Круті кандидати не знаходяться, вакансії не закриваються, а деякі позиції висять в пошуку місяцями, через що колеги перевантажені… Описана ситуація — страшний сон будь-якої компанії.
Навіть якщо у вашій організації криза пошуку талантів ще не настала, точки зростання завжди є. Але в людини, що перебуває в системі, з часом «замилюється» око, і здається, що все гаразд і так було завжди.
Що таке зовнішній аудит рекрутингу і як він допоможе прокачати ейчар-процеси у вашій компанії — розбираємося далі.
Indigo Tech Recruiters School – новий стандарт знань в IT-рекрутингу. Спікери курсу: Ірина Шамаєва, Стаська Падалка, а також експерти з Garmmarly, DataArt, Медіа-Групи Україна і, звичайно, Indigo Tech Recruiters.
Дивитись програмуЩо таке аудит рекрутингу?
Аудит процесу добирання персоналу — це послуга, під час якої оцінюють увесь цикл рекрутингу: від моменту створення опису вакансії до закриття позиції.
Часто-густо навіть у великих компаніях цьому процесу приділяють замало уваги. Кандидати є, позиції закриваються — чого ще бажати? Максимум, що відбувається, — «перевірка» у форматі таємного покупця: організовується дзвінок або подання резюме. «Таємник» пробує отримати повноцінний опис вакансії та поспілкуватися з рекрутерами, ейчарами або ЛУРами — людьми, що ухвалюють рішення. Залежно від рівня позиції, це може бути і топменеджер, і лінійний керівник. А що далі?
Зазвичай на цьому аудит набирання персоналу і закінчується: компанія отримує якісь дані, але не завжди знає, як з ними працювати далі, крім того, щоб карати й милувати.
Крім зовнішнього аудиту, коли умовний «таємний претендент» промацує якість, є ще й внутрішній аудит — процес, коли ейчари роблять зріз та опитують працівників, що вже працюють у компанії.
Цілі аудиту рекрутингу
Перед стартом аудиту добирання персоналу бізнес ставить перед агентством завдання — ключові місця, на яких має сфокусуватися перевірка.
Найчастіше це:
- Оцінювання процесу рекрутингу — наскільки він оптимальний і налагоджений, чи використовуються всі інструменти пошуку, на яких етапах і чому відпадають кандидати по воронці рекрутингу, як довго вони затримуються в компанії, як побудовано комунікації з кандидатами тощо.
- Точки зростання — вузькі місця пошуку й оцінювання кандидатів.
- Взаємодія: наскільки добре налагоджений контакт між рекрутерами й внутрішнім замовником, чи розуміють рекрутери всю специфіку бізнесу.
- Визначення рівня професіоналізму рекрутерів, окреслення сфер для їхнього подальшого зростання.
Після перевірки рекрутингове агентство складає розгорнуту відповідь з описом проблемних місць процесу наймання й пропонує свої експертні рекомендації щодо його оптимізації.
Крім того, як ціль аудиту добирання й наймання персоналу можна виокремити:
- підвищення ефективності процесу добирання талантів;
- можливість оцінити дотримання стандартів пошуку — як корпоративних, так і професійних;
- аналіз відповідності наявної системи рекрутингу завданням бізнесу.
Етапи аудиту рекрутингу
Аудит в компанії можна умовно розбити на кілька етапів, кожен з яких перевіряє конкретний процес. Наприклад:
- Приховані перевірки: таємний пошукач, що проходить повний цикл рекрутингу, починаючи від відправляння резюме до отримання оферу або зворотного зв’язку за підсумками інтерв’ю.
- Аналіз роботи рекрутера: фахівець спостерігає за діями внутрішнього рекрутера, його записами, оцінює манеру проводити співбесіду й інструменти для скринінгу кандидатів.
- Оцінювання місця проведення інтерв’ю, умов і комфорту.
- Організація роботи: вивчення систем, якими рекрутери користуються для автоматизації добору й зберігання даних про кандидатів.
- Наявність компанії як роботодавця в зовнішньому середовищі: оцінювання соцмереж, сайту, блогу, корпоративних каналів, аналізування каналів залучення кандидатів і вакансій.
- Робота зі статистикою: як виконуються KPI, як співвідноситься кількість проведених співбесід та оферів, який цикл життя працівника в компанії, скільки працівників залишаються після випробувального строку.
- Стандарти роботи: наскільки спілкування рекрутерів з претендентами відповідає правилам ділової етики й корпоративній культурі компанії.
- Аналізування вимог роботодавця: наскільки запит та умови праці адекватні поточному ринку.
- Якість адаптації: чи є допомога в адаптуванні для новачків, як її проводять і наскільки вона допомагає влитися в колектив.
Профіт для компанії
Навіть компанії з ідеальним, здавалося б, процесом рекрутингу варто час від часу проводити аудит. Важливо розуміти, що сама «перевірка» — це не спосіб когось покарати або спеціально створити стресову ситуацію для фахівців з пошуку талантів, а лише інструмент. З його допомогою бізнес дізнається слабкі місця рекрутингу, знайде точки зростання й отримає на озброєння конкретні рекомендації профі.
У будь-якій роботі є до чого причепитися — але аудит рекрутингових процесів зовсім не про це, а про зростання можливостей і компетенцій працівників. І про нових крутих спеціалістів у команді, звісно ж.