Про віддалену роботу: як живеться без офісу і який від цього толк

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Віддалений формат розгойдує та іноді розслаблює

Віддалена робота Розвиток Думка

Віддалений формат розгойдує та іноді розслаблює.

Водночас якщо підійти до питання по-дорослому: прокачати дисципліну, навичку тайм-менеджменту та самоорганізації — відразу відкриється оберемок славних можливостей. Хочеш — лети до Мексики, хочеш — займись зеленим господарством у Карпатах. А в проміжках цілком встигне викладати, грати на гітарі, вирощувати дітей чи медитувати.

Про віддалену роботу: як живеться без офісу і який від цього толк

Indigo Tech Recruiters зібрали кілька інсайтів про видалення з особистої практики. 

Віддалений формат особливо актуальний, коли горить нестача фахівців, або коли надто багато замовлень і немає часу на найм у штат. Або, наприклад, коли в компанії немає людей потрібного профілю, а наймати людину заради одного проєкту надто дорого.

Є, правда, і ще один пункт — це коли філософія компанії, в принципі, про свободу та свідомість. Тоді є можливість працювати з найкращими хлопцями без прив'язки до географії.

Колись в Індіго було цілих 3 офісні спроби. З цього приводу є чим поділитися.

Чим хороший віддалений формат для бізнесу?

  • Економія. Коли щомісячна стаття витрат на офіс трансформується в інвестиції в тімбілдінги та розвиток команди.
  • Час досягнення результату. Ми в Indigo не ходимо на роботу, ми її робимо. Без зайвого офісного спілкування та перекурів легше сфокусуватися на досягненні мети.
  • Кращі таланти. Географія пошуку своїх людей значно розширюється – замість міста, в якому знаходиться офіс – весь світ.

Плюси для команди:

  • Середовище для подорожей та вільних переміщень. Можна подорожувати як протягом робочого дня, так і вирушати у тривалі поїздки до інших міст та країн. У порівнянні з офісною культурою, де, щоб, наприклад, відвідати батьків, які живуть в іншому місті, треба брати відпустку - це бінго.
  • Можна протягом дня сходити в тренажерку, на масаж, перевірити домашнє завдання у дитини.
  • Нові місця та враження - постійний офіс і робоче місце, як би вони не були хороші, можуть набридати. А тут ти сам створюєш робоче місце, яке тобі подобається – на кухні, в улюбленій кав'ярні чи подорожі.
  • Взимку ми рідше хворіємо
  • Мінімум бюрократії та максимум здорового глузду.

Мінус для бізнесу:

Головний страх будь-якого бізнесу: якщо відпустити команду у віддалений формат — працівники плюватимуть у стелю і страждатимуть нісенітницею за гроші компанії. Це ж є головною помилкою — вся справа в людях та культурі. Якщо команда розуміє цілі й складається зі зрілих усвідомлених людей, які розуміють, що і навіщо вони роблять, то тут не знадобиться тотальний контроль.

  • Головний мінус: при здається розширенні географії пошуку талантів, багато фахівців хочуть, але не можуть працювати у віддаленому режимі. Особливо, якщо це перший досвід роботи. Тому важливо навчитися оцінювати здатність бути продуктивним у ремоут-режимі й ще важливіше вибудувати ефективний онбординговий процес.
  • Офіс для нас був не просто офісом, а й місцем для зустрічей HR-ком'юніті та організації бізнес-івентів. Зараз потрібно шукати щоразу нову локацію для зустрічей.

Для команди:

  • Нестача живого спілкування - важливо бачити очі іншої людини, мати можливість пообніматися або просто разом поржати над якимось жартом.
  • Віддалена робота не для кожного, але поки що сам не спробуєш - не зрозумієш. Починаєш цінувати віддалений формат лише після того, як вдосталь пережив принад офісного життя.
  • Конфліктні ситуації можуть вирішуватися не так швидко, як за живого спілкування. Але й самі конфлікти не так часто виникають у віддаленому форматі.

