Як стати family-friendly роботодавцем: 15 цікавих практик 

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Окрім турботи про самих співробітників — що ще може зробити компанія, щоб показати своє ставлення до людей? Налагодити стосунки з їхніми родинами. Family-friendly — важливий світовий тренд, який поступово стає хорошим тоном серед роботодавців

Команда HR IT Тренди Соціальна відповідальність Культура
Як стати family-friendly роботодавцем: 15 цікавих практик 

Окрім турботи про самих співробітників — що ще може зробити компанія, щоб показати своє ставлення до людей? Налагодити стосунки з їхніми родинами. Family-friendly — важливий світовий тренд, який поступово стає хорошим тоном серед роботодавців. Навіщо це нам — прагматичним бізнесам?По-перше, якщо співробітник має більше можливостей виконувати свою роль у родині, проводити достатньо часу та приділяти увагу рідним, на роботі він може зосередитися саме на цілях команди. А не мучитися через те, що забув записати дитину до стоматолога/не пам’ятає, як виглядає дружина/чоловік при денному світлі.
По-друге, гарні відносини з родинами позитивно впливають на лояльність самого співробітника, а в особі рідних ми ще й отримуємо додаткових амбасадорів. Дуже впливових, погодьтеся. Отже, що саме можна робити, щоб залучити родини співробітників у поле своєї організації? Наші з рекрутинговим агентством Indigo думки — у статті.

1. Гнучкий графік

Співробітники з дітьми щодня розв’язують логістичні проблеми, які і не снилися глобальним компаніям-перевізникам. Вчасно доставити маля в садочок, школу або на гуртки — це ще той виклик при нашому трафіку. Коли дітлахів кілька — складність завдання множимо на їхню кількість. Гнучкий графік значно спрощує життя, адже прийти чи піти можна раніше/пізніше, і встигнути-таки майже все. Це стосується і віддаленої роботи — круто, якщо можна лишитися вдома, коли треба підлікувати дитину або вирішити побутові питання.

2. Вихідні на урочисті дати

Йдеться про вересневий День знань та Свято останнього дзвоника. Для дітей реально важливо, щоб батьки підтримали їх у ці дні. А татам і мамам теж хотілося б бачити такі події не тільки на світлинах. Деякі компанії мають дещо дивне обмеження — на свята відпускають лише батьків дітей з 1-го до 4-го класу. Навряд чи всі батьки мріють щороку слухати спічі депутатів. Але нишком поплакати, дивлячись на свого любого двохметрового старшачка-тінейджера — це ж святе! Також важливо мати змогу долучатися до батьківських зборів — знову-таки, зазвичай не з власного жагучого бажання, але хіба хочеш? Мусиш.

3. Свята та екскурсії для «плюсів» та «плюсиків»

Деякі івенти проходять у форматі «тільки для співробітників» — і вони мають бути, а деякі передбачають можливість запросити і рідних — чоловіка/дружину/партнера, дітей, батьків. Для малечі це зазвичай веселі вечірки з розвагами, майстер-класи, квести; інші варіанти — екскурсії офісом та робочими місцями батьків, покази мультфільмів або цікаві навчальні івенти. Для дорослих можна влаштувати барбекю, коктейльну вечірку або неформальні посиденьки під кіно.


Важливо: багато технологічних компаній запроваджують практики залучення не тільки дітей та партнерів співробітників, а і їхніх батьків. Кожний тато і мама поважного віку мають право нарешті дізнатися, що то воно таке — Java Developer, і впевнитися, що син/донька реально працює, а не просто грається компом.

4. Родина в пакеті страхування

Круто, якщо роботодавець піклується про здоров’я не тільки колеги, а і його родини. Зазвичай оплата страхування для членів сімей часткова — але це вже показник і підтвердження цінності.

5. Міні-«декрет» для батька

Дуже корисна і «гуманна» практика — надавати додаткову оплачувану відпустку чоловікам, які щойно стали батьками. Все одно в ці перші, перенасичені емоціями дні складно зосередитися на роботі. Кілька днів удома допоможуть звикнути до нової ролі, щоб згодом повернутися до справ. Зазвичай така відпустка триває близько 10 днів, а у Zillow, наприклад — аж 16 тижнів.

6. Slow Start для мам

Жінкам після перебування у відпустці по догляду за дитиною складно одразу повернутися до інтенсивного робочого режиму. Тому підтримка компанії на цьому етапі безцінна. Зазвичай достатньо можливості місяць-два працювати неповний робочий час або гнучко, а також передбачити участь наставника, який допоможе адаптуватися.

7. Робочо-родинний простір

Якщо рідні колег можуть завітати до офісу — варто передбачити хоча б мінімальні умови для них. Це може бути: дитячий простір із іграшками, щоб зацікавити малюків, які чекають з роботи батьків. Кімната, де співробітниці можуть погодувати або доглянути немовлят. Корисна їжа та напої в холодильнику тощо. А, наприклад, у «бірюзовій» Patagonia обладнаний цілий розвиваючий дитячий центр.

