Шо робити з поганим відгуком про компанію

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Отже, неспокійні, шо робити, якщо про вашу компанію залишили хреновенький відгук - на Доу, наприклад? Щас покажу, як робить більшість (взяла трошки прикладів з життя):

IT Копірайтинг Культура HR
Шо робити з поганим відгуком про компанію

Отже, неспокійні, шо робити, якщо про вашу компанію залишили хреновенький відгук - на Доу, наприклад? Щас покажу, як робить більшість (взяла трошки прикладів з життя):


“Нам шкода, що у вас вийшов негативний досвід спілкування з нами. Дуже хочемо запобігти подібному в майбутньому, тому будемо вдячні за спілкування та детальний зворотний зв'язок. Ми б хотіли це виправити, тому пропонуємо обговорити все під час особистої зустрічі”

“Вибачте за неприємний досвід. Ми готові обговорити конфліктну ситуацію, що склалася, і вжити заходів, щоб запобігти подібному на перспективу”.

Не дуже, так?

Все тому, що нейтральні прісні відповідачки тут не працюють. Це все одно що "блабла ... ваш дзвіночок дуже важливий для нас" - але ми ж більше не в 90-х, пацани. І повірте, такий підхід нудить будь-яку нормальну людину. Важливо не тільки хто і чому залишив відгук - важливо, що ви тепер з усім цим добром будете робити. Ну чи навпаки. У випадку з коментом у паблику цей акт ще й публічний.


Важливо: нічого не видаляти. Видалили в одному місці - випливе в іншому, причому погано пахне. До речі, у такій ситуації я ще насипала б зверху коментарів про нездатність компанії адекватно реагувати на зворотний зв'язок. Не сперечатися і не завалюватися в позицію сам дурень. Це похмуро, а ми ж інтелігентні люди.

- Що ж тоді робити? Вивчити ситуацію (не на від*бись, зрозуміло) - зробити висновки - дякувати - людина щойно великодушно надала вам привід для розвитку - покликати коментатора в живий діалог - запропонувати як можна розв'язати проблему

Лажа є лажа. Факап є факап. Тому не треба називати це “негативним досвідом, що склався” або “неприємною ситуацією”. Дивіться, як це працює. Уявіть, що налажав ейчар вашої компанії - не виспався/нагрубіянив/не дав зворотний зв'язок - потрібне підкреслити - ось кандидат взяв і висловився публічно.


А у відповідь йому прилітає: ”Нам дуже шкода, що у спілкуванні з нами склався такий негативний досвід. Ми б хотіли запобігти цьому в майбутньому. Як дивіться на те, щоб поспілкуватися?”

І одразу, наприклад: “Федя. Це Маркетинг Менеджер/(або, наприклад, сам СЕО) “Raketa SOFT”. По-чесному: дякую за зворотний зв'язок. Напевно, це факап з нашого боку – вже розібралися, чому так вийшло (можна кілька слів про подію – головне без драм та реверансів).
Хочемо виправити ситуацію. Як щодо поспілкуватися наживо? Мої контакти: 095 111. . . . . "

Питання. У якому повідомленні вам тепліше, пацани?
На рівні тексту, в одному з вебінарів, у нас є придуркуватий приклад з котом Василем, що опростоволосився і ссаними тапками. Він якраз про структуру вибачень у письмовому діалозі:

  • чесно зізнатися
  • перепросити
  • знайти як виправити
  • помиритися.
Шо робити з поганим відгуком про компанію
Шо робити з поганим відгуком про компанію


А за фактом, адже справа навіть не про текст, ви ж розумієте?


Справа в людяності, вмінні визнавати помилки та елементарну турботу. Будь-який зворотний зв'язок – можливість для зростання. І якщо в компанії з цим все ок, то подібні маячки обов'язково беруть до уваги і роблять висновки.

*До речі, красиво розрулити конфлікт на публіці - це +1 у карму та репутацію компанії. Так що не засмучуйтесь, якщо траплявся неприємний кейс - це ваша зоряна година.


Ще: розрулюйте незрозуміле там, де воно сталося. Кращий сценарій: прийти до людини в лічку і порозумітися з нею по-пацански, без ось цих "відбулося прикре непорозуміння" і "хочиться запобігти схожій ситуації в майбутньому". Ідеально, якщо синхронізуєте особисту відповідь із відповіддю в паблиці. Якщо коментатор не відповідає, дайте час і не зайобуйте.

Якщо є номер телефону, можна раз зателефонувати через кілька днів - це по-людськи. Не захоче – не відповість. Захоче – ну ви зрозуміли. Загалом заклик один: дбати. Тому що бізнес/команда/компанія/практично будь-який процес – це люди. А люди люблять турботу.


І так, не довіряйте вирішувати конфлікти людині, яка здатна тільки на “ваш відгук дуже важливий для нас”. До речі, якби у час створити позицію штатного конфліктолога чи турботу, не знаходите? Є відчуття, що користь від такого експерта буде більшою, ніж від HR-відділу деяких компаній.


Та й таке.

автор: Злоя Борщ

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
4056 Переглядів
Категорія HR
19.06.2019
Схожі статті
Огляд рівня заробітних плат для C-level на ринку українського IT в 2022 році
Як війна в країні вплинула на рівень доходу та мотивацію топ-менеджерів українського ІТ – про це у нашому новому огляді зарплат...
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
Огляд заробітних плат для C-level на українському IT-ринку 2021 року
CEO Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели третій щорічний огляд зарплат для C-level в IT. Ділимося результатами й дякуємо Royallex в особі Віталія Луж..
Огляд рівня заробітної плати для C-level на ринку українського IT за результатами 2019 року
СЕО Катерина Осадчук та команда Indigo Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-level в IT. Ділімося результатами. Помилка найму та втрата ключ..
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Від продактів та дизайнерів до back-end, QA та девопсов: як Київстар розвиває у себе команди для створення IT продуктів. Інтерв'ю із СРО Київстар Михайлом Нестором
IT та Product напрямок в Україні розвивається та зростає постійно. А в Київстарі вирішили розвивати його всередині..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
Як створити успішний HR-бренд. Досвід General Electric, Netflix, Google
Як компанії виживають в умовах дедалі більшої орієнтації ринку праці на кандидатів? Це особливо актуально щодо технічних фахівців..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..