Окрім турботи про самих співробітників — що ще може зробити компанія, щоб показати своє ставлення до людей? Налагодити стосунки з їхніми родинами.
Family-friendly — важливий світовий тренд, який поступово стає хорошим тоном серед роботодавців. Навіщо це нам — прагматичним бізнесам?
По-перше, якщо співробітник має більше можливостей виконувати свою роль у родині, проводити достатньо часу та приділяти увагу рідним, на роботі він може зосередитися саме на цілях команди. А не мучитися через те, що забув записати дитину до стоматолога/не пам’ятає, як виглядає дружина/чоловік при денному світлі.
По-друге, гарні відносини з родинами позитивно впливають на лояльність самого співробітника, а в особі рідних ми ще й отримуємо додаткових амбасадорів. Дуже впливових, погодьтеся. Отже, що саме можна робити, щоб залучити родини співробітників у поле своєї організації? Наші з рекрутинговим агентством Indigo думки — у статті.
1. Гнучкий графік
Співробітники з дітьми щодня розв’язують логістичні проблеми, які і не снилися глобальним компаніям-перевізникам. Вчасно доставити маля в садочок, школу або на гуртки — це ще той виклик при нашому трафіку. Коли дітлахів кілька — складність завдання множимо на їхню кількість. Гнучкий графік значно спрощує життя, адже прийти чи піти можна раніше/пізніше, і встигнути-таки майже все. Це стосується і віддаленої роботи — круто, якщо можна лишитися вдома, коли треба підлікувати дитину або вирішити побутові питання.
2. Вихідні на урочисті дати
Йдеться про вересневий День знань та Свято останнього дзвоника. Для дітей реально важливо, щоб батьки підтримали їх у ці дні. А татам і мамам теж хотілося б бачити такі події не тільки на світлинах. Деякі компанії мають дещо дивне обмеження — на свята відпускають лише батьків дітей з 1-го до 4-го класу. Навряд чи всі батьки мріють щороку слухати спічі депутатів. Але нишком поплакати, дивлячись на свого любого двохметрового старшачка-тінейджера — це ж святе! Також важливо мати змогу долучатися до батьківських зборів — знову-таки, зазвичай не з власного жагучого бажання, але хіба хочеш? Мусиш.
3. Свята та екскурсії для «плюсів» та «плюсиків»
Деякі івенти проходять у форматі «тільки для співробітників» — і вони мають бути, а деякі передбачають можливість запросити і рідних — чоловіка/дружину/партнера, дітей, батьків. Для малечі це зазвичай веселі вечірки з розвагами, майстер-класи, квести; інші варіанти — екскурсії офісом та робочими місцями батьків, покази мультфільмів або цікаві навчальні івенти. Для дорослих можна влаштувати барбекю, коктейльну вечірку або неформальні посиденьки під кіно.
Важливо: багато технологічних компаній запроваджують практики залучення не тільки дітей та партнерів співробітників, а і їхніх батьків. Кожний тато і мама поважного віку мають право нарешті дізнатися, що то воно таке — Java Developer, і впевнитися, що син/донька реально працює, а не просто грається компом.
4. Родина в пакеті страхування
Круто, якщо роботодавець піклується про здоров’я не тільки колеги, а і його родини. Зазвичай оплата страхування для членів сімей часткова — але це вже показник і підтвердження цінності.
5. Міні-«декрет» для батька
Дуже корисна і «гуманна» практика — надавати додаткову оплачувану відпустку чоловікам, які щойно стали батьками. Все одно в ці перші, перенасичені емоціями дні складно зосередитися на роботі. Кілька днів удома допоможуть звикнути до нової ролі, щоб згодом повернутися до справ. Зазвичай така відпустка триває близько 10 днів, а у Zillow, наприклад — аж 16 тижнів.
6. Slow Start для мам
Жінкам після перебування у відпустці по догляду за дитиною складно одразу повернутися до інтенсивного робочого режиму. Тому підтримка компанії на цьому етапі безцінна. Зазвичай достатньо можливості місяць-два працювати неповний робочий час або гнучко, а також передбачити участь наставника, який допоможе адаптуватися.
7. Робочо-родинний простір
Якщо рідні колег можуть завітати до офісу — варто передбачити хоча б мінімальні умови для них. Це може бути: дитячий простір із іграшками, щоб зацікавити малюків, які чекають з роботи батьків. Кімната, де співробітниці можуть погодувати або доглянути немовлят. Корисна їжа та напої в холодильнику тощо. А, наприклад, у «бірюзовій» Patagonia обладнаний цілий розвиваючий дитячий центр.
8. Грошова винагорода
Багато компаній пропонують співробітникам, у яких народжуються малюки, одноразові додаткові виплати. Дуже доречно, адже в цей час новоспеченим батькам треба придбати безліч практичних і ще більше абсолютно зайвих, але няшних речей.
9. Профорієнтація
Така допомога підліткам — дітям колег, має і благородну, і корисливу мету. По-перше, фахівці компанії можуть допомогти тінейджерам зрозуміти, в якому напрямку вони хочуть розвиватися. А по-друге — ви бачили показники народжуваності? Саме час готувати базу для відновлення трудових династій і залучати потенційних співробітників з пелюшок, або принаймні з драних джинсів.
10. Пільги для відпочинку
Багато компаній повністю або частково оплачують відпочинок дітей колег. Стара, проте гарна практика — тим паче що наразі вибір таборів безмежний: є і технологічні, і кіношні, і кулінарні, загалом, такі, що і сам би поїхав, але ж — робота.
11. Позики на навчання
Ще одна можливість, яка допомагає працівникам забезпечити своїм дітям отримання якісної освіти.
12. Супровід родини для експатів
Особливий випадок — коли працівник та його родина щойно переїхали в нову країну. Компанія может допомогти знайти житло, влаштувати дитину в садок та оформити обслуговування в медичному закладі тощо.
13. Молоко з доставкою
Цікава послуга, яку також запровадили прогресивні, насамперед технологічні компанії (наприклад, Twitter). Жінкам, які повернулися на роботу, але продовжують грудне вигодовування, пропонують організувати доставку молока малятам додому, з дотриманням усіх необхідних умов зберігання цінного продукту.
14. Відмова від дискримінації
Зокрема — за такими ознаками, як вагітність чи виховання дітей. На всіх етапах — найм, умови праці, заробітна плата, кар'єрні можливості тощо.
15. Рівні права для колег, які не мають дітей
Більшість додаткових пільг для працівників із родинами стосуються саме дітей. Проте не всі працівники є батьками, а відповідальність компанії — надати рівні права всім. Якщо батькам надається право приділити увагу дітям — то і працівники без дітей повинні розраховувати на те, що за необхідності вони зможуть допомогти батькам, партнерам, іншим близьким людям. Родина — поняття багатогранне, і ми маємо вчитися поважати його на командному та корпоративному рівні.
А які family-friendly практики є у вашій компанії? Поділіться, будь ласка, у коментарях :)
автор: Катя Маєвська