ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

У СНД ставлення до проблем зі здоров'ям – завжди “раптово”. Рак, гіпертонічний криз та хребетна грижа наступають як сніг для комунальних служб узимку. Але всі ці хвороби діагностуються на ранніх стадіях та при профілактичних оглядах

HR IT Стратегія Розвиток Дозвілля Тренди Команда
ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

У СНД ставлення до проблем зі здоров'ям – завжди “раптово”. Рак, гіпертонічний криз та хребетна грижа наступають як сніг для комунальних служб узимку. Але всі ці хвороби діагностуються на ранніх стадіях та при профілактичних оглядах.

Шкода, що ми не маємо такої культури, але її ніколи не пізно впровадити у своїй компанії. Донести до співробітників – що відгул “з похмілля” чи хребетна грижа – це не випадковість, а також їхня відповідальність. Але й показати, що компанія готова підтримати ініціативи щодо покращення способу життя. Усі хвороби йдуть від способу життя. Паління, погана їжа і нерухоме сидіння біля комп'ютера 8 годин - це те, що в руках кожного з нас. Неможливо змусити співробітників піклуватися про своє здоров'я, але можна створити середовище, в якому це робити простіше.


Побудувавши офісну культуру навколо здорового способу життя, можна допомогти співробітникам дбати про себе, витративши майже ті самі гроші на офіс та покращення умов, що й зазвичай. А додатковий дохід від зниження кількості лікарняних не забариться. А ще у вас буде набагато менше зірваних дедлайнів через раптові хвороби та погіршення самопочуття колег.

Комфортний офіс по зсжу

Обираючи офіс, дайте відповідь собі на запитання: як простіше добиратися, на авто чи на громадському транспорті? Громадський транспорт гарантує, що люди більше ходитимуть і рухатимуться.Чи є поруч парк чи зелена зона, щоб пройтися по обіді чи влаштувати пікнік на свіжому повітрі? Чи є велопарковка чи місце де поставити велосипед, чи є можливість в офісі обладнати душ для велосипедистів та самокатників? Чи є де поїсти біля офісу простої домашньої їжі?

Мікроклімат в офісі

Переконайтеся, що в офісі дотримуються норми щодо мікроклімату. Зокрема, приміщення регулярно провітрюється, в ньому нормальна вологість повітря і він очищається. В офісі не надто галасливо. В офісі нормальні лампи, а не лампи денного світла, від яких очі лізуть на чоло. Влітку стоїть кондиціонер і не спекотно, взимку – працюють обігрівачі та не холодно. Є квіти, що очищають повітря і тішать око.


В офісі регулярно повинно проводитися вологе прибирання, включаючи протирання столів співробітників, тому непогано ввести культуру чистого столу, особливо для тих, хто не працює з купою паперів.

Вільний графік в офісі 

Організуйте вільний графік в офісі. Ваша мета – повноцінний сон для всіх співробітників. Багато хто йде з офісу через ранні підйоми та неефективну дорогу на роботу, позбавивши людей від цього, ви мотивуєте їх ходити в офіс. Жайворонки та сови - це не вигадки, а реально доведені графіки сну людей. Зробіть так, щоб жайворонки могли приходити до 7 години, а сови - до 12 години. Допитливі та посидючі можуть прочитати книгу “Навіщо ми спимо”, але зробити знижку на певну категоричність автора :)


4 години на зв'язку достатньо, щоб обговорити всі питання. І ще по 4 години представники всіх режимів сну мають на вдумливу, зосереджену роботу, коли колеги не відволікають своїми питаннями. І опен спейс у таких умовах напружуватиме набагато менше. Особливо активні роботодавці можуть піти далі, і зробити кімнату відпочинку для бажаючих потестити годину сну після обіду як метод поліфазного сну.

Обладнання робочих місць

Погляньте, які робочі місця у ваших співробітників. Чи правильно стоїть монітор і лампа, чи відрегульований монітор за кольором і яскравістю. Чи правильно налаштовано крісло, відстань монітора від очей, клавіатура? І регулярно (раз на місяць) перевіряйте.


