Не Лінкдином єдиним: найефективніші способи комунікації з кандидатом у 2021 році

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

У статті від наших партнерів AmazingHiring розберемо популярні платформи з активними професійними спільнотами та поділимося корисними ресурсами де можна знайти кандидатів.

Підбір персоналу Найм Рекрутинг

Тепер, коли комунікація з потенційними кандидатами перейшла повністю в онлайн, і рекрутинг також, з’явилася потреба шукати нові способи взаємодії з потенційними кандидатами. 

За допомогою різних платформ та соцмереж, рекрутери шукають кандидатів, ведуть з ними повну комунікацію, проводять декілька співбесід та потім вже оцінюють власне чи підходить цей кандидат на певну посаду. І все це відбувається онлайн. Для успішного закриття вакансії тепер не потрібна особиста зустріч з кандидатом. 

Звичайно, джоб-сайти все ще залишаються важливим джерелом пошуку кандидатів, але зараз успішний рекрутинговий процес зосереджується не лише на пасивному очікуванні відгуків на вакансії, рекрутинг тепер більш соціальний та мобільний. Особливо коли мова йде про вакансії senior-level.

Найпопулярнішим способом комунікації з кандидатами, звичайно, залишається LinkedIn. При цьому не можна сказати, що цей спосіб є найефективнішим. Більшість IT-фахівців, яких легко знайти за допомогою цієї професійної мережі,просто завалені повідомленнями, тому можуть взагалі не відповідати. Тому рекрутери та HR спеціалісти повинні використовувати актуальні інструменти для спілкування. До найпоширеніших нових каналів комунікації у рекрутингу належать професійні спільноти у різних соцмережах, таких як Twitter, Telegram та Github.

У статті ми розберемо ці популярні платформи з активними професійними спільнотами та поділимося корисними ресурсами де можна знайти кандидатів.

Twitter

Twitter — це не лише соціальна мережа для поширення мемів, коротких смішних текстових повідомлень або важливих новин. Тут також є багато професійних спільнот девелоперів та програмістів, які активно обговорюють свої проєкти, публікують інформацію про себе (наприклад, у шапці профілю). Наразі у Twitter зареєстровані майже 400 мільйонів користувачів і серед них рекрутеру важливо знайти тих, які були б зацікавлені у певній вакансії. Але як правильно почати комунікацію з такими кандидатами?

Це досить просто. Можна відповісти в ланцюжку повідомлень під якоюсь публікацією у спільноті або відповісти окремим твітом на твіт знайденого цікавого вам девелопера по темі програмування.

Як їх знайти? Це робиться за допомогою звичайного пошуку за ключовими словами. З пошуком у Twitter можна багато експериментувати. Наприклад, на англомовному ринку прийнято шукати кандидаток по хештегу #womenwhocode. 

Варто пам’ятати, що коли ви намагаєтесь сконтактувати з людьми через Twitter, важливо не поспішати одразу надсилати всі деталі про вакансію. Варто почати з підписки, відповідей на різні твіти, та ретвіти для більшої залученості. І лише тоді, коли вже встановлений певний контакт, можна надіслати приватне повідомлення (DM — direct message) з можливістю роботи. Часто приватні повідомлення можуть надсилати лише ті, кого цей юзер фолловить, тому вам буде необхідно обережно поцікавитись про дозвіл на написання приватного повідомлення. А інколи, навіть якщо вони відкриті для усіх, краще спочатку все одно запитати дозволу на контакт.

Github

Github — це найбільший сервіс для спільної розробки та зберігання коду. Більше ніж 32 мільйони програмістів використовують Github кожного місяця. Цей сервіс також вважається соцмережею для розробників, адже тут вони можуть не тільки публікувати свої роботи, працювати над різними open source проєктами, а ще й спілкуватись, коментувати код один одного та слідкувати за новинами своїх знайомих. На Github настільки легко завантажити код, як у Instagram — фото або відео.