Катя Осадчук, СЕО Indigo Tech Recruiters:
Які лайфхаки, щоб процес лагодився віддалено і чому у нас виходить?

  • Потрібно і важливо, щоб вся команда розуміла куди й чому рухається компанія. Зрозумілі цілі, підв'язані під них системи оплати за результат - у нас в Індіго, наприклад, є бонусні файли, де прописані ці цілі та прозора система оплати. Плюс зрозумілий розподіл ролей, обов'язків та відповідальності.
  • Здорово, коли команда бере участь у формуванні стратегії, планів, вирішенні кейсів і т.п. Коли залучився до процесу і сам створив те, з чим тобі працювати - це простіше прийняти та виконувати. Де б не знаходився, тобі не потрібен пастушок, який прийде і пушитиме.
  • Люди. Самоорганізовані та зрілі. Які адекватно можуть керувати власним ресурсним станом - відстежити, коли варто зменшити темп, щоб не вчадіти, або змінити локацію, щоб освіжити рутину.
  • Швидкий зворотний зв'язок: організувати процеси допомагають трело-дошки, CRM, Excel-таблички, регулярні дзвони, 1-2-1 діалоги (поговорити до душі+визначити пріоритети на тиждень), загальні содзвони, щоб бути в одному потоці.
  • Зустрічі всією командою хоча б раз на 6 місяців і періодично збиратися в коворкінгах, якщо кілька людей працюють в одному місті.
  • Мінімум раз на місяць інформувати команду про загальнокомандні результати, події в компанії та найближчі плани.

Аня Стеценко, Founder Indigo Tech Recruiters:
Пораджу один, але більш ніж ефективний лайфхак. Купуйте квиток на літак і віддалено покеруйте командою хоча б 3 місяці, бажано ще в іншому часовому поясі. Ви все зрозумієте про організацію роботи

  • Щоб будувати віддалені команди самому драйверу цього процесу (власнику, директору або HR-у) треба бути затятим віддальником. Remote офіс починається не з процесів, а в голові. Тому купуйте квитки на 3 місяці в інший кінець світу і там навчайтеся.
  • Створюйте свої ритуали та традиції в команді + регулярно спілкуйтеся один з одним і обов'язково з відео.
  • Дуже важливими є прозорі правила комунікації — відповідь протягом 24 годин; список доступний на всю команду запасні та улюблені канали зв'язку, де людина відповість насамперед, якщо її немає у слаці.
  • Вісті в офлайні, які кажуть: ми разом, ми банда, ми пам'ятаємо і цінуємо тебе. Плюс у відкритому доступі ми маємо поштові адреси, куди можна відправляти подарунки та знаки уваги як від компанії, так і за особистою ініціативою.
  • Яскраві загальні та нові офлайн враження (поплавати всім із дельфінами, влаштувати барабанні кола, піднятися на гору піп Іван, зняти бордель в Одесі, сходити в спа та на сеанс групового масажу, виїхати до лісу та у лютий мінус смажити сосисони.

А ще ми запитали у команди й наших друзів, що такого класного вони придбали у віддаленні, а чого втратили.

Наприклад, у Каті з'явився пес Кокос і в проміжках між роботою вона регулярно гуляє у лісі поряд із будинком. Аня У. нещодавно відлетіла до Мексики попрацювати кілька місяців на пляжі. Тома поруч із щільним графіком варить борщ.

Євген зірвався і поїхав жити в інше місто. Ксюша встигає танцювати. Таня справжній майстер крос-фіта і встигає активно тренуватися (до речі, впевнена, вони не розповіли вголос ще про купу прекрасних, але малолегальних у робочий час, речей: начебто прийняти ванну посеред робочого дня, помчати з дитиною на самокатах у полі або сходити на ранкове побачення :).

