Розбираємося, що до чого, з Катериною Осадчук, СЕО IT-рекрутингової агенції INDIGO Tech Recruiters:
Навіщо потрібен джоб-оффер в Україні, у чому його головні завдання?
Джоб-офер – це офіційна пропозиція про роботу, в письмовому чи цифровому вигляді. На відміну від трудового контракту, в Україні він не має юридичної сили, але зазвичай саме на його підставі потім складається офіційний документ. Джоб-оффер дозволяє відкрито зафіксувати домовленості між сторонами – компанією та майбутнім співробітником. Це інструмент, який допомагає «договоритися на березі» і за необхідністю погодити нюанси співпраці, втрачені під час співбесід.
Що має бути обов'язково вказано у джоб-офері для IT-фахівця? На чому слід наголошувати? Як продемонструвати кандидату, що він важливий для компанії?
Прочитавши джоб-оффер, кандидат має переконатися, що запропонована робота релевантна його досвіду та цілям, навантаження на проєкті адекватне його можливостям, умови зрозумілі та влаштовують.
Вчимо закривати вакансії оперативніше та якісніше. Спікери курсу: Ірина Шамаєва, Стаська Падалка, а також експерти з Garmmarly, DataArt, Медіа-Групи України та, звичайно, Indigo Tech Recruiters.
Дивитись програмуДжоб-оффер повинен мати зрозумілу структуру та відображати всі важливі для сторін аспекти роботи. Зазвичай до джоб-оффера для IT-фахівця включаються такі пункти:
- Запрошення (звернення до кандидата від імені компанії з пропозицією ознайомитись з джоб-оффером).
- Позиція та функціонал. З чітким переліком завдань/цілей/ключових показників ефективності. Кандидат повинен розуміти, чим саме займатиметься, оскільки навіть однакові ролі в різних компаніях можуть мати на увазі різний набір функцій, а отже – технологій та скілів.
- Винагорода. Пункт, у якому немає неважливих дрібниць. Необхідно вказати й фіксовану частину (уточнивши – йдеться про суму до або після сплати податків) та змінну (бонуси, премії, опціони). Специфіка у сфері IT – прив'язка до курсу долара (важливо вказати, як цей момент регулюється). Варто зафіксувати не лише обсяг, а й порядок виплат: частоту, залежність від результатів роботи, умови перегляду, можливість індексації заробітної плати з урахуванням інфляції. Компенсація овертаймів та оплата «лікарняних» – також важливий для IT-фахівців аспект. Окремо важливо розписати бенефіти. Зазвичай до компенсаційного пакета входить медичне страхування (для співробітника та його сім'ї), обіди, оплата спорту, навчання. В IT зустрічаються й особливі «плюшки» – від корпоративного дитячого садка до супроводу психотерапевта.
- Графік та режим роботи. Фіксований або «плаваючий» робочий час. Важливий пункт IT (оскільки часто в проєкт залучені міжнародні команди) – графік роботи з урахуванням різних часових поясів.Тривалість відпустки (як мінімум гарантовані законом 24 календарні дні, але багато IT-роботодавців «дарують» командам додаткові дей-офи). Необхідність, частота, напрямки, оплата відряджень.
- Випробний термін. Дату, коли він починається, тривалість (не більше трьох місяців), завдання, вступне навчання, критерії проходження ІС. «Карантинний» тренд – джоб-офер з відстроченою датою виходу на роботу (наприклад, після відкриття державою кордонів для експатів).
- Колектив. Хто буде безпосереднім керівником, чи є підлеглі, який порядок комунікацій, постановки завдань, контролю за виконанням.
- Робоче місце. Де працює команда – в офісі (важливо його розташування), вдома або у змішаному форматі.
- Терміни відповіді (прохання повідомити про свою готовність прийняти пропозицію, зазвичай – від двох днів до тижня).
- Контакти. Якщо у кандидата виникнуть питання – зручно, коли номер чи email для зв'язку під рукою.
- Креативний елемент. Необов'язковий пункт, але багато компаній хочуть зі знайомства поставити дружній тон спілкуванню з майбутнім колегою. Це може бути корпоративна айдентика, інфографіка, відеозвернення СЕО.
Чого не варто писати в джоб-офері, щоб не зіпсувати враження від компанії та не відлякати кандидата?
Перше, що насторожить кандидата у джоб-офері, – відмінності від обіцянок, які представники компанії озвучували раніше (наприклад, у вакансії чи на співбесідах). Також враження зіпсують спроби залишити без уваги важливі для кандидата умови (наприклад, у питаннях оплати) або незрозумілі формулювання, які можна трактувати подвійно.