Що пригоряє в електронному листуванні

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Доки розбирала бардак у пошті, назбирала нових інсайтів – охоче поділюсь. Ну і так, ви лаєтеся, коли пишу тільки про "як не треба" і нічого не пропоную натомість. Тому тут буде і "як треба" теж. Оукей, поїхали

HR Копірайтинг Думка
Що пригоряє в електронному листуванні

Доки розбирала бардак у пошті, назбирала нових інсайтів – охоче поділюсь. Ну і так, ви лаєтеся, коли пишу тільки про "як не треба" і нічого не пропоную натомість. Тому тут буде і "як треба" теж.
Оукей, поїхали.


Листи без теми - це несерйозно. , Тому що, якщо немає теми, я не розумію, чим ви напакували листа. І взагалі, якщо я цей лист захочу перечитати на ніч - саме тема допоможе відшукати його в загальному потоці.

"Заздалегідь дякую"- є в цьому щось маніпулятивне і сильно примусове: "заздалегідь дякую за Вашу відповідь", "заздалегідь дякую, що відгукнулися", "заздалегідь дякую за допомогу ”.
Куди справжнє звучить і читається: “буде ок, якщо допоможете”. "Буде класно, якщо отримаю від вас зворотний зв'язок". "Здорово, якщо вирішите продовжити діалог".

Пригоряє, коли не відповідають. У мене була така безглузда звичка - якщо в листі немає конкретного завдання, а тільки інфо до роздумів чи оповіщення - я зі спокійною совістю проходила повз, не заморочуючись на відповідь.
Дякую Ані Стеценко (привіт!:), вона ніжно видресувала в мені важливу навичку - завжди відповідати. Таким чином я даю зрозуміти - прочитала, побачила і взяла до уваги.


Ніжний нікнейм у назві поштової скриньки. Коли надходить лист від адресата ange_noir або Katenok. Ну таке). Звучить дивно і не обнадійливо.
Не треба так - напишіть, як вас звуть за паспортом, а як вас удома називає ваш Котик чи мама читачеві знати не обов'язково.


Занадто креативні листи, до речі, теж вводять у подив. Особливо ті, де кілька варіантів кольорового шрифту та вірші. “ я вам пишу, чого більше”. “День чудовий, день пригожий постукала до вас сюди”.
 Напишіть просто - це страхує вас на випадок, якщо ваше почуття гумору не таке класне, як вам самим здається.

Рамси. "Я надіслала вам вакансію, але ви не відповіли". “Чекаю вашої відповіді, тому що ви точно підходите на наш проєкт”. "А що саме вам не сподобалося в цій вакансії?".
Камон.
Ніхто тут нікому нічого не винен. “ Минулого тижня надіслала вам листа, можливо не побачили – пробую ще раз. ”
“На перспективу і для розвитку: буду вдячна, якщо підкажете, що саме збентежило в моїй пропозиції. ”

Туди ж особисті оціночні переконання "думаю, вам точно буде цікаво", "робота в цікавій та дружній команді", "цікавий проєкт", "впевнена, ви захочете дізнатися більше".
Не треба за мене вирішувати. Я сама хочу вирішувати, що цікаво, а що ні. Натомість: «Буду рада зворотного зв'язку», «Буду рада розповісти більше, якщо екнуло». "Із задоволенням продовжу діалог, якщо вам це цікаво". “Класно, якщо вдалося вас зацікавити. ”


Реверанси та фальш. Велика кількість ввічливості: "добрий день, чи не будете ви так добрі підказати в цьому нелегкому питанні, адже вас рекомендували як висококласного фахівця". Це не той випадок, коли ввічливість = повага. Це про псевдо чемність і підлещування.
“Привіт. Василіса П. підказала, що ви можете розповісти більше про проєкт. Підкажете подробиці?”
“Здрастуйте. Герасим стверджує, що ви круто знаєтеся на… це правда? можу попросити допомоги?

Ще. Особисто мене напружує, коли пише колега, або малознайома мені людина (причому пише однозначно у справі, і це нам обом зрозуміло). Але починає він не з головного, а з баяна на кшталт: як справи? як самопочуття? як відпустка? як діти?”).
Куди краще і приємніше звучить: «Привіт. Я до тебе у справі: блаблаблабла. Допоможеш?” і вже після, якщо людина вам правда симпатична, можна запитати: “до речі, а що ти, що життя?”. Не треба цікавитися для галочки або з ввічливості - для удавальників в епістолярному пеклі є окремий казанок.


