Другого шансу справити враження може і не бути. Тому так важливо зацікавити кандидата вакансією з першої спроби. Як рекрутери можуть покращити презентацію вакансії — зробити її максимально привабливою та полегшити сприйняття її змісту? Кілька ідей в новій добірці рекрутингового агентства Indigo.
Elevator Pitch
Принцип простий і зручний для тренування: ідея в тому, щоб змістовно і лаконічно презентувати будь-який проект, у нашому випадку — пропозицію щодо роботи. І зробити це так, щоб співрозмовник зрозумів ідею протягом поїздки у ліфті, тобто за 30 секунд, або 100-150 слів. Чіткої структури немає, проте рекомендується будувати спіч так: привернути увагу цікавим фактом, що викликає емоції; перелічити переваги; зробити максимально вигідну пропозицію.
Це безцінна навичка при особистому контакті. Адже, коли ми пишемо листи, маємо можливість редагувати та скорочувати текст (просто не усі мають навички ефективного епістолярного рекрутингу). А от слово не горобець, і зацікавити вакансією, наприклад, на івенті, мусимо блискавично.
Сторітелінг
Люди розповідають історії з перших часів. І саме ця форма оптимальна, коли ми хочемо викликати емоційну реакцію, втримати увагу, встановити довіру. Завдяки тому нам так подобаються лекції TED-спікерів і, звісно, кіно, мультфільми, і навіть рекламні ролики, які містять історію, не дратують. Важливі елементи історії — герой, проблема, рішення. А також, і це, певно, головне — щирість. До речі, цікаво про історії розповів майстер сторітелінгу, режисер «Історії іграшок» Ендрю Стентон у своїй лекції TED.
Можливо, не найкраща ідея — розпочати знайомство з кандидатом із цікавої історії про одного знайомого PHP Developer, який пройшов тернистий шлях і знайшов роботу мрії саме у вашій компанії. Проте це знадобиться для подальшої комунікації.
Мікротексти
Велика частка комунікацій із кандидатами наразі відбувається у месенджерах та соцмережах. Тобто рекрутерам варто тренувати навички писати якісні міні-тексти: скорочувати повідомлення так, щоб інформація була концентрованою, але доступною; не зловживати стікерами; перевіряти орфографію; і ніколи, ніколи, ніколи не довіряти Т9.
Візуалізація
Ми перевантажені інформацією і просто лінуємося сприймати тексти, особливо лонгріди. Детальний опис вакансії неодмінно знадобиться, але, наприклад, для соцмереж корисним додатковим інструментом може стати візуалізація. Варто виокремити основні вимоги до кандидатів та переваги пропозиції, а потім загорнути їх у зручне для сприйняття візуальне пакування. Це може бути інфографіка або більш оригінальний формат — наприклад, атрскрайбінг (у вільному доступі є відповідні онлайн-сервіси).
Відеоформат
Дехто ще не встиг пристосуватися і до того, що тепер люди люблять Youtube. І от виявилося, що ролики на кілька хвилин уже занадто довгі. У тренді вайни — відео тривалістю до 6 секунд. Звичайно, презентувати вакансію за 6 секунд — це виклик. Проте відеовакансія — лаконічна та жива розповідь, дійсно працює. Така можливість цінна ще й тим, що можна зробити бліц-огляд місця, в якому доведеться працювати.
Людяність
Так, це декларувалося завжди: щоб продати, презентувати, залучити — ми маємо спілкуватися з людиною, а не покупцем чи кандидатом. Але тепер потреба загострилася особливо. Ми живемо в гаджетах та автоматизуємо все, що можливо. Але водночас зростає цінність особистого в будь-яких відносинах. Так, за даними глобального звіту Deloitte Global Human Capital Trends 2019, поняття human experience використовується все частіше, адже, на відміну від employee experience, воно ширше, включає аспекти емоційного стану та сенсів.
Це не про панібратство та безцеремонність, не про порушення особистих кордонів та спроби силоміць увірватися туди, де нас не чекають. Але саме персоналізований підхід до презентації вакансії врятує рекрутинг. Отже, розвиток емоційного інтелекту, уважне вивчення профайлів, уміння почути, перш ніж розповісти — золоті навички.
А що допомагає вам робити пропозиції, від яких неможливо відмовитися? Діліться цінним досвідом та цікавими кейсами в коментарях ;)