Вчитися проводити співбесіди можна не тільки на власному досвіду, а і у своїх колег з великих та малих екранів. Ми з рекрутинговом агентством Indigo обрали та проаналізували кілька фрагментів із кіно та серіалів про IT-команди, де є чому повчитися, або зрозуміти, як робити не варто за жодних обставин.
«Сфера» (The Circle)
На співбесіді до компанії, що об’єднує в єдину систему дані користувачів, саме пошукачка — нещодавня випускниця університету, демонструє зразкову поведінку. Вона адаптується, проявляє гнучкість, змінює формулювання, але в той же час — зберігає гідність. А от така дещо зверхня поведінка рекрутера скоріш за все може спрацювати тільки в разі залучення новачка, який мріє потрапити до компанії, і навряд чи сподобається досвідченому фахівцю.
http://www.youtube.com/watch?v=PKc4Xpz-CL4
Хоча сама ідея запитання цікава: рекрутер просить пошукачку розповісти про складний технологічний бізнес так, щоб зрозуміла навіть бабуся. Головне — задавати його осмислено та доречно.
«Стажери» (The Internship)
Ще один приклад неочікуваних запитань — цього разу легендарні закручені завдання від Google: представники компанії запропонувати кандидатам уявити себе монетками, які потрапили в блендер. Самі шукачі — зрілі чоловіки, для яких і самі онлайн-співбесіди — уже виклик, не розгубилися: люди досвідчені, і не таке чули. Але загалом рекрутерам все-таки корисно було б пам’ятати, що ошелешувати кандидатів питаннями в стилі Google варто в тому випадку, коли працюєш у Google, а в інших робити це обережно і з чітким розумінням, що саме прояснить відповідь.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=29&v=LZUwQ2FNW_s
«Джобс: Імперія спокуси» (jOBS)
Цікава ілюстрація того, як збирати команду мрії. Ніяких багаторівневих співбесід та очікувань зворотного зв’язку тижнями. Все набагато простіше: ти кращий? Тоді ходімо, бо для Macintosh потрібні саме такі. Звісно, в реальному житті все набагато складніше: у нас немає можливості просто «вирізати» довгі пошуки, скринінги, оцінювання і змонтувати гарну картинку. Але точно є чому повчитися: приймати сміливі рішення в швидкісному світі, пропонувати людям те, що цікаво саме їм, надихати, а не просто пропонувати виконувати функції за гроші.
https://www.youtube.com/watch?v=KwlS-gMX4Dc
«Соціальна мережа» (The Social Network)
Крутий приклад «тестування» кандидатів-програмістів, які хочуть потрапити до команди і мають 10 хвилин, щоб продемонструвати усі свої навички. Правда, з ускладненням: після кожної десятої написаної строки коду пошукачі мусять випити. Хто пройшов випробування — «Ласкаво просимо в Facebook». Можливість застосування методу в широкій практиці викликає сумніви, але цікавий креативний підхід до формування команд на етапі стартапу, коли правил ще немає, і відповідність очікуванням цільової аудиторії.
https://www.youtube.com/watch?v=LbkkYPFlbG0&feature=youtu.be
«Кремнієва долина» (Silicon Valley)
У комедійному серіалі про інкубатор для стартапів багато підказок для рекрутерів, дещо гіпертрофованих, але головне — суть. Особливо цікаві приклади співбесіди із overqualified кандидатом:
https://www.youtube.com/watch?v=TDZbXvvfp0w
А також про ефективність тактики підкупу — технікою, поп-корном і елітним алкоголем. Виявляється, прикол у тому, що чим більше відмов, тим більше подарунків:
https://www.youtube.com/watch?v=HmVBbKvR4DA
«Комп’ютерники» (The IT Crowd)
А от що може статися, коли некваліфікований інтерв’юєр проводить співбесіду із некваліфікованим кандидатом. Здатність відправляти, приймати і видаляти мейли, користуватися мишкою і «цією штукою, яку ставлять на підлогу» може вразити настільки, що кандидату запропонують керувати новоствореним IT-відділом:https:
//www.youtube.com/watch?v=64WBjatC2TY
А чи було у вас таке, що ви впізнавали себе та своїх кандидів на екрані? :)
Автор: Катя Маєвська