9 трендів сучасного рекрутингу

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Рекрутинг розвивається разом з технологіями. В IT-сфері це відбувається особливо швидко, адже в цій галузі новітні розробки та програмне забезпечення є першими.

Рекрутинг розвивається разом з технологіями. В IT-сфері це відбувається особливо швидко, адже в цій галузі новітні розробки та програмне забезпечення є першими. Використовуючи сучасні технології підбору персоналу, компанії можуть виділитися та заповнити вакансії кваліфікованими кандидатами.

Рекрутингові технології роблять процес найму швидшим і ефективнішим. Розповідаємо про останні тренди рекрутингу, які допоможуть налагодити швидку та ефективну роботу з найму кваліфікованих фахівців.

1. Автоматизація

Автоматизація підвищує ефективність процесу найму. Використання сервісів для автоматизації заощадить для рекрутера кілька годин на тиждень. Замість рутинних завдань він зможе зосередитись на цікавій та творчій роботі. Сьогодні автоматизація – це не лише розсилка листів по e-mail. Розумні інструменти дозволяють виконувати різні завдання:

  • знаходити кандидатів через соціальні мережі та отримувати контактну інформацію з LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook та інших сайтів;
  • публікувати вакансії в усіх соціальних мережах без ручного копіювання;
  • розсилати листи електронною поштою;
  • створювати та інтегрувати бази кандидатів.

Сучасний та корисний спосіб автоматизації - чат-боти. Вони допоможуть автоматизувати навіть спілкування з кандидатами, відповідаючи на запитання. Чат-боти можна використовувати для перевірки даних, зв'язку з кандидатами та інформування претендентів про їх статус. Багато месенджерів підтримують цю функцію.

2. Smart search

Автоматизація полегшує рутинну роботу, а Smart Search виконує практично весь пошук без участі людини. Це звільняє час для творчої роботи — глибокого вивчення кандидатів, проведення та аналізу співбесід. Програмні рішення дозволяють налаштовувати величезну кількість фільтрів, щоб підбирати лише відповідних претендентів у базі даних. Приклади такого програмного забезпечення включають Bullhorn, Greenhouse, Lever, Workable, Pymetrics, Textio, Yello.

Багато інструментів централізують пошук, рекрутинг, відстеження кандидатів та дії по найму, надаючи онлайн-базу даних, де всі елементи зібрані разом та доступні з різних пристроїв.

3. Нейронні мережі

Нейромережі для рекрутингу — застосування штучного інтелекту в процесі пошуку талантів. Ця технологія призначена для спрощення або автоматизації певної частини робочого процесу, особливо повторюваних та об'ємних завдань.

Нейромережа застосовує машинне навчання для виконання різної роботи:

  • написання та публікації вакансій;
  • оцінки резюме та автоматичного відбору кандидатів;
  • проведення співбесід;
  • об'єктивного аналізу відповідей та поведінки претендентів на співбесіді.

Штучний інтелект допомагає рекрутерам проводити сліпу перевірку для зменшення упередженості, а також відстежувати минулих успішних кандидатів, які залишились у кадровому резерві. Нейронні мережі стануть хорошим помічником під час аналізу співбесід: вони сканують міміку та жести претендента, оцінюючи невербальні сигнали.

4. Онлайн-репутація

Сучасні претенденти перестали вірити роботодавцям на слово. Вони шукають інформацію про компанію на численних ресурсах з відгуками, у Google та соцмережах. У зв'язку з цим керування репутацією в інтернеті стало важливим інструментом у рекрутингу. Буде важко залучити кваліфікованих та компетентних фахівців до компанії з поганою репутацією.

Здобувачі прагнуть приєднатися до сумлінної компанії, яка відповідає їх цілям та цінностям. Крім того, вони оцінюють, як компанії ставляться до своїх співробітників, чи надають можливості для навчання та зростання.

Хороша онлайн-репутація - це фактор, який сприяє створенню цифрової ідентичності. Це свого роду посвідчення особи у цифровому світі, на яке дивляться претенденти. Іноді це дрібниця, через яку компанія може залучити або втратити найкращих кандидатів — все залежить від репутації.

5. Злиття з маркетингом

Рекрутери традиційно займалися набором та відбором кандидатів. Але це вже неможливо без гарного маркетингу. Якщо ви хочете залучити першокласних кандидатів, вам потрібно забезпечити постійний потік претендентів та створити позитивний образ роботодавця. Це набагато більше ніж просто опублікувати вакансію. Сьогодні послуги рекрутера невіддільні від маркетингу, і в результаті з'явився термін Employer branding. Він має на увазі стратегію компанії, спрямовану на формування іміджу привабливого роботодавця.

Сучасний рекрутинг все більше орієнтується на претендента. Весь процес найму змінюється — якщо раніше його було зациклено на компанії та її потребах, то сьогодні процес підлаштовують під інтереси претендента. Компанії та рекрутери ставляться до кандидатів на роботу як до клієнтів та звертаються до них на платформах, де вони проводять свій час.

Рекрутинговий маркетинг фокусується на культурі компанії та на тому, чому претендент може вибрати роботу саме в цій організації. Обов'язково наголосіть на перевагах роботодавця для співробітників. Унікальна ціннісна пропозиція для претендентів є початком успішного найму. Якщо ви показуєте привабливі сторони роботодавця, люди самі захочуть співпрацювати з ним.

6. Соціальний рекрутинг

Соціальний рекрутинг — це процес реклами вакансій, набору кандидатів та встановлення контактів із потенційними співробітниками через платформи соціальних мереж. Його також часто називають соціальним наймом чи рекрутингом у соціальних мережах.