Не жалкуйте грошей на маківський монітор (нехай і старий) з ретиною, зручне крісло, регульовані по висоті столи (робляться на замовлення). Роблячи ремонт з 0 краще віддати перевагу більш скромному оформленню, але екоматеріалам (перевірте сертифікати). Якщо у вашому офісі лежить ковролін, не забувайте, що його потрібно регулярно мити миючим пилососом.

Питна вода

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Забезпечте співробітників питною водою та розвішайте освітні плакати про те, як шкідливо мало пити. Само собою, 0, 3 мл на 1 кг рідини - це давно спростований міф, запущений компаніями з доставки води, але пити "за спрагою" набагато простіше, коли під рукою завжди є чиста вода. Не забудьте про смак води: заморочіться з мінералізацією і розберіться, чи фільтрують цю воду за допомогою фільтра зворотного осмосу. Смачна вода - це чудово і набагато смачніше за кока-колу, чай або сік.

Гігієна в офісі

Не соромтеся стежити за гігієною та нагадувати про неї співробітникам. Руки потрібно мити, коли прийшов в офіс, перед їжею, після туалету… і коли прийшов додому. Це профілактика ГРВІ та кишкових паличок.


Витирати руки краще паперовими серветками з вторинної сировини (вони дешевші й красивіших зелених кольорів). Комп'ютерну техніку, а особливо клавіатуру, мишу та смартфон протирати спиртовими серветками. Клавіатура та смартфон брудніші за кришку унітаза, щоб ви знали :)


Взимку краще перевзутися в коридорі й не заходити в офісний простір у верхньому одязі.

Немає особистих чашок

Особисті чашки - це дуже мило, а ще це привід не мити свою чашку приблизно ніколи, тому що немає сил витрачати енергію ще й на це. Набагато чистіше - закупити однакові чашки й мити їх раз чи два на день в офісній посудомийці за температури не менше 60 градусів. Тоді менше співробітників ходитимуть, прикрашені герпесом та іншими інфекціями у зоні рота.

Ні безлімітній каві

Приберіть з офісу кавоварку з безлімітною кавою та офісне молоко. Іноді немає часу навіть заварити чай, співробітники так і харчуються цілий день кавою з великою кількістю цукру і молока, і сигаретами. Та й, відверто кажучи, мало хто купує в офіс дорогу каву і морочиться з пінкою на еспресо. Це більше схоже на “закинутися дозою кофеїну”, ніж отримати задоволення від ритуалу. Крім того, кава + молоко + цукор - це рідкі калорії, які мало хто зазначає у своєму раціоні (а вони є). Краще запросити в офісний центр точку з гарною альтернативною кавою, і тоді 6 чашок кави на день у ваших співробітників перетворяться на 1-3, але хороші.


А молоко - це джерело рідкого цукру, а у багатьох дорослих людей зменшується кількість ферментів і є легка непереносимість лактози - здуття живота, вибачте, метеоризм і в цілому більш дискомфортний стан, і нікому не спадає на думку, що це молоко. Усвідомлене споживання молока - це пити його за власний кошт :)

Ні затишній курилці

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Приберіть із території офісу затишну курилку. Нехай для того, щоб палити, потрібно буде спуститися, піднятися, пройтися, одягнути верхній одяг - а сама зона паління не повинна бути красивою та затишною. Сірий похмурий задник офісного центру без зелені – саме воно. І активно заохочуйте перехід на альтернативні способи паління: iqos, glow та вейпи. Менше людей страждатимуть від пасивного паління. Та й логіка проста – ті, хто палять“іноді” не зможуть стріляти у колег. Ті, хто палять цигарки - рідше виходитимуть, щоб палити. Та й саме перебування у “зоні паління” не буде приємним для колег.


Топменеджмент не повинен обладнати для себе лухурі-курилки, палити на сходах або не дай боже в кабінетах, бо риба гниє з голови. І здоровішим стає теж :) Тим, хто не палить в офісі або кидає палити, можна дарувати подарунки або давати грошові бонуси. Багато хто хоче кинути, і приз від компанії – додаткова мотивація для співробітників. Не варто ображати колег, що палять, але й проводити наради в курилці або використовувати цигарку як привід для інтимної бесіди не повинно заохочуватися.