Потенційних кандидатів можна шукати за допомогою розширеного пошуку, де вказується кількість фоловерів, мови програмування та локація. Далі результати пошуку, які ви отримали, можна відфільтрувати за найбільшою кількістю фоловерів або останньою активністю. Профілі девелоперів на GitHub — чи не найкращий збір всієї необхідної інформації для технічного рекрутера.

Також є сайти, що роблять рейтинги найкращих девелоперів на GitHub за певним критерієм. Наприклад, Git Awards (якщо сайт не відкривається, спробуйте перейти по адресі ​​http://159.100.250.9/).

Найбільшою перевагою Github є те, що тут можна знайти імейли кандидатів — але частіше за все шукати доведеться в репозиторіях. Є інструменти, які самі шукають ці заховані імейли, про них поговоримо нижче.

Тут варто пам’ятати те, що кандидатам приходять десятки листів від інших HR менеджерів, тому потрібно серед них виділятися. Також необхідно мати розуміння, в яких випадках краще не турбувати кандидата по особистій електронній адресі. Рекомендуємо почитати статті про те, як правильно писати пасивним кандидатам на технічні посади, або про те, як правильно підібрати тему листа кандидату.

Telegram

Telegram — безкоштовний месенджер, що має понад 500 мільйонів активних користувачів щомісяця і входить до 10 найбільш завантажуваних додатків у світі. Він особливо популярний в пост-радянських країнах та віднещодавна набирає популярність в Європі та на Близькому Сході.

Не всі програмісти активно шукають роботу на джоб-сайтах або LinkedIn, але вони періодично заходять у різні канали з актуальними вакансіями чи приймають участь в обговоренні улюблених технологій в чатах з однодумцями. 

У Telegram є поле для пошуку, яке рекрутери можуть приборкати на свою користь. Найчастіше для пошуку кандидатів використовуються такі ключові слова, як “шукаю”, “розглядаю”, “про мене”, “резюме”, і т. д. В Телеграмі неважко знайти чати, де інженери скидають свої резюме, або обговорюють технології.

Окей, знайти кандидата — це одне, а як правильно йому написати в Telegram? Якщо кандидат не вказав свою пошту або LinkedIn, тоді можна у приватних повідомленнях вказати, що ви помітили кандидата чи кандидатку у групі (обов’язково вказати, у якій саме) і хотіли б запропонувати розглянути позицію, яка могла б її або його зацікавити. 

Як пришвидшити процес пошуку профілів кандидатів у соцмережах та професійних спільнотах? 

Можна скористатись сорсінговими інструментами. Таким є AmazingHiring — платформа, яка відзначається своєю передовою технологією скринінгу та великою базою кандидатів, що постійно оновлюється. AmazingHiring збирає всю необхідну інформацію про технічних спеціалістів із понад 70 різних джерел. Штучний інтелект сортує кандидатів за їх досвідом та досягненнями, враховує сертифікати, рейтинги у Github, тощо. Ви бачите список, відповідний вашим вимогам, заданим у пошуку.

За допомогою AmazingHiring ви можете відфільтрувати кандидатів за досвідом, попередніми посадами/компаніями, рівнем стажу, і тд. Ви також можете керувати джерелами пошуку кандидатів. Наприклад ви можете виключити LinkedIn з джерел для більшої можливості знайти приховані таланти, про які рекрутери інших компаній не знають.

AmazingHiring робить весь процес рекрутингу більш організованим та простим, що і допомагає швидше знайти кращих кандидатів і не витрачати багато ресурсів. Особливо зручно працювати в командах — ви можете бачити, кого з девелоперів ваші колеги вже опрацьовували. Є можливість створити інтеграцію з вашою ATS.

AmazingHiring також пропонує безкоштовний плагін в Google Chrome, який допомагає швидко знаходити потрібну контактну інформацію та всі доступні соцмережі цікавої вам людини.

