Є думка, що рекрутери — істоти гуманітарні, з утворенням філолога/психолога та не дуже логічним складом розуму. Проте робота рекрутера, крім щирого інтересу до людей, має чіткий алгоритм дій. Іноді у нас теж горять дедлайни, клієнти приходять з проєктами “на вчора” та “раптово”, а робота – ітераційна. Десь про це вже чули? Так “ми ж у ІТ” (с)
Ми в Індіго зіткнулися з такими проблемами:
- як міряти свою ефективність та робити наочним процес роботи?
- як ділитися з командою прогресом, не витрачаючи часу на щоденні звіти?
- як налагодити взаємодію сейлз-рекрутер?
І щоб не винаходити велосипед, ми звернулися до ІТшників. Хочемо поділитися, як ми розв`язуємо наболілі питання за допомогою інструментів, які знає кожен програміст.
Естімейт проєкту
Минулого року наша команда зросла: з'явилися бізнес Ксю і тим-лід, тобто я. Ролі були незвичні, іноді інформація від клієнта губилася між мною, Ксю і рекрутером, зона відповідальності кожного була розмитою. Крім того, що ми прописали чіткі ролі для кожного учасника цієї взаємодії, ми вивели формулу естімейту нових проєктів. По ній ми приймаємо рішення, брати проєкт у роботу, чи ні, і який рекрутер над ним працюватиме.
Відповідальний рекрутер
- Скільки у роботі проєктів
- Кількість проєктів на рисерчі
- Готовність та бажання рекрутера
Умови співпраці
Емоційна складова (чи подобається клієнт, чи хочемо спробувати свої сили)
Аналіз ринку
- Зарплатні очікування
- Ємність ринку
- Експертиза Індіго з таких вакансій
- Ресурси та методи пошуку
Естімейт за часом на закриття вакансії
- optimistic
- pessimistic
- average
Показники аналізу ринку та естімейту за часом на закриття вакансії відкриті для клієнтів.
Канбан
Канбаном для візуалізації користуємося вже давно, і підхід до нього змінювався.
Спочатку була фізична дошка в офісі, потім KanbanFlow, де вели кандидатів на стадії. Якось вирішили поекспериментувати, і перейшли на Trello, де позначали лише завдання.
Фаворитом рекрутерів все ж таки залишився KanbanFlow: у ньому на одній дошці зручно вести кілька проєктів. Але зараз ми переходимо на нову ATS, яка замінить дошки та заощадить час.
Про те, як вибирали ATS, напишемо трохи пізніше.
Є думка, що рекрутери — істоти гуманітарні, з утворенням філолога/психолога та не дуже логічним складом розуму. Проте робота рекрутера, крім щирого інтересу до людей, має чіткий алгоритм дій. Іноді у нас теж горять дедлайни, клієнти приходять з проєктами “на вчора” та “раптово”, а робота – ітераційна. Десь про це вже чули? Так “ми ж у ІТ” (с)
Ми в Індіго зіткнулися з такими проблемами:
- як міряти свою ефективність та робити наочним процес роботи?
- як ділитися з командою прогресом, не витрачаючи часу на щоденні звіти?
- як налагодити взаємодію сейлз-рекрутер?
І щоб не винаходити велосипед, ми звернулися до ІТшників. Хочемо поділитися, як ми розв`язуємо наболілі питання за допомогою інструментів, які знає кожен програміст.
Естімейт проєкту
Минулого року наша команда зросла: з'явилися бізнес Ксю і тим-лід, тобто я. Ролі були незвичні, іноді інформація від клієнта губилася між мною, Ксю і рекрутером, зона відповідальності кожного була розмитою. Крім того, що ми прописали чіткі ролі для кожного учасника цієї взаємодії, ми вивели формулу естімейту нових проєктів. По ній ми приймаємо рішення, брати проєкт у роботу, чи ні, і який рекрутер над ним працюватиме.
Відповідальний рекрутер
- Скільки у роботі проєктів
- Кількість проєктів на рисерчі
- Готовність та бажання рекрутера
Умови співпраці
Емоційна складова (чи подобається клієнт, чи хочемо спробувати свої сили)
Аналіз ринку
- Зарплатні очікування
- Ємність ринку
- Експертиза Індіго з таких вакансій
- Ресурси та методи пошуку
Естімейт за часом на закриття вакансії
- optimistic
- pessimistic
- average
Показники аналізу ринку та естімейту за часом на закриття вакансії відкриті для клієнтів.
Канбан
Канбаном для візуалізації користуємося вже давно, і підхід до нього змінювався.
Спочатку була фізична дошка в офісі, потім KanbanFlow, де вели кандидатів на стадії. Якось вирішили поекспериментувати, і перейшли на Trello, де позначали лише завдання.
Фаворитом рекрутерів все ж таки залишився KanbanFlow: у ньому на одній дошці зручно вести кілька проєктів. Але зараз ми переходимо на нову ATS, яка замінить дошки та заощадить час.
Про те, як вибирали ATS, напишемо трохи пізніше.
![Естімейт, канбан і стендап: до чого тут рекрутери?](https://indigo.co.ua/storage/content/articles//resized-the-most-interesting-man-in-the-world-meme-generator-i-don-t-always-do-daily-scrum-but-when-i-do-i-don-t-b2af54.jpg)
Стендап
Коли я тільки прийшла до Індіго, звітність вели просто і сердито: щодня рекрутери надсилали листа про те, що зробили. Це займало багато часу, і не вистачало зворотного зв'язку та спілкування з командою.
Якось ми з цікавості спробували зробити стендап. Було складно: хтось відволікався, хтось надто довго розповідав, хтось не розумів, навіщо це потрібне.
Згодом ми відмовилися від письмових звітів та перейшли на живе спілкування. Стендапи проводимо 2 рази на тиждень, і ми маємо правила:
- Вирішення проблем не виносимо на стендап, обговорюємо після
- 1й стендап на тижні - розповідаємо про плани
- 2й стендап на тижні — озвучуємо вимірні результати (кількість поданих резюме, співбесід, зустрічей)
Перехід на стендап дозволив заощадити час, а головне — команда дізналася про проблеми та успіхи один одного.
1-to-1
Але стендапів не вистачало, щоб обговорити нагальні проблеми. Крім того, коли я почала менеджувати команду, важливо було "втертися в довіру" своїм колегам? І для того, і для іншого, ми стали зустрічатися раз на 2 тижні на 1-to-1: зустрічі формату тимлід + рекрутер.
І тут були труднощі. Якщо на перших зустрічах ми говорили безперервно, то тривалість наступних зустрічей поступово скорочувалася, а ефективність закриття вакансій не підвищувалася.
Щоб зустрічі були корисними, ми стали готуватися до них. Рекрутер має чек-лист, за яким він готує інформацію, а я виділяла час перед зустріччю та аналізувала прогрес по вакансіях.
Так 1-to-1 стали не просто душевною бесідою, а глибшим зануренням у процес.
Упевнена, це ще далеко не всі ідеї з управління проєктами та командою в ІТ, які можна з успіхом запровадити у рекрутингу. Може, у нас ще з'являться деплої, релізи та багфікси... Хто знає??