“У день чудовий, день пригожий постукала до Вас сюди” (с), щоб швиденько сказати пару слів про те, як креативіт вітчизняний рекрутер. А креативіт він нещадно, несамовито, самовіддано. До трусів.
Якщо без прелюдій - чому виходить не ок?
- часто ми креативимо, коли нема чого сказати у справі
- а ще забуваємо, що виділитися за будь-яку ціну - не завжди екологічна мета. Куди важливіше нести в повідомлення користь, а не творчість (про всяк випадок: користь для кандидата. Наприклад, розповісти, що там за технологіями, проєктом, грошами)
- почуття гумору дуже тендітна субстанція. Не факт, що ваш жартівник потрапить у ціль
- плоский і безпідставний креатив дискредитує професію рекрутера в цілому
- робкі загравання, пошук у тіндері, сексі підтекст, тема супергероїв - туди ж
Читаємо:
*але перш ніж почнемо
ми тут зібралися не заради поржати. А щоб розібратися, як зробити краще та як не робити взагалі.
Приклади творчості прилітають до мене від розробників, читачів зі стрічки фб, Лінка та енторнету. Мета цієї демонстрації одна - дуже хочеться, щоб ми робили гарний рекрутинг, а не самодіяльність. Все це починається з поваги один до одного і, що важливіше - самоповаги.
Креативні приклади до студії:
Тут, звичайно, можна заперечити - мовляв, це все про родзинку у тексті. Про авторський стиль, харизму, про те, щоб повідомлення були смачними, несхожими на інші, а ще щоб у них була душа. Але ні, хлопці. Родзинка - це коли ви зробили все по совісті і тільки після вписали маленьку елегантну деталь. А якщо весь текст одна суцільна особливість - то це вже трохи кроляча говішка. Яка, безперечно, на цю саму родзинку схожа.
Більшість програмістів тримають фокус на технологіях та цифрах. І вони клали на високі матерії на кшталт ямби та дактилю. А ще на те, що ви любите «відпочивати в Єгипті, тому відповіддю на цей лист ви наблизите відпустку самотньої дівчини (с)» (це я ще не жартую). Ну і ми ж не на ранку, хлопці, тож можна зняти костюм лисички та перестати хантити кандидатів у тіндері.
До речі, будь-який текст можна розкласти за пунктами:
- Кому пишемо і навіщо. Іншими словами: який толк від мого повідомлення для людини?
- Факти - чи достатньо корисної інформації?
- Структура: Проєкт. Стек. Пропозиція. Вимоги. Кол ту екшн.
- Лаконічність: щоб швидко та зручно читати, а ще щоб легко знайти важливе в тексті.
- Формулювання - щоб не вантажило, не дратувало і не доводилося здогадуватися, що ви хотіли сказати.
Звідси трохи думок:
- Все починається з ідентичності. Я роблю роботу, як професіонал, з позиції на рівних, або просто тому, що у мене лапки і я не знаю, чим ще привернути увагу, окрім як станцювати.Останнє сильно дискредитує не лише вас, а й рекрутерів країни у принципі.
- Якщо хочете експериментувати - почніть з посади у фб, але не з розсилки. Так ви відразу відстежите зворотний зв'язок і зрозумієте - продовжувати в тому ж дусі чи краще ні.
-
Але ще раніше, почніть з мети - ви хочете хайпанути та заробити коментів чи закрити вакансію? До речі - обидва прагнення цілком собі норм і спокійно існують окремо.
І так, будьте готові потрапити на prekrasnoe.it - доблесна публіка ресурсу не втрачає можливості занурити когось у лайно. Якщо відчуваєте, що не потягнете такого роду дискусії - краще утримайтеся та йдіть традиційним шляхом. - Нічого не змінилося - у будь-якому тексті про вакансію важливе “м'ясо” - ніж зробити 5 куплетів, розкажіть основне: проєкт/стік/вилка/завдання.
І щоб двічі не вставати: https://indigo.co.ua/pro-bullshit-klishe-v-pismah-rekruterov/
Якщо раптом таки зашкварилися, тоді є два варіанти розвитку подій:
Варіант 1. вам пощастить і ви зберете аудиторію шанувальників.
Варіант 2. станете тим самим хлопчиком/дівчинкою, чиї цитати розбирають по скріншотах і лають у пабликах.
Відмитися складно - тому краще відразу робити добротно, ніж креативно.
Взагалі, якщо хочете розривати ефір і "будувати власний відомий бренд" - підглядайте, як це роблять інші. Збирайте успішні (важливо: і не дуже) кейси в татку, а потім перечитуйте довгими зимовими вечорами, щоб зробити висновки.
Ну і вишенька на торті - топчик нудотних кліше:
- Теплолюбний рекрутер, любить відпочивати в Туреччині/На Балі. Дуже чекає на вашу відповідь, тому що хоче швидше закрити вакансію і полетіти в "теплі краї"(с).
- Робкий школяр: "якщо відповісте - зробите мій день і дуже ощасливите"; “вирішив(ла) спробувати щастя та запропонувати вакансію. . "
- Вірші про компанію або непросте життя рекрутера (див. вище)
- Супергеройська тема. “люди X шукають у команду хом'ячка, Кейбл зірвав завдання і тепер йому потрібен джаваскрипт розробник, який керуватиме спецзавданням на супер-засекреченому проєкті балбалблабуе”.
І т. п.
Якщо знаєте класні приклади рекрутерського креативу – поділіться. Зробимо справедливий матеріал на противагу. А поки що жонглюємо щосили, пацани).
автор у білому пальті: Злоя Борщ