідер знає, як саме мотивувати своїх співробітників та як допомогти їм реалізувати себе. Прислухайтесь до думки колег, самовдосконалюйтесь та розвивайтеся – це головні аспекти успішності роботи компанії.
Для того, щоб знайти максимально залучених співробітників, необхідно використовувати успішний рекрутинг. Звертайтеся до компанії Indigo Tech Recruiters. Ми знаходимо таланти в будь-яких напрямках — від цифрового маркетингу до космічної індустрії за максимально лояльними цінами.