Ми щодня споживаємо в рази більше інформації, ніж здатні опрацювати — з гаджетів та від людей, за своїм бажанням та проти нього. Така інформаційна ненажерливість призводить до ментальної перевтоми і падіння продуктивності. Як вберегти себе і свою команду в інформаційних лещатах? Ось кілька порад від рекрутингового агентства Indigo.
Влаштувати діджитал-детокс
Свідома відмова від використання гаджетів та інших джерел інформації. Чим частіше і надовше це робити — тим краще, але можливості різні: для когось не проблема виїхати на ретрит у гори з вимкненим смартфоном, а для когось півгодинки за містом — це вже подвиг. Надзвичайно корисна практика, перш за все завдяки можливості усвідомити ступінь своєї залежності від технологій. Тепла бесіда, світанок над морем, пташки співають — а рука все одно тягнеться до кишені? Здається, час переглянути свої стосунки з гаджетами і замислитися: то хто ким керує? До речі, такий відпочинок — тренд і серед роботодавців: на корпоративних заходах керівники заохочують людей обходитися без гаджетів, а натомість пропонують інші цікаві заняття — оздоровчі або соціально корисні.
Встановити таймер
Є безліч гаджетів, додатків на програм, які дозволяють проаналізувати, скільки часу ми проводимо, наприклад, у соцмережах. А також — обмежувати доступ до них для самого себе (блокувати певні ресурси на час роботи). Це допомагає, по-перше, вполювати шкідливих хронофагів — тобто ресурси, які крадуть час, а по-друге — вчитися споживати менше зайвої інформації.
Керувати френд-стрічкою
Нас формує оточення, зокрема — онлайн. Тож створювати його варто усвідомлено: додавати у перелік друзів і регулювати інформацію, яку ми хочемо отримувати. В соціальних мережах можна робити налаштування — від кого ви хочете отримувати оновлення, а чиї політичні меми/рецепти запашних сирників/фейки дворічної давнини просто засмічують інформаційний простір. Отримуйте корисні і цікаві для себе новини.
Провести ревізію «інфо-звалищ»
У кожному домі є місце, де накопичується мотлох — шафа, підвіконня або стілець. У нашому інформаційному оточенні відбувається те ж саме, і від усього зайвого також варто позбуватися. Наприклад, пошта — відписатися від усіх непроханих розсилок. Соціальні мережі — видалитися з груп, у яких опинився випадково, тощо. Зайві сайти, підписки, додатки — усе це варто «утилізувати» і залишити необхідний мінімум каналів.
Замінити ритуали
Якщо зранку рука одразу тягнеться за телефоном — можна заздалегідь покласти замість нього гантельку. Якщо вночі неможливо заснути, доки не поскролиш стрічку новин — нехай на її місці буде склянка теплого молока, книжка або м’який ведмедик. Те саме стосується обідньої перерви, зустрічі з друзями, відпочинку наодинці з собою. Смартфон варто фізично відділити від свого тіла, поки формується звичка.
Вимикати сповіщення
Безмежні звукові сигнали додатків — ворог продуктивності і концентрації. На період, коли необхідно зосередитися на виконанні роботи, повідомлення корисно вимкнути — інакше можна годинами милуватися фотками чужих цуценят, поки власний проект перетворюється на попелище.
Лікуватися тишею
Нашому мозку життєво необхідна тиша — саме в такі моменти він відпочиває та впорядковує інформацію. Після активного спілкування, переговорів, 10-го інтерв’ю дуже важливо подбати про себе і подарувати собі порцію цілющої тиші. Звісно, в межах міста тиша — це умовне поняття: нас цілодобово оточує шум, який ми навіть не помічаємо. Тому якщо є шанс втекти за місто — це чудова інвестиція у власне ментальне і фізичне здоров’я.
Стежити за собою
Перевіряти інформацію, яку розповсюджуєш. Ділитися тільки тією інформацію, яка дійсно актуальна для людей. Не тегати в дописах усіх підряд, не додавати в групи без дозволу.
Необхідно також впорядковувати та керувати інформацією в команді — стежити за регулярністю, кількістю, змістом, щоб людям було простіше запам’ятовувати та використовувати дійсно важливі речі. А як ви керуєте власним інформаційним середовищем? Поділіться лайфхаками у коментарях :)
автор: Катя Маєвська