СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели другий щорічний огляд заробітних плат для C-Level в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд заробітних плат C-Level-працівників.
А зараз заглиблюємося в деталі і розглядаємо окремі посади з дослідження.
Стати СЕО, а тим паче фаундером ‒ знакова подія. Для багатьох це має вигляд кульмінації кар'єри, кінцевого досягнення.
Насправді ‒ це лише початок нового шляху. Багато знайомих СЕО або фаундерів зізнаються: цей шлях складний, думки і почуття щодня змінюються від «куплю квартиру на Манхеттені» до «помру бомжем під мостом». Ринки нестабільні, зате стабільний тиск з боку конкурентів, внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів, так само як і тенденція недовіри до керівництва. Зараз ми всі на собі відчуваємо кризу ‒ CEO зазвичай відчувають її першими і беруть на себе відповідальність за бізнес-показники перед власниками, інвесторами, командою, клієнтами.
У будь-якій ситуації ця роль ‒ приклад лідера, який вміє впоратися зі стресами, оперативно реагує на зміни, ухвалює непрості рішення.
Статика є регрес ‒ якщо в стрімкому світі СЕО буде тупцювати на місці, то дуже ймовірно прийде до невдачі. А невдачі СЕО = невдачі всієї компанії.
Але чи може СЕО одночасно бути стійким, вирішувати складні бізнес-завдання, прагнути власного розвитку і росту бізнес-показників на благо стейкхолдерів, якщо не задоволений умовами своєї праці? Сумнівно.
В огляді заробітних плат і факторів мотивації/демотивації хочемо поділитися відповідями найманих СЕО, а також фаундерів, які виконують роль СЕО у себе в компанії.
В основі цього матеріалу ‒ дані, отримані від 22 CEO і фаундерів, що працюють в IT-компаніях на території України, і від 21 найманого СЕО.
Результати дослідження
72,09% компаній засновані в Україні, 13,95% ‒ в країнах Європи і близько 7 % ‒ в США і Канаді.
44,19% опитаних працюють в компаніях зі штатом від 21 до 80 осіб, 30,23% ‒ у компаніях з менш ніж 20 людьми в команді (у стартапах), 11,63% ‒ від 81 до 200 осіб.
Сподіваємося, що результати нашого опитування допоможуть вам оцінити конкурентоспроможність оплати праці та ризики втрати ключового керівництва.
Тут і далі під Current Income йдеться про зарплату + бонуси. Для фаундера тут можливі дивіденди й прибуток.
Але не забуваємо, що при ухваленні рішень про рівень оплати на такій важливій посаді потрібно враховувати не просто дані IT-ринку, а й брати до уваги досвід фахівця, розмір компанії, кількість підлеглих тощо. Це ми й покажемо далі.
Хочемо звернути увагу на те, що пункти, за якими ми отримали менше чотирьох даних, були вилучені, оскільки не можуть бути достатньо валідними для ухвалення рішень.
Так, наприклад, якщо тільки четверо СЕО відповіли, що працюють в MedTech-компаніях, ми не враховували такі дані як недостатньо показові і апелювали тільки до тих, де пʾять і більше відповідей.
Вже традиційно найвищі оплати у СЕО в e-commerce і FinTech.
Рівень оплати в продуктових компаніях дещо вищий, ніж в аутсорсингових.
Найбільше даних отримано від СЕО віком від 31 до 40 років. Їхня винагорода на медіані ‒ $7000, у середньому ‒ $7419.
Чим довше СЕО працює в одній компанії, тим вища його винагорода.
Вік самої компанії також має значення ‒ у компаніях віком від 10 до 20 років СЕО в середньому отримують $9245.
Найменший дохід у СЕО, команда яких становить менш як 20 осіб ‒ $5000 на медіані. У порівнянні з $7000 у тих, хто керує командою розміром від 81 до 200 осіб.
Більшість СЕО-учасників опитування цього року працюють у компаніях з доходом менше $1 млн. Середня зарплата СЕО в таких компаніях ‒ $5461.
У наших даних були чотири учасники опитування, які працюють в компаніях з доходом понад $50 млн. Їхній рівень оплати становить від $16 200 до $25 000. Ці дані не потрапили до загальної вилки, оскільки статистично:
- обрізаються 10 % верхніх і нижніх даних;
- якщо у нас менше чотирьох даних по одному показнику (як тут ‒ дохід більше $50 млн), ми вилучали їх і апелювали тільки до тих, де пʾять і більше відповідей.
Але ділимося інформацією про те, що є й такий дохід у СЕО в компаніях зі значними оборотами.
Тільки пʾять жінок СЕО взяли участь в опитуванні
Дані свідчать, що можна бути задоволеним заробітком у $5000 і абсолютно незадоволеним, отримуючи $5500.
Тому нам цікаво було дізнатися фактори мотивації, демотивації і деякі умови праці, які впливають на рівень задоволеності СЕО.
І знаєте що? Рівень зарплати знаходиться не на першому місці серед факторів мотивації, він важливий для СЕО так само, як і культура довіри в компанії. А ось перші місця посіли професійний розвиток (62,79%) і свобода в ухваленні рішень (53,49%). За опитуванням минулого року ці чинники мотивації також були основними.
Демотивує голів компанії насамперед недолік балансу робота-життя, некомпетентний і неефективний менеджмент, відсутність професійного розвитку і свободи в ухваленні рішень.
Зарплата знаходиться на шостому місці серед факторів демотивації.
Компенсаційний пакет для СЕО IT-компаній досить скромний і має такий вигляд.
На гнучкий графік ніхто не скупиться (обмежувати топменеджмент суворим робочим графіком було б досить дивно).
А 41,86% респондентів мають можливість працювати не лише за гнучким графіком, але інколи й віддалено.
Зважаючи на те, що ми говоримо про IT, у статусі фізичних осіб ‒ підприємців працюють 62,79% СЕО.
І 86,05% одержують зарплату в прив'язці до курсу $.
Важливо враховувати, що результати даного аналізу засновані на 43 анкетах CEO компаній, половина з яких поєднує роль фаундера і головного виконавчого директора.
Більшість опитаних ‒ чоловіки віком від 31 до 40 років, які працюють в аутсорсингових і продуктових компаніях (в рівних частинах) з доходом менше $1 млн і кількістю людей до 80 осіб.
Бажаємо вам правильних бізнес-рішень і мотивованих працівників! І нагадаємо, що готові допомогти компаніям з пошуком CEO та інших C-Level-менеджерів.
P. S. Дякуємо Віталію Луженцову за професійну допомогу в обробці даних.
Авторка: Катерина Осадчук, СЕО INDIGO Tech Recruiters