Як перевести команду на ремоут: 8 правил організації віддаленої роботи

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Віддалена робота дозволяє шукати таланти в команду воістину без кордонів — у будь-якій точці земної кулі. За такого формату роботи не потрібно оплачувати оренду офісу. Витрачається менше часу на непродуктивні наради

Тренди Бізнес Віддалена робота Команда IT Стратегія


Віддалена робота дозволяє шукати таланти в команду воістину без кордонів — у будь-якій точці земної кулі. За такого формату роботи не потрібно оплачувати оренду офісу. Витрачається менше часу на непродуктивні наради. Співробітники, працюючи віддалено, не витрачають час на дорогу, керують своїм графіком, орієнтуючись на піки продуктивності, та приділяють більше уваги сім'ї.


Є і показові цифри. Наприклад, за даними дослідження IWG, у світі віддалено працюють понад 1, 3 млрд співробітників. В Україні цей тренд теж набирає обертів.


Але як перевести команду на ремоут? Ось алгоритм, який ми пропонуємо з рекрутинговим агентством Indigo. Команда якого, до речі, вже 12 років успішно працює саме у такому форматі.


1. Будуйте роботу на довірі, відповідальності та результатах

Саме ці умови можна сміливо назвати трьома китами успішної роботи у форматі ремоуту. Без них нічого не спрацює, навіть якщо у вашому розпорядженні найкращі технології та налагоджені процеси.


Якщо у віддаленій команді люди зривають терміни, не виконують домовленості, доводиться постійно перейматися тим, що вони там не працюють, а займаються незрозуміло чим — справа зовсім не в ремоуті. Отже, проблеми почалися набагато раніше. Це може бути помилка під час найму, вигоряння співробітників або непорозуміння, які виникли вже в процесі віддаленої роботи.


Формат ремоуту спрацює, тільки якщо команда орієнтується на результат. Але для цього важливо правильно вибудувати процеси.Ставте довгострокові цілі, встановлюйте конкретні завдання та очікувані результати кожного місяця. Намагайтеся зберігати при цьому гнучкість, тобто вчасно переглядати пріоритети та контролювати проміжні результати, щоб переконатися, що йдете у потрібному напрямку. Також важливо забезпечити зв'язок між системою оплати та результатами (бонусну частину), щоб люди мали додаткову мотивацію виконувати свою роботу ще краще.


2. Прийміть рішення: чи потрібно вам це?

Отже, запитайте себе і спробуйте чесно на нього відповісти: чи готові ви будувати нову культуру, засновану на довірі, відповідальності та результаті? Якщо так, продовжимо. Уявімо, що ваша команда звикла працювати в офісі. А ви раптом придумали (або краще — прийняли виважене рішення, прорахувавши навіть економічний ефект), що час спробувати віддалений формат. Не можна просто взяти й оголосити, що з завтрашнього дня усі — від frontend розробника до SММ-фахівця — працюють з дому. Таке рішення бажано колегіально обговорити.


Які переваги люди бачать в офісній роботі? І які недоліки? Які у них можуть виникнути труднощі під час переходу на ремоут: організаційні, технічні чи навіть психологічні? Це корисно знати, щоб потім побудувати комфортну та продуктивну роботу.


Наприклад, стояти в пробках по три години щодня не подобається нікому — це вагомий аргумент, усі будуть раді приділити час сім'ї, хобі чи спорту. Але живого спілкування з колегами багатьом не вистачатиме. Важливо заздалегідь обговорити, як це компенсувати: наприклад, регулярно зустрічатися в коворкінгах, щоб підбити підсумки, побрейнштормити й просто поговорити по-людськи.


3. Нехай буде так: встановіть чіткі правила

При віддаленій роботі правила особливо важливі. І необхідно, щоб команда спочатку готова була слідувати їм. Правила стосуються всіх ключових моментів: коли команда виходить на зв'язок, як будуються комунікації, як ставляться завдання та здійснюється контроль.


Домовитеся про те, що роботу можна планувати гнучко — адже всі знають цілі. Що в офіс приходити не потрібно, а ось брати на себе відповідальність перед колегами та клієнтами, все ще необхідно. Пропасти з радарів команди, не попередивши — все одно, що вийти за пончиком в обідню перерву і не повернутися.


Важливо, щоб кожен у команді розумів: про форс-мажори треба повідомляти. І має бути відрізок часу, оптимально — щодня, від кількох до кількох годин, коли всі доступні для колективної роботи.


Якщо команда працює з різних міст або навіть країн, доведеться погодити час для комунікацій, а це не завжди легко через різні часові пояси.


4. Керуйте комунікаціями

В офісі обмін інформацією відбувається наче сам собою, особливо у невеликій команді. Ми навіть не усвідомлюємо те, що дізнаємося новини — вони просто звучать поруч, і ми в курсі всього. При віддаленій роботі інформацією потрібно усвідомлено керувати (за допомогою листів, повідомлень, зустрічей онлайн та особисто). Встановити зразковий графік регулярних комунікацій та реагувати на потреби (проєкту чи людей), знаходити час на незаплановані зустрічі.


