З одного боку, сорсинг став простішим: ми маємо безліч джерел та інструментів, можливість дістатися до будь-якого фахівця в світі за кілька кліків, якщо він має хоча б один онлайн-профіль. З іншого боку, інформації стільки, що виокремити з неї релевантну, зокрема — щодо бажаних кандидатів, усе складніше. Як підвищити ефективність сорсингу? Кілька порад від рекрутингового агентства Indigo.
1. Підсилити власну базу
Компанії недооцінюють потенціал своїх ресурсів. Наприклад, коли знову і знову купують для співробітників однакові тренінги, замість того, щоб налагодити процеси обміну знань в організації. І суттєво зменшити витрати на зовнішнє навчання. Так і рекрутери часто недооцінюють потенціал власних баз, коли розпочинають пошук кандидатів у зовнішніх джерелах. Насамперед варто навчитися керувати уже здобутим масивом інформації: пошукачів, які зверталися до компанії самі, або яких хантили раніше, але на той момент пропозиція була неактуальна. Додаткова перевага в тому, що робота з такими кандидатами — це вже «теплий» контакт, і встановити зв’язок може бути простіше (якщо досвід був позитивним). Звісно, цей процес бажано автоматизувати. Вже доступні рішення, які, зокрема, допомагають оновлювати базу резюме завдяки повідомленням від чат-бота про нові пропозиції.
2. Шукати за різними формулюваннями посади
Сучасні ресурси для пошуку кандидатів враховують варіативність формулювань посад — якщо написати Java Developer, то і резюме «Java розробників» знайдуться. Проте Енджі Веррос, засновниця та CEO Vaia Talent, у своїх порадах щодо полегшення сорсингу звертає увагу на такий неочевидний момент: перешкоджати пошуку можуть орфографічні помилки. Потенційно цікавий кандидат помиляється механічно — наприклад, додає зайву «е» та стає «engineeer», або навіть допускає помилки усвідомлено (ймовірно, через великий потік запрошень). Хоча і вірогідність відмови за таких обставин здільшується, іноді є сенс залучити усі доступні можливості.
3. Заздалегідь визначити компроміси
Якщо пошук затягнувся, варто повернутися на початок і ще раз уточнити всі критерії, попрацювати над заявкою. Уточнити у керівника, які саме знання та скіли є критичними для посади, а які — просто бажаними. Можливо, швидкість найму в конкретній ситуації пріоритетна, і за той проміжок часу, який доведеться витратити на пошуки, кандидат може заповнити пробіли в межах проекту, самотужки або за допомогою ментора. Дещо змінити результати пошуку допоможе не тільки корекція набору навичок, а і географічне охоплення.
Водночас є сенс змагатися не тільки за лідерів пошуку. На цій можливості також наголошує Енджі Веррос: можна змінити тактику та розпочинати з кінця. Тобто не з профілів кандидатів, які опиняються в пошуку на перших позиціях, а піти далі — адже за лідерів пошуку, скоріш за все, і конкуренція вища.
4. Ходити не тільки протоптаними стежками
Процеси сорсингу необхідно не тільки автоматизувати, а і шукати нестандартні рішення для охоплення більшої кількості релевантних кандидатів. Вихід за межі звичної ситуації, пошук креативних способів досягнення цілі потребує часу та зусиль. Звичний перелік джерел та інструментів пошуку необхідно оновлювати: відстежувати, які нові додатки та ресурси для сорсингу з’явилися на ринку; чи змінилися алгоритми пошуку; які нові спільноти, офлайн, у соцмережах та мессенджерах, розвиваються активно; чи не час розширити перелік компаній-донорів тощо. І які канали спілкування використовують ваші кандидати — можливо, цільова аудиторія віддає перевагу TikTok, поки ви сподіваєтеся зустрітися у LinkedIn.
5. Персоналізувати цінні контакти
Рутинні процеси можна і треба довірити ботам, а живе спілкування з цікавими кандидатами — монополізувати. Паралельно з розвитком штучного інтелекту все більше значення має human-to-human підхід. Тобто комунікації з кандидатами, починаючи з першого контакту, мають бути все більш персоналізованими, а отже, і готуватися до них варто ще ретельніше, витрачати ще більше часу на те, щоб дослідити профіль кандидата в усіх відкритих джерелах. Це єдиний шанс звернути увагу на свою пропозицію, виділитися з-поміж десятків аналогічних. Але сам процес вивчення кандидатів також можна спростити за допомогою інструментів.
А які підходи допомагають вам підвищити ефективність сорсингу?