Позумитися, списатися, включити камеру, вимкнути мікрофон — будемо відвертими, багато хто втомився від віддаленої роботи та хочуть простого офісного «підемо на каву?». Але умови змушують залишатися, хоч і частково, але все ж таки на ремоуті. СЕО рекрутингової агенції INDIGO Tech Recruiters Катерина Осадчук розповідає, як мотивувати команду віддалено.
Для безпеки співробітників деякі компанії продовжують режим віддаленої роботи до кінця літа, а хтось і зовсім до кінця року - як Grammarly.
І, якщо у березні викликом було адаптуватися до нових умов роботи, то через… вже навіть перестали рахувати скільки днів, мета — не просто перебудуватися на онлайн-режим, а й утримувати людей у форматі згуртованої команди, а не групи віддалених фрілансерів. Всі онлайн-тимбілдинги, комунікації та “плюшки” спрямовані на три аспекти: турботу та зміцнення культури, підтримку неформального спілкування та онлайн-розваги без інших опцій.
ПРО ТУРБОТУ ТА НОВІ СМИСЛИ
Практика показала, що найкраще вибудувати комунікацію «компанія-команда-людина» вийшло у компаній, чиї процеси та культура були сформовані до карантину. Відома фраза Баффета «Відлив покаже, хто купався голяка» — якраз про це. Якщо компанії сформували правильну культуру, то турбулентний період лише зміцнив цінності та підсвітив важливі смисли. На перше місце вийшла людина не як ресурс із виконаними KPI — значення набув і її емоційний стан.
Так, одна з міжнародних IT-компаній у сфері розваг організувала для команди цикл вебінарів з психологом — шість щотижневих зустрічей на тему відносин, адаптації до змін, емоційного інтелекту тощо. У цій же компанії всім бажаючим розвезли столи та техніку для роботи, а на Великдень порадували пасками та приємними записками.
До речі про робоче місце — Grammarly відшкодовує співробітникам купівлю робочої техніки. Також компанія вирішила дати два додаткові вихідні в травні, щоб співробітники могли дотримуватися work-life balance - багатьом в умовах ремоуту це дається складно. А Boosta на початку карантину відправляла безконтактною доставкою додому приємності — фрукти, вітаміни, солодощі та різні милі речі, а також карантинний набір: брендована гречка, антисептики та маски.
Здорово, коли турбота поєднується з почуттям гумору — у непрості періоди важливо вносити трохи фана у роботу з командою. Подумайте про інтереси та бажання ваших співробітників. Наприклад, шкарпетки з принтом мобільних телефонів, напевно, оцінять мобільні розробники. Так,
компанія Avocado Technology порадувала свою команду й екзотичними фруктами та веселими шкарпетками - турбота + фан. А якщо в компанії працюють лише дівчатка? Ми в INDIGO Tech Recruiters подарували кожній корону — було весело вдягати їх на відеодзвінки.
ПРО НОВИЙ ФОРМАТ ВЗАЄМОВІДНОСИН
Бізнес став ще далекозорим і тепер зміцнює відносини не лише з клієнтами, а й зі співробітниками. Щоб подолати кризу потрібний сильний ланцюжок: сильні продукти-сильні підрядники-сильні клієнти-сильна команда. І для команди багато IT-компаній роблять зараз абсолютно нові та незвичні речі. Так, київський офіс ELEKS продовжує проводити регулярні щотижневі мітинги. Тільки тепер на них обговорюються не лише плани та показники, а й такі питання, як «хто катався у метро чи у когось кішка народила». До речі, ELEKS також дали співробітникам можливість працювати віддалено до кінця року.
Якщо говорити про Boosta, то хлопці урізноманітнили неформальне спілкування:
- для підтримки творчого настрою обмінювалися фотографіями своїх робочих місць (і це мотивувало креативно підходити до питання);
- створили окремий чат «А_pogovorit», де всі обмінюються картинками, жартами та іншими неробочими повідомленнями;
- для імітації кави-поінтів через день влаштовують дзвінки по Zoom на каву-брейк, щоб поспілкуватися;
- запустили ініціативу «Random Coffee» — рандомно створюються пари на каву-брейк Zoom.
Все це дозволило зблизитися, дізнатися одне одного краще і навіть познайомитися з тими, з ким раніше не перетиналися.
А Grammarly регулярно оновлюють лайфхаки для віддаленої роботи, розповідають, як краще проводити онлайн-переговори та транслюють усю важливу інформацію у корпоративних каналах Slack. Ми в INDIGO Tech Recruiters виділили більше часу на індивідуальні онлайн-зустрічі — розповіли про цілі, плани, результати, прояснили занепокоєння, бажання, складності, очікування кожного члена команди. Небайдужість та інформація (особливо позитивна) особливо цінні у нестабільний період.
ПРО НАСТРІЙ І ONLINE-ДОЗВІЛЛЯ
Створювати настрій та систематично бути поряд — головне завдання компаній у нестабільний період. Якісно збудовані зовнішні та внутрішні канали комунікацій допомагають знизити градус тривожності, вселяють віру в майбутнє та допомагають продовжувати працювати.
ELEKS влаштовує онлайн-конференції на абсолютно різні теми: ранкова йога, майстер-клас зі створення ляльки-мотанки, лайфхаки як правильно давати та отримувати зворотний зв'язок та багато інших активностей.
Boosta у День народження компанії, щоб не виглядати як Овни на мемчиках-2020, вигадали квест для команди. Протягом шести днів (компанії виповнилося 6 років) кожен може зібрати віртуальний кошик із шампанським, ананасами та іншими смачними призами. В результаті віртуальний кошик перетворювався на справжній і доставлявся під двері учасників. Відмінний спосіб покращити настрій співробітників — фізичне навантаження, адже спорт допомагає виробленню ендорфінів. Наприклад, ми в INDIGO Tech Recruiters запросили тренера для спільних ранкових відеозанять: йога, розтяжка, динамічні вправи, вільний танець — щодня практикували різні види активностей.
Ще одна ідея - проводити для команди віртуальні подорожі. Ми так «помандрували» Лувром: кілька співробітників у форматі онлайн-презентації розповіли про улюблених художників та їхні роботи. А найближчим часом плануємо провести екскурс з історії моди та книжковий онлайн-клуб. Організація навчальних вебінарів самими співробітниками на робочі та навколоробочі теми - теж чудовий спосіб взаємодії. Кожен ділиться з командою знаннями у тих галузях, де він сильний чи у яких хоче розібратися. Можна об'єднувати людей у пари-трійки — спільна підготовка презентації часом зближує краще, ніж оффлайн посиденьки за келихом вина.
Досвід IT-компаній показує: часто графік активностей настільки щільний, що багато співробітників не помічають, що не бачилися вже понад два місяці. Як бачимо, карантин відкрив для нас безліч нових можливостей. Залишилося лише ними скористатися.