Печень і солодощі замінити фруктами

Печиво та солодощі краще скоротити, або зовсім замінити на сезонні фрукти (морква, яблука та апельсини наші найкращі друзі), тільки не забудьте обладнати кухню девайсами, якими їх їсти! Ножі, чистилки для овочів, ножі для нарізки яблук на 6 акуратних часточок.


Також додати горіхи та сухофрукти. Найдешевші (і дуже смачні) – в'ялені банани, смажений арахіс, яблучне сушіння. Майже те саме, що модні яблучні чіпси, тільки без цукру. У бананах міститься магній, корисний для здоров'я, а також банани – натуральне джерело цукру. Якщо вас цікавить естетика – добре працюють бананові чіпси. У крайньому разі, козінаки та зернове печиво – вже краще ніж борошно та цукор – марні швидкі вуглеводи, які нескінченно провокують цукровий діабет.

Зручна кухня для всіх

Кухня має бути обладнана так, щоб можна було розігріти собі повноцінний домашній обід або нормально сервірувати доставку їжі з кафе.


Культуру домашніх обідів варто заохочувати з менеджменту та на всіх співробітників: робити кулінарні майстер-класи, обладнати сушарки для зберігання судочків, посудомийки для їх миття та посуд для сервірування. Конкурс на найкрасивіший домашній обід із призом у вигляді лакшері судочка гарного бренду - це відмінна ініціатива, яка заохочує фітнес-обід. В офісі може бути здоровий кейтеринг: супи, салати та другі страви, а не фаст-фуд чи шаурма з найближчої зупинки. Домашні обіди – це економно та корисно для здоров'я, а також від цього менше товстіють. Не забувайте, що 1 раз на тиждень перед вихідними з холодильника потрібно викидати всю їжу, бо навіть якщо вона нормально виглядає, там вже можуть бути шкідливі для здоров'я бактерії.

Культура перерв

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Офісна культура дуже впливає на здоров'я. Не треба заохочувати обідів на робочих місцях, життя без обідів чи роботу без перерв. В обідню перерву співробітник може (і повинен) встигнути нормально поїсти повноцінний обід за обіднім столом, а також прогулятися та розтрусити жирок на свіжому повітрі. Уважні та посидючі можуть почитати статтю доктора Біловешкіна про те, чому так.

Спортивні розваги в офісі

Обладнайте офіс турником, шведською стінкою, дартсом, настільним тенісом та настільним футболом. Це всі ігри, спрямовані на розминку зап'ясть та профілактику тунельного синдрому, а також на координацію рук та очей – важлива навичка для тих, хто працює за комп'ютером. Тоді в перервах народ не палитиме, а гратиме в теніс чи підтягуватиметься драбинкою.


Влаштовуйте турніри з цих видів спорту, запрошуйте тренера для новачків, щоб залучити всіх співробітників до турнірів. Багато хто не вміє, і не пробує, щоб публічно не облажатися. Половину офісних мішків краще замінити на фітболи, на них можна полежати, розслабивши спину, і багато співробітників можуть виявити, що на них прикольно сидіти за робочим столом (і коригувати поставу).

Масаж та ЛФК

Організуйте офісний масаж, зарядку для очей та ЛФК для офісу. Багато рад будуть платити за масаж зі своєї кишені, насолоджуючись економією часу на проїзд до масажиста і назад.


Таблички з літерами для тренування очей, плакати з ідеями, як робити зарядку – це відмінна підтримка для тих, хто хоче щось робити, але не може знайти мотивації. Ще класна штука – офісна йога. Для неї потрібна форма та килимок, а інструктор може приходити вранці чи ввечері та проводити заняття для тих, хто хоче ходити, але незручно їздити.

Компенсація за спорт

Компенсуйте спортзал, масаж або танці, у розмірі 50% тим, хто насправді ходить на них.


Запросіть у клубу статистику відвідуваності ваших співробітників, і придумайте прогресивну систему компенсації - тим хто ходить, як годинник можна компенсувати й 100% тренувань, а тим, хто купив і не користується - немає сенсу витрачати гроші. Обирайте зали, в які можна ходити рано-вранці, пізно ввечері або в обід - багато хто не ходить до зали, тому що немає часу, а додаткові часові відрізки збільшують шанси, що народ ходитиме до зали.

