Законодавчі зміни
За час повномасштабного вторгнення рф в Україну майже кожен підприємець відчув на собі, як війна змінила усталений порядок ведення бізнесу. Проте, як зазначено на офіційному веб порталі парламенту України, наразі підприємці та бізнес здатні стабільно працювати в умовах війни. А для їх кращого функціонування було внесено певні законодавчі зміни, ось деякі з них:
- зменшення податкового тиску, спрощення і поліпшення податкових правил на період дії воєнного стану;
- послаблення вимог щодо отримання та перевірок дозвільних документів (ліцензій);
- спрощення умов ведення бізнесу для ФОПів;
- релокація бізнесу за сприяння державних і місцевих органів влади.
Що говорять цифри
Згідно зі статистикою Work.ua, ІТ-галузь увійшла у топ-3 сфери, на які попит під час війни майже не зменшився.
За даними Djinni, IT-індустрія в кращій формі, ніж ми всі могли сподіватися. Кандидати стали краще реагувати на нові офери, а частота відповідей збільшилася вдвічі, якщо порівнювати зі статистикою 2021 року. Проте змінився підхід роботодавців до кандидатів, адже конкурентність зросла і тепер відбір відбувається більш прискіпливо.
CEO INDIGO Tech Recruiters Катерина Осадчук наразі рекомендує українським IT-компаніям, які продовжують працювати та отримувати дохід, змістити фокус найму саме на український ринок кандидатів. Адже він переповнений спеціалістами, які готові працювати за нижчими ставками через воєнний стан у країні. Окрім цього, компанії отримають лояльних співробітників, яким вони подарували нові можливості у скрутні часи.
Відповідно до аналітики Асоціації «ІТ Ukraine», ІТ-компанії досить швидко адаптувалися до нових умов роботи, оскільки більшість з них мають бізнес-плани для подолання кризи. Що призвело до мінімальних втрат серед співробітників та замовників.
Що говоримо ми
Для підтримки економіки під час війни, Україна потребує внутрішніх та зовнішніх заходів, саме тому ми — Indigo Tech Recruiters, працюємо у посиленому режимі. Ми вже багато що пережили, переживемо й війну. У 2008 році ми пересилили першу світову кризу на ринку праці, у 2020-му — вийшли з коронакризи з піднятою головою. Сьогодні, у 2022 році, ми віримо в перемогу рідної країни та шквал іноземних інвестицій. Підтримуємо зв’язок із своїми клієнтами у 26 країнах світу. Спираючись на досвід цих років, можемо точно сказати, що IT-сфера, попри всі перешкоди, наразі є однією з найстабільніших, тому ми продовжуємо працювати у своєму сегменті та, як і завжди, залишаємося на сторожі технічних талантів!
Станом на сьогодні, як зазначає НІДС, українці замислюються щодо отримання знань у нових галузях у повоєнний період. Відтак, 49% опитуваних мають намір отримати додаткову освіту, 38% респондентів планують освоїти нову професію, 27% — хочуть започаткувати власний бізнес, а 21% мають намір піти на нову роботу після завершення війни.
А як працюють інші сфери під час воєнного стану
Від середини березня в офіційному додатку «Київ Цифровий» з'явилася інтерактивна мапа працюючого бізнесу в Україні. Наразі вона налічує більше 1000 відміток: від медичних центрів та логістичних послуг до кав’ярень і салонів краси.
Український бізнес оживає та адаптується до нових реалій:
• ресторатор Алекс Купер став співзасновником соціального проєкту «Паляниця» — мережа закладів безкоштовного харчування для людей похилого віку;
• громадська організація за права тварин «Кожна Тварина» очолила проєкт «Веганська Кухня України», протягом якого у 7-ми містах України безкоштовно годують бажаючих поласувати рослинною їжею;
• майстерня кастомних прикрас «Цвіте Терен» 30% від свого доходу надсилає нужденним, які звернулися за допомогою в особисті повідомлення;
• українські шоуруми крім звичної роботи додатково займаються пошиттям військового екіпірування, серед них Minnim, Kasandra, stl Katin;
• підтримати локальний бізнес шляхом підвішування сертифікату на придбання одягу у майбутньому запропонували GRMN BRAND;
• також, каву із солоденьким можна підвісити у київських закладах Honey і «Завертайло».
Загалом, війна створила безліч цікавих та надихаючих ініціатив, тож гуртуймося та підтримуємо своїх!
Цікаві кейси від різногалузевих українських компаній
• Простір для вивчення нової професії Genius.Space під час війни відкрив усі свої професійні курси для українців безкоштовно.
• Незалежне креативне агентство Banda Agency разом із Міністерством цифрової трансформації України очолили міжнародну кампанію «BE BRAVE LIKE UKRAINE». Білборди з однойменним написом вже можна знайти на вулицях понад 15 країн світу. Проєкт створено за підтримки Офісу Президента та Уряду України.
• Укрпошта ввела безкоштовну доставку до України разом із своїми іноземними партнерами (вже у 14 країнах світу).