В останні кілька років соціальний рекрутинг стає дедалі пріоритетнішим напрямом у наймі співробітників. Не дивно, адже зараз у всьому світі налічується 4,74 мільярда користувачів соціальних мереж.

Коли ви думаєте про використання соціальних мереж для залучення талантів, на думку, ймовірно, приходить LinkedIn. Соцмережа є визнаним лідером у сфері рекрутингу недарма:

  • щосекундно публікується 55 заяв про прийом на роботу;
  • в системі 50 мільйонів компаній;
  • на LinkedIn Jobs розміщено понад 20 мільйонів відкритих списків вакансій.

Але LinkedIn – не єдиний варіант рекрутингу через соціальні мережі. Те, які платформи ви використовуєте, повністю залежить від галузі, цільової групи та навичок, які потрібні для вакансії. Наприклад, Facebook найбільш ефективний, якщо ви звертаєтесь до широкої цільової групи та маєте ресурси, щоб організувати потужну рекрутингову кампанію. Instagram — хороший вибір, якщо компанія має можливість створювати креативний і привабливий візуальний контент.

Соціальні мережі вирішують одразу 2 важливі завдання:

  • Створення онлайн-репутації. Ви можете розповісти про компанію, показати відео робочі процеси або інтерв'ю зі співробітниками.
  • Публікація актуальних вакансій та новин. Якщо вам вдалося створити репутацію надійного роботодавця, ви отримаєте багато відгуків.

Соціальний рекрутинг допомагає привертати увагу пасивних кандидатів, з якими ви не змогли б зв'язатися інакше. Пасивні кандидати рідко переглядають сайти пошуку роботи, але вони переглядають стрічку в соціальних мережах. Це дозволяє їм бачити ваші повідомлення.

Сервіси автоматизації допомагають спростити соціальний рекрутинг та делегувати рутинні завдання.

7. Спрощення процесів

Сьогодні люди звикли до доступної та простої інформації. Дедалі менше користувачів інтернету читають довгі тексти, віддаючи перевагу коротким відео. Цей тренд відбивається і на рекрутингу. Якщо ви не хочете злякати здобувачів з потрібним досвідом та навичками, не варто влаштовувати 5 співбесід та кілька тестових завдань. Достатньо вибрати щось одне:

  • Якщо вакансія передбачає тестове завдання, зачекайте на його виконання, і, якщо результати задовільні, проведіть одну співбесіду.
  • Не всі компетенції та навички можна визначити за тестовим завданням, тому іноді краще віддати перевагу співбесіді. Це буде оптимальний варіант, якщо потрібно знайти персонал із розвиненими комунікативними навичками — HR-менеджера або менеджера з продажу.

Щоб процес пройшов простіше та швидше, використовуйте для зв'язку телефон та месенджери. Це набагато швидше, ніж листування електронною поштою. Для первинного відбору кандидатів можна використовувати відеодзвінки.

Сучасний рекрутинг прозорий і зрозумілий усім учасникам процесу. Попередьте претендента наперед про кількість етапів, розкажіть, скільки часу займе кожен із них. Регулярно підтримуйте зв'язок та тримайте кандидатів у курсі подій.

8. Анонімність

Серед претендентів попит на анонімність досить високий. Вони хочуть знати якнайбільше про компанію, але самі вважають за краще залишатися анонімними. Існує безліч різних стратегій, які організації можуть використовувати для збільшення різноманітності на робочому місці, одна з них — впровадження сліпого набору в процесі найму. Такий підхід унеможливлює дискримінацію.

Зміст сліпого найму полягає в тому, що рекрутери можуть мати несвідомі упередження, які можуть вплинути на те, яких кандидатів вони виберуть для переходу до наступного етапу. Анонімуючи резюме та заявки кандидатів, рекрутери можуть зосередитися виключно на навичках та досвіді.

Втім такий підхід має й недоліки, адже ви не зможете всебічно вивчити кандидата, тому ймовірність помилок зростає. Оскільки ви не знатимете ідентифікуючих деталей кандидатів, цілком можливо, що ви не отримаєте результатів, яких прагнули.

9. Антиофіс

Компанії можуть залучати найкращі та найяскравіші таланти, тяжіючи до більш розслабленої та енергійної атмосфери, протилежної традиційному робочому місцю та графіку. Сьогодні все більше молодих людей віддають перевагу зовсім іншим умовам:

  • гнучку систему оплати;
  • можливість часу працювати з дому;
  • роботу на результат, а не на кількість годин в офісі.

Неформальний підхід до управління дозволяє співробітникам працювати за гнучким графіком, головне, щоб усі завдання були виконані. Для кожного співробітника розраховують KPI або інший показник ефективності протягом місяця. Весь обсяг ділять на кількість робочих днів та дають завдання, які працівник має виконати. Це не тільки робить роботу прозорою, а й мотивує людину виконувати все вчасно.

Ще один різновид «антиофісу» — дистанційна робота. Сьогодні цілі відділи працюють віддалено, адже у них можуть бути люди з різних куточків світу. Кордони давно перестали бути проблемою для найму.

Залучення та утримання талантів, як і раніше, залишається пріоритетом у рекрутингу. Багато співробітників продовжують переглядати свої пріоритети та цінності, що призводить до звільнень та виникнення висококонкурентного ринку талантів для роботодавців. Розуміння сучасних тенденцій найму та їхнього впливу на бізнес допоможе залучити таланти до вашої організації. А досвідчені рекрутери з Indigo Tech Recruiters завжди готові у цьому допомогти.

Інфо
Автор статті: SEO InWeb
2786 Переглядів
Категорія Рекрутинг
01.12.2022