З сумного:

  • "Ненормований графік - складно зупиниться і приділити час сім'ї. Плюс бабусі біля під'їзду думають, що безробітна - коли вдома сидить". (с) Тома, researcher at Indigo
  • "Втратила можливість легко підхоплювати робочий рекрутерський запал від колег і ударно працювати у спеціально відведений для цього час" (с) Аня, Talent Acquisition Manager at Indigo
  • "Втратила підбори, носила їх практично щодня. Удома, по паркету, у каблах сильно не побігаєш)". (с) Вероніка, Talent Acquisition Manager в Indigo
  • "Спілкування ні про що з колегами в офісі за кухлем кави, розширення нетворкінгу за допомогою особистого знайомства. Кретинізм колег, що заважає зосередитися на роботі. І дякувати Богу:)" (с) Катя, researcher Indigo
  • "Розучилася безцільним розмовам, надмірному спілкуванню не по ділу, необхідність оновлювати гардероб щосезону, можливість міцно здружиться на роботі (це окремий побічний плюс офісу)" © Аня, Founder Indigo

До речі, а що у вас? Є чим похвалитися з приводу віддаленого формату? :)

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
4212 Переглядів
30.04.2018
Схожі статті
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
На ремоуті до кінця 2020: як «тимбілдитися» онлайн
Позумитися, списатися, включити камеру, вимкнути мікрофон — будемо відвертими, багато хто втомився від віддаленої роботи та хочуть простого офісного «підемо на каву?». Ал..
ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися
У СНД ставлення до проблем зі здоров'ям – завжди “раптово”. Рак, гіпертонічний криз та хребетна грижа наступають як сніг для комунальних служб узимку. Але всі ці хвороби ..
Чому компанії із США відкривають офіси в Україні?
Серед світових імен все більше компаній з R&D-центрами в Україні ― EPAM, Luxoft, Ciklum, Intetics, TEAM International Services та Softjourn..
"Філософія дуже проста: не володій, а май": Максим Соловйов, засновник sharing economy сервісів Carbar і Apple4Teams
Команда Indigo – Tech Recruiters дізналася у фаундера – Максима Соловйова, чим вигідні такі рішення, як оцінити благонадійність потенційного клієнта за його соціальним ка..
Як утримати цінного працівника, якщо він уже стоїть у дверях?
Страшний сон ейчара починається так: відчиняються двері, і цінний працівник заходить у кабінет зі словами «Треба поговорити». Зазвичай наступні за цими словами «Я вирішив..
«Не чекати на «осяяння» згори, а робити кроки щодня, збирати свою “інноваційну фішку” з невеликих, але ефективних складових»: Максим Слободянюк, засновник Nika Tech Family
Це інтерв'ю ми взяли у Максима до ситуації з пандемією і, здається, настає час, коли компанії починають повертатися до колишнього режиму, а хтось і зростатиме..
Штучний інтелект замість боса, фахівці з різноманіття та бебі-бумери на заміну «зетам»: рекрутингові тренди нової декади 
Про тенденції в своїй галузі наприкінці року не пише хіба що лінивий, а оскільки ми з it recruitment agency Indigo — невтомні бджілки, вирішили і собі проаналізувати, чо..
НЕ СМІШНО. Чому рекрутери пишуть погані вірші
“У день чудовий, день пригожий постукала до Вас сюди” (с), щоб швиденько сказати пару слів про те, як креативіт вітчизняний рекрутер. А креативіт він нещадно, несамовито,..
Бермудські трикутники: 9 небезпечних зон, де ми втрачаємо кандидатів 
Чому замість черги кандидатів під офісом гуляє тільки вітер? В процесі рекрутингу є безліч етапів, коли пул пошукачів поступово зменшується, і в результаті на співбесіді,..
Погані ідеї: 5 способів завалити бренд роботодавця
Ви можете формувати персональний бренд або ні — але ваша репутація бігтиме поперед вас, немов конферансьє..