Ви можете формувати персональний бренд або ні — але ваша репутація бігтиме поперед вас, немов конферансьє. Те ж саме відбувається і з брендом роботодавця: чи має компанія стратегію його просування, чи передбачає бюджет, чи розуміє важливість цього поняття… Бренд сформує себе сам. Слоган бородатої реклами тут неактуальний: імідж — це не ніщо. На ринку праці це — все. Які помилки роботодавці допускають найчастіше?Ми з рекрутинговим агентством Indigo проаналізували деякі з них.
Обгортка замість цукерки
Можна ввалити велетенський бюджет на зовнішню рекламну кампанію. Проте якщо внутрішня ситуація не відповідає тому, що компанія анонсує на ринку — з тим же успіхом можна просто розвіяти гроші з даху хмарочоса. Це принаймні красиво. Починати роботу над брендом необхідно саме з власної команди. Якщо замість шоколаду компанія пропонує інші наповнювачі — про це дуже швидко дізнається спільнота. Так, на будь-який товар буде покупець. Але розрахуються вони аналогічно.
Цукерка без обгортки
Інша помилка — коли компанія має чим похвалитися, але мовчить. Скромність тут точно недоречна. Сміливо розповідайте про всі ніштяки та бенефіти, які маєте — від крутого боса, надихаючої культури та проектів до безлімітного доступу до здорових і не дуже смаколиків. На чому робити акцент — питання цільової аудиторії та стратегії: деякі компанії усвідомлено не афішують усі блага, які пропонують, щоб заздалегідь не приваблювати мисливців за «плюшками».
Стара школа
Якщо роботодавець не розповідає про себе онлайн — він гірше, ніж мовчить. Він справляє враження компанії, якій точно є що приховувати. Людство все активніше споживає інформацію про світ з гаджетів — отже, всі канали комунікації компанії з кандидатами мають бути діджиталізовані та адаптовані до зручного сприйняття з мобільних пристроїв. Наприклад, за даними цьогорічного дослідження Randstad Employer Brand Research, основним каналом пошуку роботи українці назвали джоб-сайти (79%), а також у топі — Google (34%), сайт роботодавця (28%), Facebook (24%), портали з працевлаштування (такі як github, хабрахабр, dou тощо).
Кажіть, що хочете
Але на другому місці серед каналів пошуку роботи, згідно з цим же дослідженням, — особисті зв’язки та рекомендації (64%). Отже, вкрай важливо використовувати силу особистих відгуків — залучати т. зв. адвокатів, амбасадорів, загалом тих, хто підтримує бренд і розділяє його цінності. І враховувати ризики, адже вони можуть бути авторства будь-якої категорії, з якою взаємодіє компанія: пошукач на співбесіді; співробітник, від якого не очікував — а він взяв і написав; колишній працівник, з яким розійшлися у контрах.
Один у полі
Точно не воїн. Якщо рекрутер розуміє важливість формування бренда роботодавця, а СЕО — ні, діла не буде. Тож спочатку доведеться домовитися з керівниками. Аргументи? Будь-ласка. Згідно з дослідженнями, компанії, що мають сильний бренд роботодавця, залучають, за різними даними, в 2-2, 5 рази більше кандидатів. Для початку досить усвідомити хоча б це і порахувати витрати.
А які «слизькі місця» при формуванні бренда роботодавця відзначите ви?