Прощальні посиденьки, або Що запитати на exit interview

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

«Якщо працівник уже стоїть на порозі — то і нехай, з ним нема про що говорити, бе-бе-бе», — деякі компанії мають приблизно таку позицію

Менеджмент Команда HR IT
Прощальні посиденьки, або Що запитати на exit interview

«Якщо працівник уже стоїть на порозі — то і нехай, з ним нема про що говорити, бе-бе-бе», — деякі компанії мають приблизно таку позицію. І втрачають надзвичайно цінний та інформативний ресурс: саме людина, яка звільняється, і знає компанію зсередини, і вірогідніше надасть чесний зворотний зв’язок. Як саме провести цю важливу розмову? Розмірковуємо в новому матеріалі від рекрутингового агентства Indigo.

Що нам дає вихідне інтерв’ю?

Три основні цінності:

  1. Інструмент керування плинністю в команді. Якщо ми усвідомлюємо свої внутрішні проблеми, то маємо шанс їх виправити і в майбутньому не втрачати людей. Зазвичай ми вже знаємо ці больові точки. Але одкровення цінного працівника, що от-от зачинить за собою двері, має ефект холодного душу і примушує переосмислити важливі речі.
  2. Інструмент утримання. Часом саме в такий критичний момент може виявитися правда, і іноді є можливість виправити те, що не влаштовує людину, а отже — переконати спробувати ще раз.
  3. Іноді — інструмент самопохвали. Люди можуть іти не тому, що їм погано у нас — не влаштовує зарплата, умови, відносини з керівником чи колегами. А тому, що хочуть рухатися далі, переїжджають, воліють спробувати свої сили в іншій галузі.

Які питання варто задати?

Що змусило «пакувати валізи»?

Тобто: що змусило шукати нову роботу та коли з’явилася така думка?


Відповідь на це питання дозволить, по-перше, виділити недосконалі процеси та практики в роботі з людьми. По-друге, відстежити фактори, які можуть спонукати людей іти з компанії. Іноді це пов’язано зі змінами в організації чи ротаціями — наприклад, приходом нового керівника. Стануть у пригоді не тільки відкриті питання, а і уточнюючі. Наприклад:

  • як складалися відносини — з керівником, командою, підлеглими, клієнтами;
  • чи оцінював працівник винагороду як достойну;
  • чи мав можливість тримати баланс роботи та особистого життя;
  • чи цікавими були завдання, проекти;
  • чи бачив перспективи розвитку;
  • чи комфортними були умови;
  • чи мав працівник усі необхідні інструменти для роботи;
  • чи допомагала компанія отримувати нові знання та навички тощо.

Що привабило в новому офері?

Це питання також має кілька аспектів. Дозволить і отримати корисну інформацію для формування контр-офера, якщо це можливо. І провести невеликий скринінг ринку праці — що пропонують інші роботодавці.

Що переконає лишитися?

Це ще одна спроба налагодити контакт і зберегти талант. Можливо, раніше людині не вистачало сміливості відкрито висловити свої очікування. Або вистачало — проте його не чули, поки не стало гаряче.

Чи рекомендував компанію як працедавця і чи робитиме це надалі?

Відповідь на це питання дуже показова. Хоча вірогідність отримати відверту відповідь і невелика. Якщо людина йде, але готова радити компанію знайомим — це гарний знак, просто вам більше не по дорозі. Якщо ж такої готовності немає, саме це питання може стати переломним — і майже екс-працівник розкаже про все наболіле.

Чи допускаєте ви можливість повернутися?

Якщо ви готові приймати людей повторно, це важлива інформація. Реакція багато розкаже про те, з якими емоціями працівник залишає компанію. І про те, чи є сенс, коли ситуація зміниться — наприклад, у вас звільниться цікава позиція — знову зателефонувати екс-колезі. І якщо так — за яких саме умов.

Що цінували в роботі, компанії, колективі?

Часто-густо ми порпаємося в недоліках і забуваємо про позитив. Знати свої сильні сторони як роботодавця також важливо — саме на них ми будуємо ціннісні пропозиції, завдяки їм залучаємо та утримуємо людей. Та і завершити розмову на мажорній ноті — не завадить.

Як ми можемо «прикрасити» прощання?

Це круто — коли люди і компанії вміють прощатися красиво. Якщо працівник виконав усі зобов’язання перед компанією, і його, і ваша совість чиста — варто сказати, що ви поважаєте вибір людини і хотіли б розійтися не просто цивілізовано, а по-дружньому. Запитайте, яка підтримка потрібна: можливо, людині незручно просити рекомендаційний лист або дати ваші контактні дані потенційному новому роботодавцю.

Прощальні посиденьки, або Що запитати на exit interview


І не менш важливо — фіксувати, аналізувати, використовувати отриману інформацію для позитивних змін. Інакше на таких зустрічах усе частіше переслідуватиме дежавю. Чи вважаєте ви практику вихідних інтерв’ю корисною? І якщо так — яким питанням віддаєте перевагу? Діліться досвідом у коментарях :)

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
3231 Переглядів
Категорія HR
10.10.2019
Схожі статті
Огляд рівня заробітних плат для C-level на ринку українського IT в 2022 році
Як війна в країні вплинула на рівень доходу та мотивацію топ-менеджерів українського ІТ – про це у нашому новому огляді зарплат...
6 способів зробити свою компанію максимально приємним місцем для роботи
За результатами опитування на ДОУ, IT-фахівці високо цінують професійне зростання. Саме задля нього 54% ​​опитаних обрали сферу ІТ..
Огляд заробітних плат для C-level на українському IT-ринку 2021 року
CEO Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели третій щорічний огляд зарплат для C-level в IT. Ділимося результатами й дякуємо Royallex в особі Віталія Луж..
Огляд рівня заробітної плати для C-level на ринку українського IT за результатами 2019 року
СЕО Катерина Осадчук та команда Indigo Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-level в IT. Ділімося результатами. Помилка найму та втрата ключ..
Чи ласкаво просимо: чек-лист для «правильної» адаптації новачків
Знайти IT-талант – це вже завдання із зірочкою, але рано зітхати з полегшенням. Як допомогти людині пройти тернистий шлях ньюкамера, якнайшвидше влитися в команду і вийти..
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Від продактів та дизайнерів до back-end, QA та девопсов: як Київстар розвиває у себе команди для створення IT продуктів. Інтерв'ю із СРО Київстар Михайлом Нестором
IT та Product напрямок в Україні розвивається та зростає постійно. А в Київстарі вирішили розвивати його всередині..
Прожити 6 місяців без зарплати: головний аналітик HUG's розповів про грамотне інвестування
Фінансова грамотність — той скілл, якого часто не вистачає навіть досвідченим професіоналам у своїй справі. Ми поговорили про неї з головним аналітиком робоедвайзера HUG'..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
Як створити успішний HR-бренд. Досвід General Electric, Netflix, Google
Як компанії виживають в умовах дедалі більшої орієнтації ринку праці на кандидатів? Це особливо актуально щодо технічних фахівців..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..