Змінюйся або йди: роль HR у бізнесі

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Голова компанії Global Spirits Євген Черняк звільнив весь HR-відділ через невиконання своїх функцій і сам зайнявся рекрутингом. А в компанії Zappos більше немає посади HR-директора, як і інших керівників

Розвиток Тренди

Голова компанії Global Spirits Євген Черняк звільнив весь HR-відділ через невиконання своїх функцій і сам зайнявся рекрутингом. А в компанії Zappos більше немає посади HR-директора, як і інших керівників. Історії абсолютно різні, як і культура цих двох організацій, але вони дають привід замислитись.

Змінюйся або йди: роль HR у бізнесі


До впровадження холакратіі Холлі Делані виконувала типові менеджерські функції на посаді керівника HR-департаменту Zappos. Тепер вона грає більше 30 ролей, про які раніше й не думала, але які потрібні компанії. А як багато ролей виконуєте ви і наскільки добре це робите, чи дійсно ви приносите користь бізнесу?


Вимоги ділового світу такі, що, як говорила Аліса, потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше. Щоб успішно справлятися із завданнями і не дискредитувати свою професію, вже не просто недостатньо вищої освіти — необхідно отримувати знання постійно. Не тільки у сфері HR, а й в економіці, фінансах, маркетингу, організаційному розвитку, управлінні змінами і проектами, і, звичайно, треба розбиратися у специфіці роботи своєї компанії.


Перше, чого повинен навчитися HR-директор, — бути партнером. Партнерство в бізнесі — це поєднання людей, які разом вкладають свої гроші й таланти і йдуть на ризик заради прибуткової, стабільно ефективної і зростаючої справи. Якщо ж партнер не вкладає свої гроші в бізнес, то повинен давати цінність, яка дорожча за гроші. Ви повинні постійно «тримати руку на пульсі» потреб бізнесу, щоб робити свій внесок у його розвиток. У чому ж потрібно розбиратися HR-директору, крім власної сфери, щоб бути ефективним у своїй ролі?

Економіка

По-перше, варто цікавитися ситуацією в цілому — як розподіляються ресурси, які тенденції, чинники зростання економіки існують.


По-друге, розуміти, як описувати бізнес-процес, і вміти визначити для себе основний бізнес-процес компанії.


По-третє, необхідно знати, що таке PEST-аналіз — дослідження політичних, економічних, соціальних і технологічних факторів, які впливають на бізнес. А також вміти робити SWOT-аналіз — виявлення сильних і слабких сторін, а також можливостей і загроз компанії в межах, щонайменше, HR-напрямку.

Фінанси

Корисно знати ключові фінансові показники підприємства і вміти ними оперувати у своїй роботі. Потрібно розуміти, що будь-яка ваша пропозиція вплине на фінансові показники компанії. IRR, EBITDA, cash flow — обов’язкові поняття в HR-словнику.


Якщо HR-директор хоче бути справжнім партнером, йому потрібно вміти визначити повернення на вкладені інвестиції в персонал (return on investment, ROI), дохід на одного працівника (revenue per employee, RPE), витрати на одного працівника (cost per employee). І, звичайно, інші ключові HR-метрики, які дозволяють оцінити ефективність роботи самого HR-відділу, побачити реальний стан справ і виявити області, які потребують найбільшої уваги, як результат — правильно встановити пріоритети.

Також HR-директору потрібно вміти коректно планувати, виконувати бюджет і аналізувати відхилення. Для отримання базових знань може стати у нагоді цей курс на Coursera: Фінанси для тих, хто не є фахівцем у галузі фінансів.

Маркетинг

Для того щоб правильно вибудовувати HR-стратегію, потрібно розуміти, хто є клієнтами вашої компанії, як ваші продукти або послуги до них потрапляють, яку цінність продукт створює для них, чому вони готові за нього платити.


Також Вам можуть бути цікаві такі матеріали:
Дуг Паркер: мислення в стилі стартапу Корисна незгода
Команда vs колектив
Поняття 4P (продукт, ціна, канали продажу, просування) в тому чи іншому вигляді можна застосувати і до роботи HR-директора. Важливо розуміти, який продукт, а точніше, ціннісну пропозицію для працівників і кандидатів (employee value proposition, EVP) ви «продаєте», через які канали комунікацій і за допомогою яких інструментів. Важливо визначити вашу цільову аудиторію, вміти описати її портрет, сегментувати, розуміти її потреби і знати, як її можна задовольнити. Під цільовою аудиторією я розумію всіх ваших стейкхолдерів — кандидатів, працівників, менеджмент, інвесторів, а також клієнтів компанії і державу.


Корисним для HR-директора є digital маркетинг (знання різних цифрових каналів для просування бренду і особливостей їх використання) і маркетинг відносин — інструменти побудови довгострокових відносин зі стейкхолдерами. HR-менеджеру потрібно вивчати, як залучати і «ростити» потенційних працівників зі шкільної або університетської лави, як налагоджувати довгострокові відносини з вищими навчальними закладами й іншими державними установами, як не лише залучати кандидатів, а й підтримувати високу лояльність до компанії протягом тривалого часу.