Корпоративні спортивні ігри

Організуйте корпоративний футбол, волейбол та бадмінтон. Проводьте турніри, грайте з іншими компаніями. Спільний спорт ламає бар'єри між співробітниками, сприяє командній роботі та спілкуванню та дуже корисний для здоров'я. Влітку вибирайте відкриті поля.


Не забувайте, що окрім футболу, в який традиційно грають чоловіки, є ще волейбол, бадмінтон, теніс, танці – види спорту, у яких можуть змагатися жінки.

Медстрахування з щепленням

Вибирайте медичну страховку для співробітників такою, щоб вона покривала також планові щеплення, коли лікар приїжджає до офісу та централізовано прищеплює всіх від сезонних хвороб. Бажано, щоб до страхового пакета входив не стоматолог, який у кожного свій, а імунолог, який спланує та проведе відновлення щеплень, які перестали діяти з часом.


Також бажано, щоб усі регулярно здавали аналізи та отримували по страховці необхідні вітаміни за сезоном.

Культура лікарняних

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Культура лікарняних має бути такою, щоб співробітники за найменшого нездужання відправлялися не до офісу, а до лікарні. У компанії має бути така інфраструктура, щоб усі важливі проблеми можна було вирішити віддалено, щоб заради цього хворі не їхали до офісу. А залишалися вдома і лікувалися, а не заражали колег, особливо тих, хто має маленьких дітей. Також не ок, якщо ваші співробітники ходять на роботу з проблемами, що застоялися: болі в спині, шлунку, суглобах, кульгавість, постійний головний біль - це все може закінчиться раптовим погіршенням самопочуття, швидкою і зривом термінів.

Day off для походу до лікаря

Хороша практика – 1 плановий day off на місяць, який можна взяти, а можна й не брати. Багато хто не ходить планово до лікаря, бо не хоче відпрошуватися з роботи. А так є 1 день на місяці, який можна офіційно прогуляти, а фактично вирішити бюрократичні справи, провести час з дитиною або поїхати кудись. Але найзручніше - можна сходити до лікаря, не відпрошуючись з роботи і не нервуючи.

Виганяйте всіх у відпустку

Не сплачуйте за невигулявані відпускні дні. І кожен квартал нагадуйте співробітникам про найбільш зручні та вигідні для них комбінації відпускних та святкових днів.


На перший погляд здається, що співробітник, який не ходить у відпустку, це класно, але це ілюзія. Якось він підведе вас через вигоряння (або депресії) або ваші бізнес-процеси скривляться так, що він стане незамінним для вашої роботи.

Ні переробкам

Не заохочуйте переробки, особливо якщо йдеться не про конференції та поїздки, а про рутинну офісну роботу. 12 годин робочого дня та співробітники вигоряють за 2-3 роки активної роботи. Показуйте, що повне життя поза офісом - це правильно і потрібно. Якщо людина у відпустці, турбувати її можна лише у крайніх випадках. Робота має залишатися на роботі, а дома дім. Тільки співробітники, що повноцінно відпочили й переключилися, віддають роботі достатньо сил і енергії.

Корпоративи без бухла

Організовуючи корпоратив, не оплачуйте безлімітний алкоголь та корпоративні кальяни. Будемо реалістами, мало хто ставить на святковий корпоративний стіл односолодовий віскі та колекційні вина – максимум розкоші це Jack Daniels з колою, а також пристойне вино по $10 за пляшку. Безперечно, бажаючі можуть замовити собі коктейль, келих вина чи пляшку горілки – але не вашим коштом.


Краще замінити алкогольні корпоративи на активний відпочинок типу сплавів або яхти влітку, та зимові види спорту взимку. Вищий пілотаж - корпоратив в аквапарку, лазні або SPA.

