СЕО Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели традиційний щорічний огляд заробітної плати для CEO в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд заробітних плат усіх працівників C-Level. Тепер докладно розглядаємо окремі посади з дослідження.
Дякуємо Fint8 в особі Антона Шулика й Андрія Тертишника за допомогу в обробці даних.
Ми отримали 52 анкети від засновників, які виконують роль СЕО у своєму бізнесі, від найманих СЕО, Country Managers і General Managers. Більшість даних отримано від топів, що працюють у компаніях, які започатковано в Україні. 42 респонденти — чоловіки, і 10 — жінки.
Як бачимо, жінок на найвищій позиції в структурі компанії значно менше, ніж чоловіків.
А винагорода на медіані відрізняється на майже 33% і в середньому на 31% — у жінок за поганою традицією — нижче.
Ухвалюючи рішення про рівень оплати, важливо враховувати не просто загальні дані щодо винагороди, а й досвід людини, розмір компанії, кількість підлеглих тощо. Що ми й покажемо далі.
Звертаємо увагу, що ми виключили пункти, за якими отримали менше ніж чотири даних, позаяк цього недостатньо для об’єктивності й формування вилки.
Так, наприклад, якщо тільки чотири СЕО відповіли, що працюють у компаніях, розміром більше ніж 500 осіб, ми не враховували ці дані як недостатньо показові, і вносили лише ті, де п’ять і більше відповідей.
Цікаво, що найбільші зарплати в керівників аутстафінгових компаній. Хоча таких анкет було небагато — лише 7.
Винагорода СЕО аутсорсингових компаній практично не змінилася проти даних 2021 року. 2021 року на медіані вона становила 7000 дол. США і в середньому 8057 дол. США. 2022 року — 7050 і 8742 дол. США відповідно.
А в СЕО продуктових компаній дані щодо винагороди дещо нижчі, ніж 2021 року.
2021 року на медіані було 7000 дол. США і в середньому 9327 дол. США. 2022 року — 6500 і 8850.
Більшість СЕО в ІТ (з респондентів) віком від 30 до 39 років.
Найвища зарплата в СЕО віком від 35 до 39 років і 45+ років.
Вилка зарплат СЕО віком 40—44 роки найнижча, навіть проти молодших колег — 25—34 роки. Хоча й даних щодо цього віку отримано небагато — лише 9 анкет.
Вік компанії, у якій працює головний керівник, теж має значення. У компаніях, які на ринку понад 10 років, СЕО й на медіані й, загалом, за вилкою отримують вище за колег, які працюють у молодших компаніях. На медіані — 9000 дол. США, а в середньому — 10 724 дол. США.
Може здатися дивним, що в компаніях, які на ринку 1—3 роки, СЕО отримують теж непоганий дохід: навіть вищий, ніж у доросліших бізнесах (3—5 років). Але це часте явище. І з року в рік ми бачимо це в наших оглядах. У молодих компаніях не налагоджено систему оплати, і часто: а) платять скільки просять, тому що не завжди легко прилучити людей до стартапу (питання стабільності); б) не завжди звіряються з ринком: це етап швидкого зростання й часто швидкість важливіша за економію.
У лідерів компаній з досвідом роботи на топовій позиції понад 10 років розмір винагороди вищий на 52% за медіаною й на 47% у середньому.
Якщо дивитися на середні показники, то бачимо, що СЕО компаній розміром понад 200 осіб заробляють найбільше — 13 000 дол. США.
На жаль, у нас було недостатньо даних щодо винагороди СЕО в компаніях із доходом понад 10 млн дол. США. Але бачимо, що в середньому СЕО в компаніях, що заробляють понад 7 млн дол. США на рік, отримують 11 536 дол. США. У них і по верху вилки (90-й процентиль) також вища оплата — 21 050 дол. США.
Цікаво, що на медіані частіше зустрічається вища зарплата в СЕО в компаніях з невеликим доходом — до 1 млн дол. США.
Що ж найбільше мотивує СЕО?
Рівень зарплати стоїть на п’ятому місці у факторах мотивації (46%) (цікаво, що у 2021-му він був на третьому місці (52%).
На першому — свобода в ухваленні рішень (60%), на другому — місія й мета компанії (56%), на третьому — професійний розвиток (54%), на четвертому — можливість підтримувати work-life balance (48%).
Демотивує голів компанії насамперед брак балансу «робота/життя»: так було й 2021 року. Схоже, це особливість роботи вищого керівництва: навіть якщо ти закриваєш ноутбук, то продовжуєш думати про робочі завдання або бути на зв’язку з командою й у неробочі години.
Компенсаційний пакет для СЕО IT-компаній має такий вигляд.
Більшість СЕО мають можливість гнучкого графіка, але як ми бачимо з малюнка вище, це не розв’язує проблему відсутності балансу «робота/життя».
На другому місці — share-based compensation (35%). І третє місце поділили медичне страхування й оплата навчання (27%).
В огляді за 2019 рік майже 49% СЕО працювали в офісі, 42% — в офісі й віддалено та лише 4,65% віддалено.
2021 року 10% працювали в офісі, 71% — в офісі й віддалено та 16% віддалено.
2022 року ми бачимо, що навіть перші особи компанії працюють виключно віддалено в 30,8% випадків. На жаль, не лише за своїм бажанням, а й через обставини, пов’язані із загостренням війни.
Результати цього аналізу ґрунтуються на 52 анкетах CEO, General Managers, Country Managers і фаундерів, які виконують роль СЕО у своїх бізнесах.
Більшість опитаних — чоловіки віком від 31 до 39 років, які працюють переважно в продуктових (35%) та аутсорсингових компаніях (46%) з доходом від менше як 1 млн дол. США до 7 млн дол. США та заснованих в Україні.
Сподіваємося, що інформація була для вас корисною, і будемо раді зворотному зв’язку.
Авторка: Катерина Осадчук, СЕО й співвласниця Indigo Tech Recruiters