8. Грошова винагорода

Багато компаній пропонують співробітникам, у яких народжуються малюки, одноразові додаткові виплати. Дуже доречно, адже в цей час новоспеченим батькам треба придбати безліч практичних і ще більше абсолютно зайвих, але няшних речей.

9. Профорієнтація

Така допомога підліткам — дітям колег, має і благородну, і корисливу мету. По-перше, фахівці компанії можуть допомогти тінейджерам зрозуміти, в якому напрямку вони хочуть розвиватися. А по-друге — ви бачили показники народжуваності? Саме час готувати базу для відновлення трудових династій і залучати потенційних співробітників з пелюшок, або принаймні з драних джинсів.

10. Пільги для відпочинку

Багато компаній повністю або частково оплачують відпочинок дітей колег. Стара, проте гарна практика — тим паче що наразі вибір таборів безмежний: є і технологічні, і кіношні, і кулінарні, загалом, такі, що і сам би поїхав, але ж — робота.

11. Позики на навчання

Ще одна можливість, яка допомагає працівникам забезпечити своїм дітям отримання якісної освіти.

12. Супровід родини для експатів

Особливий випадок — коли працівник та його родина щойно переїхали в нову країну. Компанія может допомогти знайти житло, влаштувати дитину в садок та оформити обслуговування в медичному закладі тощо.

13. Молоко з доставкою

Цікава послуга, яку також запровадили прогресивні, насамперед технологічні компанії (наприклад, Twitter). Жінкам, які повернулися на роботу, але продовжують грудне вигодовування, пропонують організувати доставку молока малятам додому, з дотриманням усіх необхідних умов зберігання цінного продукту.

14. Відмова від дискримінації

Зокрема — за такими ознаками, як вагітність чи виховання дітей. На всіх етапах — найм, умови праці, заробітна плата, кар'єрні можливості тощо.

15. Рівні права для колег, які не мають дітей

Більшість додаткових пільг для працівників із родинами стосуються саме дітей. Проте не всі працівники є батьками, а відповідальність компанії — надати рівні права всім. Якщо батькам надається право приділити увагу дітям — то і працівники без дітей повинні розраховувати на те, що за необхідності вони зможуть допомогти батькам, партнерам, іншим близьким людям. Родина — поняття багатогранне, і ми маємо вчитися поважати його на командному та корпоративному рівні. А які family-friendly практики є у вашій компанії? Поділіться, будь ласка, у коментарях :)


автор: Катя Маєвська

Інфо
Автор статті: INDIGO Tech Recruiters
1641 Переглядів
Категорія HR
19.09.2019

Схожі статті

«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
IOWNIT: ми докладаємо всіх зусиль, щоб зберегти технічну культуру на високому рівні. Це імпонує фахівцям з такими ж цінностями
Якщо ви ще не чули про iownit (що було б дивно), дозвольте нам це виправити. iownit Capital and Markets, Inc
"Любов з першого погляду", або як Indigo з випускниками школи "Hillel" спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Почути головне: 8 порад щодо оцінки цінностей топ-кандидата
Ціна помилки при наймі топ-менеджера вкрай висока і може коштувати бізнесові самого бізнесу. Окрім досвіду, знань та навичок, при executive search особливу увагу слід при..
Як найняти кращих? Працюємо над брендом IT-компанії
Днями ми підіймали одну болючу тему (особливо, для власників і СЕО компаній), чому до вас не йдуть працювати кращі кандидати ринку IT. Серед причин — проблеми з брендом ..
Огляд зарплат СТО в українському IT
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-Level в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд заробітних п..
Скільки заробляють СЕО на ринку українського IT?
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-Level в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд заробітних п..
СОО: роль и зарплата в реалиях украинского IT?
Об авторе: Екатерина Осадчук — СEO Indigo Tech Recruiters , экономист, профессиональный психолог, HRD и директор по оргразвитию с более чем 10-летним опытом. Функции СО..
Як налаштувати воронку в IT-рекрутингу
Воронка рекрутингу описує послідовні етапи взаємодії роботодавця з кандидатами від запиту на пошук до найму..
Штучний інтелект замість боса, фахівці з різноманіття та бебі-бумери на заміну «зетам»: рекрутингові тренди нової декади 
Про тенденції в своїй галузі наприкінці року не пише хіба що лінивий, а оскільки ми з it recruitment agency Indigo — невтомні бджілки, вирішили і собі проаналізувати, чо..
Бермудські трикутники: 9 небезпечних зон, де ми втрачаємо кандидатів 
Чому замість черги кандидатів під офісом гуляє тільки вітер? В процесі рекрутингу є безліч етапів, коли пул пошукачів поступово зменшується, і в результаті на співбесіді,..
Погані ідеї: 5 способів завалити бренд роботодавця
Ви можете формувати персональний бренд або ні — але ваша репутація бігтиме поперед вас, немов конферансьє..
Екранні уроки: 6 епічних кіноспівбесід в IT
Вчитися проводити співбесіди можна не тільки на власному досвіду, а і у своїх колег з великих та малих екранів..