Овочевий кейтеринг

Формуючи офісний кейтеринг, меню на корпоратив чи свято – думайте від овочів. Простих вуглеводів і так вистачає у раціоні офісних співробітників. Заморочтеся тим, щоб у меню було достатньо овочевих позицій для всіх, хто намагається тримати харчування під контролем, на шкоду дорогим та не завжди якісним заморським морепродуктам. Оберіть кейтеринг, який оформляє овочі красиво і вигадує їм назви :) Дослідження показують, що у студентських їдальнях овочеві страви з прикольними назвами стають популярнішими.

Спортивні подарунки

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Корпоративні подарунки також можуть мати орієнтацію на здоров'я. Немає нічого соромного в тому, щоб дарувати знижки на аналізи в лабораторіях, фітнес-трекери, багаторазові пляшки для води та термоси, спортивне спорядження (якщо людям це на радість).


Навіть найменшим любителям активності можна подарувати гамак або плед для пікніка - красива річ мотивує вибиратися на природу хоча б іноді.

Дні народження без цукру

Дні народження та офісні свята - це класичний привід влаштовувати солодкі столи. Замість гарних солодощів краще дарувати колегам враження, а гуляння за тортом замінити на пікнік на свіжому повітрі в парку біля офісу, або виїзний день іменинника на природі. Якщо дуже хочеться солодощів, краще оформити стіл солодощами ручної роботи без цукру з сухофруктів.

Колективні забіги

Заохочуйте участь у забігах, запливах та інших спортивних змаганнях у межах міста. Зміцнення бренду компанії, неформальне спілкування з колегами, гарні фото та яскраві враження – це бонуси, які приходять слідом за такими заходами. Культура спорту має бути престижною, тоді людям буде простіше втягнутися у здоровий спосіб життя.

Наймайте своїх

ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися

Коли наймаєте людину на роботу, за інших рівних віддавайте перевагу тим, хто поділяє бачення “здоров'я – це відповідальність кожного”. Вибирайте некурців, тих, хто не погоджується на переробки та кому важливо, скільки відпустки на рік ви даєте.


Є золота середина між “роботодавець повинен” і ухилянням від роботи, і готовністю працювати 24/7 все своє недовге і неяскраве життя. Знайдіть свою золоту середину, і вибирайте людей, які їй слідують. Нехай не пити, не палити, не знати, що таке бір-понг, йорж та п'яні шахи, готуватися до забігу чи займатися спортом постійно у вашому колективі буде нормальним. А "історіями ганьби", які зближують будуть не про п'янки, а про подорожі.


На роботі люди проводять ⅓ свого життя. Якою б цікавою робота не була, нездоровий спосіб життя, стрес та дискомфорт скорочують активне життя, призводять до зривів та різких потраплянь до лікарні. Від нещасних випадків ніхто не застрахований, але краще збудувати таку культуру, в якій всі будуть здорові, а хворіти будуть лише планово.


Усім помірний ЗСЖ!


автор: Маша Смирнова-Матрос

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
3444 Переглядів
Категорія HR
07.05.2019
Схожі статті
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
Огляд заробітних плат для C-level на українському IT-ринку 2021 року
CEO Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели третій щорічний огляд зарплат для C-level в IT. Ділимося результатами й дякуємо Royallex в особі Віталія Луж..
Огляд рівня заробітної плати для C-level на ринку українського IT за результатами 2019 року
СЕО Катерина Осадчук та команда Indigo Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-level в IT. Ділімося результатами. Помилка найму та втрата ключ..
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Від продактів та дизайнерів до back-end, QA та девопсов: як Київстар розвиває у себе команди для створення IT продуктів. Інтерв'ю із СРО Київстар Михайлом Нестором
IT та Product напрямок в Україні розвивається та зростає постійно. А в Київстарі вирішили розвивати його всередині..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
Як створити успішний HR-бренд. Досвід General Electric, Netflix, Google
Як компанії виживають в умовах дедалі більшої орієнтації ринку праці на кандидатів? Це особливо актуально щодо технічних фахівців..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..
На ремоуті до кінця 2020: як «тимбілдитися» онлайн
Позумитися, списатися, включити камеру, вимкнути мікрофон — будемо відвертими, багато хто втомився від віддаленої роботи та хочуть простого офісного «підемо на каву?». Ал..