СЕО Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-Level в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд заробітних плат C-Level-працівників.
А зараз заглиблюємося в деталі і розглядаємо окремі посади з дослідження. Починаємо з ролі СОО.
Роль головного операційного директора є найнезрозумілішою посадою в бізнесі і в IT-сфері зокрема.
В ідеалі є СЕО, яка (який) формує стратегію і спрямовує зусилля на зростання і розвиток бізнесу. І СОО – людина, що відповідає за реалізацію стратегії, а також побудову та моніторинг процесів. Одна сфокусована на зовнішньому світі компанії, інша – на внутрішньому.
За відсутності СОО CEO намагається вирішувати всі завдання відразу: формування стратегії, делівері, спілкування з партнерами, ключовими клієнтами, контроль фінансових показників, маркетинг, продажі – та ще й встигати будувати процеси в компанії. Це складно і загрожує проблемами з масштабуванням бізнесу, та й просто проблеми – коли виникає пожежа за пожежею.
В ідеалі операційний директор – головна опора виконавчого директора, яку б роботу той не виконував. Насправді жоден виконавчий директор, без кореляції з досвідом, не може закрити складні аспекти управління всіма функціями компанії.
У чомусь роль СОО схожа на діагноста – іноді доводиться діяти в режимі екстреної швидкої допомоги, іноді – на випередження і займатися профілактикою.
Якщо ж все занедбано і час реанімувати бізнес, то СОО теж буде дуже доречним.
Втім, краще заздалегідь тримати руку на пульсі і стежити за наявністю ресурсів для безперебійної роботи: люди, гроші, техніка, матеріали. Контролювати законність дій компанії, піклуватися про юридичний захист. Організовувати раціональне використання ресурсів – оптимізуючи, автоматизуючи процеси і мінімізуючи витратну частину компанії.
Нечітке розуміння ролі і функцій призводить до широкої вилки оплати праці на даній посаді.
В основі цього матеріалу – дані, отримані від 29 CОO, що працюють в IT-компаніях на території України. 62 % компаній засновані в Україні, 13,79% – в США або Канаді і 10,34% – в країнах Європи.
6,9% працюють у великих компаніях з кількістю працівників від 800 осіб, 13,79% – від 201 до 800 осіб, більшість опитаних – 34,48% – працюють у компаніях від 81 до 200 осіб; 20,69% – від 21 до 80 осіб і 24,14% – до 20 осіб.
Діапазон заробітної плати
Різноманітність обов'язків і різний рівень компаній впливають і на ширину вилки зарплат.
Далі покажемо, як рівень зарплати пов'язаний з досвідом людини, віком і розміром компанії, віком і статтю СОО тощо.
Хочемо звернути увагу на те, що пункти, за якими ми отримали менше чотирьох показників, були вилучені, тому що не можуть бути досить валідними. Так, наприклад, якщо тільки четверо СОО відповіли, що їхній досвід у ролі топменеджера становить десять років, то ми вилучали такі дані як недостатньо показові і брали до уваги лише ті, де п’ять і більше відповідей.
Цифри показують, що середня зарплата зростає з роками досвіду в ролі менеджера вищої ланки. Так, СОО з досвідом у ролі топа від чотирьох до п’яти років на медіані отримують $6000, в середньому – $5920.
Зв'язок доходу СОО і років, відданих компанії, наведений нижче.
Вік самої компанії не має великого впливу на рівень оплати роботи СОО.
Більшість СОО в нашому опитуванні – у віці від 31 до 40 років. На медіані в такому віці дохід – $5000, середній дохід – $5394.
Значну різницю в оплаті праці СОО можна побачити у взаємозв'язку зі статтю працівника. Чоловіки СОО на медіані отримують $5000, а жінки – $3500.
На медіані зарплата СОО в аутсорсингових і продуктових компаніях однакова – $5000, але середня заробітна плата вище у респондентів з продуктових компаній – $6155, у порівнянні з $4791 – в аутсорсингових.
Фактори мотивації та демотивації
Окрім рівня заробітних плат, нам цікаво було дізнатися фактори мотивації, демотивації і деякі умови праці.
Рівень зарплати для СОО знаходиться не на першому місці серед факторів мотивації і важливий так само, як культура довіри в компанії (58,62%). Найважливіші мотиви для таких співробітників – професійний розвиток (75,86%) свобода в ухваленні рішень (68,97%), а також бонуси (51,72%).
Демотивують операційних директорів насамперед відсутність професійного розвитку і балансу робота-життя (58,62%), культура недовіри (55,17%), некомпетентний і неефективний менеджмент, відсутність свободи в ухваленні рішень (51,72%).
Несправедливість оплати праці демотивує 48,28% опитаних. Більшість COO отримують бонус за виконання KPI по прибутку компанії - 48,28%.
65,52% СОО працюють лише в офісі, у 31,03% є можливість іноді працювати віддалено.
Тому не дивно, що в статусі фізичних осіб – підприємців оформлені 55,17% (у порівнянні з 74 % в минулому році) СОО. Ми ж в IT.
У 75,86% опитаних оплата прив'язана до курсу $.
Нагадаємо, що готові допомогти компаніям з пошуком COO та інших C-Level-менеджерів. У наступному огляді плануємо поділитися інформацією про винагороду СЕО. Будемо раді, якщо інформація виявиться корисною для ухвалення правильних бізнес-рішень.
Залишайтеся на зв'язку!
P. S. Дякуємо Віталію Луженцову за професійну допомогу в обробці даних.
Авторка: Катерина Осадчук, СЕО Indigo Tech Recruiters