До слова про щирість - всі ці нотатки, про “5 правил холодного розсилання” і “як писати, щоб вам відповіли” давно заїжджені. Тому компліменти й захоплення на кшталт “давно стежимо за вашими успіхами”, “бачила вашу статтю і вона мене захопила” не додають вам доброї карми. Відразу зрозуміло, чим ви тут займаєтесь.
Якщо намагаєтеся зачепити людину холодним листом - для початку познайомтеся з її профілем та виступами/нотатками - тільки не покабутке, а по-справжньому. І тільки потім заходьте у діалог. Не знаю яким чином, але фальш завжди легко вловити навіть через літери. Я вірю в тантру та творчу енергію щирості у письмових діалогах.

Окремо про масову розсилку з привітаннями та гіфками до 8 березня. Серйозно? Думаєте це працює?
Напишіть особисто. Надішліть кур'єра з квітами. Або полуницею. Вітальна листівка з побажанням від руки, зрештою. Важлива турбота, а не для галочки.

Під фінал моє улюблене - голосові повідомлення. Ось ти йдеш вулицею, переписуєшся з людиною, яка посеред розмови вирішує надіслати тобі звукозапис. Раптом, Карле. І ти, звичайно, починаєш судомно шукати навушники та тихе місце, щоб прослухати повідомлення. Чесно? Я просто ігнорую, якщо колись мене не запитали чи зручно мені взагалі перейти у формат аудіоповідомлень. Знову ж таки, важлива елементарна турбота.


Ще. Ця дивна мода – влаштовувати ̶с̶р̶а̶ч̶ гаряче обговорення у коментарях у фб. Порадник: якщо людина висловила думку не зовсім таку, як вам би хотілося, але ви хоч дорожите відносинами з нею - йдіть висловлювати думку в особисті повідомлення, а не в коментарі. Коли ви публічно починаєте з'ясовувати, шансів на теплу розв'язку мало. У всякому разі, осад залишиться. Хоча, скажу правду - мені здається, це такий різновид мережного фетишизму - зробити вкидок на вентилятор і потім подивитися, як твої друзі та друзі друзів борсаються в бруді під постом. Тому, якщо вам таке подобається - ніхто, звісно, не може заборонити. Але краще не треба.


Такі справи. Зупиняю багато літер та прибережу кілька інсайтів для наступного ефіру. Будьте чисті розумом і серцем, не забруднюйтеся про сумнівне і не забувайте обіймати будь-яких. Ну і так, до речі, напишіть, а що пригоряє особисто вам у культурі електронного листування?


автор: Злоя Борщ

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
3056 Переглядів
Категорія HR
30.03.2018
Схожі статті
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Від продактів та дизайнерів до back-end, QA та девопсов: як Київстар розвиває у себе команди для створення IT продуктів. Інтерв'ю із СРО Київстар Михайлом Нестором
IT та Product напрямок в Україні розвивається та зростає постійно. А в Київстарі вирішили розвивати його всередині..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
Як створити успішний HR-бренд. Досвід General Electric, Netflix, Google
Як компанії виживають в умовах дедалі більшої орієнтації ринку праці на кандидатів? Це особливо актуально щодо технічних фахівців..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..
На ремоуті до кінця 2020: як «тимбілдитися» онлайн
Позумитися, списатися, включити камеру, вимкнути мікрофон — будемо відвертими, багато хто втомився від віддаленої роботи та хочуть простого офісного «підемо на каву?». Ал..
Як український IT-бізнес адаптується до «карантинного» ринку: результати опитування
Карантин та економічний струс ускладнили роботу всіх галузей і не оминули стороною IT-ринок
«Я не чекаю від рекрутерів, що вони ходитимуть із застиглою посмішкою 24/7 та татуюванням “люблю людей”»: інтерв'ю з HR Director Ajax Systems Дар'єю Назаркіною
Українська компанія Ajax Systems розробляє та виготовляє розумні бездротові системи безпеки, які купують у 80+ країнах. Бізнес масштабується, команда швидко зростає – на ..