Організаційний розвиток, управління змінами

Тут HR-менеджеру потрібно опанувати такі поняття:

  • Життєвий цикл компанії, нормальні та аномальні проблеми і пріоритетні ролі менеджменту, завдання і способи виходу з кризи на кожному етапі розвитку компанії. Можна почитати про моделі Іцхака Адізеса, Ларрі Грейнера, Річарда Дафта.
  • Управління змінами — які зміни в межах HR-напрямку необхідно впроваджувати у процесі зростання й розвитку компанії, як працювати з опором і управляти очікуваннями.

Управління проектами

Усі ініціативи в HR варто розглядати як проекти, тому що у них є замовник і споживачі, для яких створюється цінність. Зазвичай HR-проект обмежений у часі і ресурсах, реалізується певною командою. Тому варто знати про ключові ознаки проекту, про те, як ставити цілі, каскадувати їх у завдання конкретних виконавців, як формувати план проекту та бюджет, ефективно управляти очікуваннями стейкхолдерів і ресурсами.


І окремо акцентую увагу на вмінні керувати людьми, які беруть участь у реалізації проекту — як залучити, як делегувати, контролювати, надавати зворотний зв’язок, щоб проект був реалізований вчасно і найкращим чином. Загалом, стандартні функції менеджера — must have.


Крім Coursera, можна використовувати такі ресурси для отримання необхідних знань: Netology, OpenLearning, Twirpx.

Змінюйся або йди: роль HR у бізнесі


Звичайно, HR не може бути і фінансистом, і маркетологом, і проектним менеджером в одній особі, але для ефективної роботи він повинен розуміти базові речі та вміти налагодити довірчі відносини з менеджментом, у тому числі завдяки здатності говорити з людьми їхньою мовою.


Якщо ви будете виходити за межі ролі HR, а точніше, розширювати ці межі, то ані скорочення, ані холакратія не загрожуватимуть вам. Тому що справа не у назві посади, а в цінності вашої ролі для компанії.

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
3015 Переглядів
Категорія HR
28.10.2016
Схожі статті
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
На ремоуті до кінця 2020: як «тимбілдитися» онлайн
Позумитися, списатися, включити камеру, вимкнути мікрофон — будемо відвертими, багато хто втомився від віддаленої роботи та хочуть простого офісного «підемо на каву?». Ал..
Як український IT-бізнес адаптується до «карантинного» ринку: результати опитування
Карантин та економічний струс ускладнили роботу всіх галузей і не оминули стороною IT-ринок
«Високий потенціал у фінтех-рішень, які «відкушують» функції класичних банків»: інтерв'ю з співзасновником YayPay Євгеном Виборовим
Фінтех — привабливий ринок для стартапів з огляду на темпи трансформації сфери фінансів
"Важливо робити добре те, що робиш" - діалог з Артуром Міхном, співзасновником Work.ua
Нам в Indigo стало цікаво, що відбувається з HR-Tech сферою в Україні
"In diversity we trust": інтерв'ю з Максом Ковалем, head of operations Djinni.co
Залучати IT-таланти з огляду на конкуренцію на них складно. Залучати їх швидко - завдання з розряду "знайти Святий Грааль до найближчого четверга". Благо є продукти та се..
"Ми намагаємося зробити рекрутинг передбачуваним" - діалог з WeelWork
WeelWork - це платформа для роботи з фріланс-рекрутерами та рекрутинговими агентствами. Запустилася вона у жовтні 2019 – буквально місяць тому..
ЗСЖ для офісного планктону: як заохотити турботу про здоров'я у колективі, та не облажатися
У СНД ставлення до проблем зі здоров'ям – завжди “раптово”. Рак, гіпертонічний криз та хребетна грижа наступають як сніг для комунальних служб узимку. Але всі ці хвороби ..
Чому компанії із США відкривають офіси в Україні?
Серед світових імен все більше компаній з R&D-центрами в Україні ― EPAM, Luxoft, Ciklum, Intetics, TEAM International Services та Softjourn..
"Філософія дуже проста: не володій, а май": Максим Соловйов, засновник sharing economy сервісів Carbar і Apple4Teams
Команда Indigo – Tech Recruiters дізналася у фаундера – Максима Соловйова, чим вигідні такі рішення, як оцінити благонадійність потенційного клієнта за його соціальним ка..
«Не чекати на «осяяння» згори, а робити кроки щодня, збирати свою “інноваційну фішку” з невеликих, але ефективних складових»: Максим Слободянюк, засновник Nika Tech Family
Це інтерв'ю ми взяли у Максима до ситуації з пандемією і, здається, настає час, коли компанії починають повертатися до колишнього режиму, а хтось і зростатиме..