Вакансій багато, кандидат один: за даними LinkedIn, 90% пошукачів пасивно зацікавлені в зміні роботи. Щоб «витягти» таких кандидатів, потрібен спосіб, що дасть змогу ефективно знаходити й виводити на розмову крутих спеців.
З цим впорається такий інструмент рекрутингу, як сорсинг. За даними GEM, уже тепер майже 40% бізнесів виділяють сорсинг із загального процесу пошуку талантів. У звіті LinkedIn за 2020 рік спеціалісти визнали сорсинг топовим інструментом і фокусом роботи 2021 року.
Що таке сорсинг кандидатів і «з чим його їдять» — з’ясовуємо далі.
Що таке сорсинг у рекрутингу?
Сорсинг у рекрутингу — це інструмент, що означає проактивний процес пошуку й залучення кандидатів, які шукають роботу пасивно. Крім того, сорсинг може використовуватися, щоб збирати інформацію для написання наукових робіт і проведення досліджень ринку в маркетингу.
Компанії по-різному вибудовують сорсинг персоналу. В одних бізнесах сорсери готують список профілів кандидатів, що підходять під вакансії. Інші ж складають і ведуть усю холодну базу кандидатів (пошук, контакт з кандидатом до моменту, коли він говорить, що йому цікава вакансія).
За даними StackOverflow, 71% розробників задоволені своєю поточною посадою і не хочуть змінювати роботу. Тому в умовах, коли рекрутери використовують аналогічні ресурси й способи пошуку кандидатів, виграють ті команди, що грамотно оцінюють ринок, не обмежуються стандартними методами пошуку кандидатів, досліджують нові канали пошуку.
Сорсер — це фахівець, що досліджує ринок кандидатів, оцінює його місткість, використовує різні канали пошуку. Для того щоб не марнувати час на неефективні канали й способи комунікації, така людина має добре аналізувати, мати технічні навички й скіли в маркетингу.
До топу софтскілів для хорошого сорсера входять:
- посидючість;
- аналітичне мислення;
- швидка орієнтація в інформації;
- научуваність і постійне навчання;
- самоорганізованість;
- орієнтація на результат;
- письмові комунікативні навички.
Сорсер шукає кандидатів на різноманітних майданчиках: GitHub, Gitter, Behance, LinkedIn, meet-up та інші, використовує різні запити (x-ra, boolean) і канали зв’язку (LinkedIn, Telegram, Skype, Slack).
Завдання сорсера в аутсорсингових і продуктних компаніях різняться. У продуктних компаніях стек здебільшого однаковий. Сорсер швидко вивчить ринок і сконтактується з кандидатами. Завдання сорсера — вибудувати нетворк з кандидатами так, щоб вони, коли подумають про зміну роботи, звернулися саме до цього фахівця.
В аутсорсингових компаніях різні стеки технологій, тому перед сорсером стоять завдання якомога швидше привести теплих кандидатів.
Indigo Tech Recruiters School – новий стандарт знань в IT-рекрутингу. Спікери курсу: Ірина Шамаєва, Стаська Падалка, а також експерти з Garmmarly, DataArt, Медіа-Групи Україна і, звичайно, Indigo Tech Recruiters.
Дивитись програмуЯкі завдання розв’язує сорсинг у рекрутингу?
- Дослідження ринку.
- Talent mapping — аналіз ринку й створення умовного вішлиста класних профі.
- Проактивний пошук.
- Залучення пасивних кандидатів.
- Формування резерву крутих спеціалістів.
- Нетворкинг.
- «Продаж» компанії та вакансії.
Які нюанси роботи сорсера?
Більш як третину робочого часу на тиждень рекрутери витрачають на сорсинг. Фахівці з рекрутингу також проводять співбесіди, комунікують з hiring-менеджером і самими кандидатами, тому на якісний пошук кандидатів часу замало.
Робота сорсера — це методичне перелопачування ринку кандидатів у пошуку фахівців для своєї компанії. Головне завдання — зачепити потрібного фахівця й закрити вакансію в найкоротший строк.
Сорсер аналізує величезні масиви даних, щоб розшукати справжніх профі, оцінити бекграунд фахівця й знайти пасивних кандидатів, використовуючи соцмережі, пошукові системи та навіть іноді Tinder :)
Для роботи сорсера можна виокремити такі KPI:
- кількість доданих у базу кандидатів;
- кількість проконтактованих кандидатів;
- відсоток відповідей кандидатів на надіслані листи, повідомлення;
- кількість пропозицій про роботу — ефективність цього завдання слід відстежувати у зв’язці сорсер — рекрутер.
Сорсер — практично супергерой у світі рекрутингу. Його працю можна порівняти з видобуванням золота, адже сорсер щодня ретельно й скрупульозно просіює «пісок» для того, щоб знайти максимально підхожого кандидата й закрити вакансію в найкоротші строки, навіть на найскладніші позиції.