Зараз дещо скажу вголос. Хоча ви про це швидше за все здогадувалися. Бізнесу не потрібні копірайтери.
Чуваки, ми живемо в такий славний час, коли цінується не так форма думки, як її якість і краса. І як правило, будь-хто, здатний на красиву унікальну думку, може самостійно її донести. Нехай навіть в елементарній формі – на пальцях та в малюнках олівцем. Копірайтинг куксується в тому звичному сенсі, в якому існує з нульових – прісні та не унікальні тексти більше нікому не потрібні. (Добре, кому я брешу - поки є попит на штамповане ла*но, буде і пропозиція).
Але, загалом, краще по черзі. Коли може здатися, що потрібний копірайтер:
- Коли потрібно написати тексти для сторінки компанії. Але якщо подумати, то будь-яка сторінка, яка хоч якось пов'язана з ім'ям бренду – завжди про компанію. Мета будь-якого сайту – описати суть пропозиції, показати компетентність та довести якість. Хіба хтось може зробити це краще за вас? Тут, звичайно, справа за пошуком виконавця, який все це оформить у літери, але здається це не дуже про копірайтинг.
- “Некомерційний інформаційний контент”. Блог – це дуже модно, так. Але блог потрібний не завжди. Наприклад, якщо продукт або послуга суперпроста, то блог буде не більше ніж інструментом для самолюбування. І так, можете переглянути статистику конкурентів: скільки їх читає народу і як це впливає на розвиток бренду. Якщо все ж таки наважитеся вести блог, то нехай за контент відповідає не копірайтер, а людина, яка офігено орієнтується у вашій сфері та знає всі правила.
- Рутинні завдання з контентом - опублікувати, перенести інформацію. Але для цих справ теж не потрібний копірайтер. Особливо, якщо працюєте в маленькій команді, де кожна людина сама собі оркестр, цю функцію може керувати сам менеджер. У компаніях, звичайно, є окремі фахівці.
- SEO-простирадла - біль мій. Щоразу смикаюся, коли бачу говнонамітки, де повно води, зате вшиті потрібні ключові слова. До речі, самі пошукові системи почали фільтрувати всякий шлак (аве, Баден-баден, наприклад).
І поки одні прогнозують, що вплив контенту в ранжируванні за комерційними запитами знижується, все ж таки справедливо помітити, що ми в Indigo отримуємо досить впевнений потік клієнтів завдяки експерименту з ключовиками. Тут усе працює за принципом якості. Хороший пошуковий матеріал = хороший пошуковий трафік. Хороший пошуковий трафік = умовно безкоштовні відвідувачі та продажі з мінімальними витратами на активну рекламу. І так, достатньо розмістити сумну статтю, щоб інтерес до сторінки почав падати. Тому краще менше, але якісніше – некваплива контент-стратегія, в основі якої корисний матеріал – саме те. До речі, ключові слова можна без проблем вшити в будь-який матеріал від імені менеджера/CEО/фахівців команди.
Не довіряйте копірайтеру завдання на рівні розробки бренду – краще нехай це зробить людина, яка розуміє процеси компанії зсередини. Простіше взяти в команду звичайного маркетолога (або не маркетолога зовсім) з невеликим досвідом і кульгавою пунктуацією, ніж "копірайтера" у благородному розумінні цього слова. Тим більше ми ж в айті, хлопці. На який вам копірайтер, якщо виступи на конференціях, лонгріди у фб, сторінки кермових - це те, що допомагає міцніти бренду компанії. Це контент, який, як правило, створюють хлопці, які не мають відношення до звичного "копірайтингу", зате вміють добре мислити. І можливо, саме тому це так жваво та класно працює – головне, щоб було що сказати.
Можете спробувати заперечити: мовляв, а як же грамотність та орфографія? Але, чуваки, епоха грамар наці йде - скільки б не лаялися коментатори та редактори. Тому, що сучасна манера виразу настільки звивиста і зухвала, що кожен перекручується, як йому заманеться. Користь і краса озвученої думки – ось що у пошані. А посібники з текстів, що продають, і штампи на благо хороших манер можна засунути на кишеньку, та глибше.
Бо читач/клієнт не придурок. Ніхто не опише вакансію, скажімо, php developer, краще, ніж людина, яка сама працює в проєкті - нехай із матом, сленгом та зайвими комами.
Чим отримати завдання письменнику-рекрутеру, краще записати коротке відео з менеджером проєкту. Чим напихати блог посередніми SEO-примітками 2 рази на тиждень, краще двічі на місяць поставити в ефір матеріал з порадами та досвідом рульових компанії.
Коли не обійтися без допомоги?
Приводів вдатися до допомоги не так багато, насправді. Наприклад, ви не обійдетесь без контент-фахівця, якщо потрібно продумати контент-політику в соціальних мережах або написати якісний пресреліз.
Або якщо вас не вистачає на всі процеси - листи, анонси, розсилки, пости для соц. мереж, нотатки та статті. У будь-якому випадку вам не потрібний “письменник руками”, який просто робить копіпаст на основі інших тематичних нотаток в енторнеті. Якщо в команді є людина з добрим складом і розуміємо сфери – бінго! Хапайте та вирощуйте з нього письменника для команди.
Якщо ні – не поспішайте бігти на біржу копірайтерів. Вам просто потрібна людина, яка розуміє сферу (а якщо ні – швиденько схопить на льоту), яскраво мислить і пише живим складом – як правило, цього цілком достатньо для старту. Решта додасться.