Також, платформа надає можливість створювати шаблони електронних листів, послідовності фоловапів та автоматизувати повторювані процеси для заощадження ресурсів та часу рекрутера. Є ще функція збагачення даних (data enrichment), за допомогою якої можна додавати додаткову інформацію до списків з електронними поштами кандидатів. Це може бути ім’я, посада, локація тощо. Таким чином, можна знайти агреговані профілі кандидатів на платформі, лише знаючи їх імейл чи, наприклад, GitHub-профіль.

Серед клієнтів AmazingHiring можна знайти багато українських компаній, наприклад EPAM, Rocket, Zakaz.ua, Sigma Software.

Висновки

Сьогодні, для того, щоб досягти успіху, HR спеціалісти повинні використовувати найкращі інструменти для рекрутерів, які є доступними на ринку. А особливо ті, які допомагають заощадити час та інші важливі ресурси на пошук і спілкування з кандидатами. Зараз, коли всі рекрутери відчайдушно шукають hidden gems або unicorns — кандидатів, яких ще не знайшли інші, чому б не скористатися іншими способами пошуку, а не LinkedIn? 

За допомогою сорсінгу в різних соцмережах та творчому підходу до процесу рекрутингу, можна залучити до інтерв’ю набагато цікавіших кандидатів. Вдале повідомлення у Твітері може стати набагато ефективнішим за черговий connection request у Лінкдині.

Інфо
Автор статті: Партнер Indigo Tech Recruiters
344 Переглядів
Категорія Рекрутинг
29.11.2021
Схожі статті
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..
Почути головне: 8 порад щодо оцінки цінностей топ-кандидата
Ціна помилки при наймі топ-менеджера вкрай висока і може коштувати бізнесові самого бізнесу. Окрім досвіду, знань та навичок, при executive search особливу увагу слід при..
Як найняти кращих? Працюємо над брендом IT-компанії
Днями ми підіймали одну болючу тему (особливо, для власників і СЕО компаній), чому до вас не йдуть працювати кращі кандидати ринку IT. Серед причин — проблеми з брендом ..
Як утримати цінного працівника, якщо він уже стоїть у дверях?
Страшний сон ейчара починається так: відчиняються двері, і цінний працівник заходить у кабінет зі словами «Треба поговорити». Зазвичай наступні за цими словами «Я вирішив..
Як налаштувати воронку в IT-рекрутингу
Воронка рекрутингу описує послідовні етапи взаємодії роботодавця з кандидатами від запиту на пошук до найму..
Штучний інтелект замість боса, фахівці з різноманіття та бебі-бумери на заміну «зетам»: рекрутингові тренди нової декади 
Про тенденції в своїй галузі наприкінці року не пише хіба що лінивий, а оскільки ми з it recruitment agency Indigo — невтомні бджілки, вирішили і собі проаналізувати, чо..
Бермудські трикутники: 9 небезпечних зон, де ми втрачаємо кандидатів 
Чому замість черги кандидатів під офісом гуляє тільки вітер? В процесі рекрутингу є безліч етапів, коли пул пошукачів поступово зменшується, і в результаті на співбесіді,..
Погані ідеї: 5 способів завалити бренд роботодавця
Ви можете формувати персональний бренд або ні — але ваша репутація бігтиме поперед вас, немов конферансьє..
Екранні уроки: 6 епічних кіноспівбесід в IT
Вчитися проводити співбесіди можна не тільки на власному досвіду, а і у своїх колег з великих та малих екранів..
24-26 вересня в Одесі пройде VII Всеукраїнська конференція HR-IT
«Думаю, навчання для менеджерів із персоналу та рекрутерів — це стан постійний», — коментує директор компанії-організатора Оксана Краснопольська..
Як бренд роботодавця допоможе вдало закривати вакансії
Що таке HR-бренд компанії, як створити привабливий бренд роботодавця та як змусити Employee Experience працювати на себе — та й для чого, власне, це потрібно?..
Що таке сорсинг кандидатів? Ідеальний метч: роботодавець і пошукач
Вакансій багато, кандидат один: за даними LinkedIn, 90% претендентів пасивно зацікавлені в зміні роботи. Щоб "витягти" таких кандидатів, потрібен спосіб, який дозволить е..