Окрім щоденних комунікацій, щоб закріпити результат, можна, наприклад, готувати для команди щомісячні дайджести, в яких є інформація про важливі новини компанії, фото та історія нових співробітників та досягнення тих, хто вже працює в команді, та т. п.


5. Поліпшіть навички самоменеджменту

При віддаленій роботі правила важливо встановити не тільки для команди, а й для себе самого. Особливо, якщо ви керівник. Це стосується і власних завдань, ресурсів, особистого тайм-менеджменту: якщо віддалено організуватися не може навіть лідер, навряд чи це вийде в інших.


Навчіться керувати собою в новій обстановці. Продовжуйте планувати, заповнювати календар, виходити в коворкінги, коли рідні стіни надто голосно закликають до релаксу, переодягатися у спеціальну робочу піжаму, щоб не розгубити настрою.


6. Використовуйте технології

Власне, саме завдяки технологіям це і стало просто працювати з віддаленою командою. Домовтеся, які інструменти використовуватимете, щоб залишатися на зв'язку, проводити відеонаради, зберігати робочі матеріали, погоджувати графіки, разом працювати над документами. При віддаленій роботі потрібний документ не можна запустити в колегу паперовим літаком — все має бути в загальному доступі, щоб кожен міг будь-якої миті знайти необхідне, щось перевірити, доопрацювати, переслати. Обирайте зручні для себе інструменти: Google Hangouts, Dropbox, Google Docs, Skype, послуги спільної роботи над завданнями (Jira, Trello) і т.п. Доступних інструментів безліч. Для швидкого обміну повідомленнями краще, якщо команда вибере один месенджер і створить групу. Але корисно знати додатки, які воліє користуватися кожен із команди — для розв'язання оперативних питань між собою, які не вимагають залучення всіх.


7. Залишайте не лише обов'язки, а й права

У віддаленій роботі є багато неочевидних нюансів. В офісному режимі чіткіші межі між роботою та особистими справами. При ремоуті вони розмиваються. То сам співробітник надто розслабиться і випаде з графіка. То його родина завалить проханнями — мовляв, все одно ж удома сидиш, а отже, нічого важливого не робиш. Надто вже вкорінилася думка, що людина в капцях не може займатися чимось серйозним, навіть якщо це крутий ios розробник, який працює над проривним проєктом.


А то й керівник забуде про те, що віддалений співробітник теж може, наприклад, захворіти. І має право з температурою все-таки повалятися в ліжку, а не доробляти нетермінові завдання, приклеївши себе до стільця скотчем (щоб не впасти). Віддалена робота — це ще робота, в якій є термінові завдання, плани, але й право людини на відпочинок — теж є.


8. Розставте нові акценти у циклі роботи з людьми

Віддалений формат роботи зобов'язує переглянути свої звичні підходи до керування командою. Так, тепер при підборі новачків потрібно додатково оцінювати не лише їхні професійні якості — наприклад, який фахівець як python програміст, а й готовність працювати саме у форматі ремоуту (віддалено, гнучко, з високим ступенем самоконтролю). Приділити особливу увагу підтримці під час адаптації. Стежити за спадами мотивації (що непросто навіть в одному офісі — не кажучи вже про відстань). Проводити мітинги з командою та кожним її учасником (онлайн та офлайн). Слідкувати за тим, щоб люди мали необхідні ресурси (у тому числі організовувати навчання).


Побудувати продуктивну роботу віддалено можна лише з мотивованими, відповідальними та самоорганізованими людьми. Які поділяють ваші цінності та яким цікаві завдання. Тоді їм достатньо знати мету. А вибрати шляхи її досягнення вони можуть і самі — і ви обов'язково зустрінетеся на фініші, причому прибудете туди, хоч як це дивно, одночасно.

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
4874 Переглядів
Категорія HR
11.12.2018
Схожі статті
Огляд рівня заробітних плат для C-level на ринку українського IT в 2022 році
Як війна в країні вплинула на рівень доходу та мотивацію топ-менеджерів українського ІТ – про це у нашому новому огляді зарплат...
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
Огляд заробітних плат для C-level на українському IT-ринку 2021 року
CEO Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели третій щорічний огляд зарплат для C-level в IT. Ділимося результатами й дякуємо Royallex в особі Віталія Луж..
Огляд рівня заробітної плати для C-level на ринку українського IT за результатами 2019 року
СЕО Катерина Осадчук та команда Indigo Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-level в IT. Ділімося результатами. Помилка найму та втрата ключ..
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Від продактів та дизайнерів до back-end, QA та девопсов: як Київстар розвиває у себе команди для створення IT продуктів. Інтерв'ю із СРО Київстар Михайлом Нестором
IT та Product напрямок в Україні розвивається та зростає постійно. А в Київстарі вирішили розвивати його всередині..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
Як створити успішний HR-бренд. Досвід General Electric, Netflix, Google
Як компанії виживають в умовах дедалі більшої орієнтації ринку праці на кандидатів? Це особливо актуально щодо технічних фахівців..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..