Як зрозуміти, що кандидат не годиться для віддаленої роботи?

Twitter
Linkedin
Facebook
Telegram

Віддалена робота — мрія кожного, хто витрачав половину своєї молодості на дорогу до школи, інституту, роботи й бачив світанки з вікна транспорту. Чи все не так? Наскільки складно зорганізувати роботу віддалених працівників і як визначити кандидатів, які не можуть бути ефективні поза офісом, — розбираємося далі.

HR Думка Кандидатам Віддалена робота Підбір персоналу
Як зрозуміти, що кандидат не годиться для віддаленої роботи? Як зрозуміти, що кандидат не годиться для віддаленої роботи?

Home, sweet home

Вставати засвітла, щоб потрапити на улюблену роботу в офісі — це доступний спосіб заощадити на перегляді фільмів про зомбі-апокаліпсис. Навіщо гаяти час на похід до кіно, якщо й так (безплатно!) щодня зустрічаєш невиспаних зомбі, які на автопілоті дибають вулицями до першої чашки кави в офісі? 

Віддалена робота — мрія кожного, хто витрачав половину своєї молодості на дорогу до школи, інституту, роботи й бачив світанки з вікна транспорту. Чи все не так? Наскільки складно зорганізувати роботу віддалених працівників і як визначити кандидатів, які не можуть бути ефективні поза офісом, — розбираємося далі.

Навчимо закривати вакансії оперативніше та якісніше!

Indigo Tech Recruiters School – новий стандарт знань в IT-рекрутингу. Спікери курсу: Ірина Шамаєва, Стаська Падалка, а також експерти з Garmmarly, DataArt, Медіа-Групи Україна і, звичайно, Indigo Tech Recruiters.

Дивитись програму

Що можна сказати про віддалену роботу? 

Думка про те, що віддалена робота — лише тренд «коронавірусного» року, помилкова.

Спільнота віддалених робіт WWR (We Work Remotely) проаналізувала 11 000 вакансій і з’ясувала, що 70% фахівців працюють віддалено впродовж трьох або більше років. Щороку кількість дистанційного персоналу збільшується на 30%. Команда WWR прогнозує, що до 2025 року 70% робочої сили в усьому світі працюватиме віддалено щонайменше п’ять днів на місяць.

Повна віддалена робота vs. часткова за данними WWR Повна віддалена робота vs. часткова за данними WWR

Як оцінюють свою задоволеність роботою люди у віддалених home office: 

  • 90% опитаних планують працювати віддалено до кінця власної кар’єри;
  • 96% рекомендують віддалену роботу друзям;
  • а 91% заявив, що такий формат роботи зручніший від офісного.

Загалом люди, які звикли працювати віддалено, часто зовсім не можуть уявити собі повернення до офісної роботи. 62% працівників ідуть або розглядають можливість піти з роботи, коли вона перестає бути віддаленою.

Навіть у команді Google, штаб-квартири якої часто називають «Діснейлендом для дорослих», тільки 8% хочуть повернутися до роботи з офісу!

Дистанційна робота: що каже наука?

Туристична агенція Ctrip спільно з дослідниками зі Стенфордського університету дослідили роботу у віддаленому форматі. Працівників розділили на дві групи, одна з яких перейшла на home office, а для другої в процесі роботи не змінилося нічого. Професор Ніколас Блум і його команда відстежували результати роботи цих двох груп близько двох років. 

Результат дослідження виявився несподіваним:

  • ефективність роботи працівників на віддаленій роботі підвищилася на 13% після їхнього переходу на віддалений формат;
  • звільнення в компанії скоротилися на 50%;
  • компанія повідомила, що заробила близько 2000 доларів додаткового прибутку на кожну людину, що працює вдома.

Корисний багаж: для кого насправді годиться віддалена робота

Для кого насправді годиться віддалена робота? Для кого насправді годиться віддалена робота?

Організація роботи у віддаленому форматі — велике випробування для менеджменту бізнесу, навичок кандидата й питання довіри, звісно. Чи буде працівник корисний компанії, чи половину робочого дня проведе в ютубі з бегемотиками, які жують кавуни? Як зрозуміти, що працівник зайнятий справою, а не логіниться у внутрішній системі й приходить за платнею раз на місяць, як один популярний у мережі тестувальник з Каліфорнії?

За даними Owl Labs, менеджери віддалених працівників найбільше непокояться через зниження продуктивності праці (82%), зниження зосередженості (82%), зниження залученості й задоволеності (81%), а також через те, чи зайняті ділом їхні працівники (80%). Але чи так це насправді?

Owl Labs з’ясували, що на віддаленій роботі фахівці працюють понад 40 годин на тиждень на 43% більше, ніж офісна команда. Головне, правильно організувати процес роботи.

Які навички потрібні кандидатам на віддаленій роботі?

Top-skills для кандидатів на віддаленій роботі, за версією Марка Мерфі, генерального директора IQ і автора книг про рекрутинг:

  • високий рівень самоорганізації, дисципліна. При роботі вдома у співробітника може бути багато відволікаючих чинників: сім'я, яка хоче уваги, сусіди з вічним ремонтом або навіть нестабільний / слабкий інтернет. Фахівцю з кадрів варто запитати кандидата про те, як організований його домашній офіс, як він структурує свій робочий день і що буде робити в непередбачуваній ситуації - наприклад, під час перебоїв з електроенергією або вселенського потопу.
  • прокачані комунікативні навички. Для того, щоб отримати вичерпну відповідь на свій запит, як мінімум, його треба правильно сформулювати. Те, що в офісі сприймається як small talk за чашкою кави, в віддаленому режимі може вимагати значно більше ресурсів. Потрібно писати / дзвонити / домовлятися про call – все це забирає час і переповнює месенджери та пошту.
  • вміння працювати в команді. Багато відаленних працівників жодного разу не бачили своїх колег або боса "вживу". Почуття плеча і налагоджені відносини між співробітниками на дистанційній роботі – велика робота для hr-відділу. Уміння бачити трохи далі своїх завдань і розуміння важливості командної роботи – необхідна якість для віддаленого співробітника.
  • ініціативність / проактивность. При роботі з дому, коли над головою не стоїть бос і ніхто не здогадається, що є складнощі з роботою або закінчуються завдання, важливо вміти брати на себе відповідальність і не мовчати, якщо є способи зробити роботу ефективніше. Чесність, активність, підприємливість вигідні, в першу чергу, співробітнику – і тільки потім роботодавцю.
  • вміння тримати баланс. Як вже з'ясувала команда Owl Labs, співробітники на віддаленій роботі схильні переробляти. Звичайно, коли офіс починається і закінчується прямо в ліжку – відкриттям / закриттям ноутбука, то складно втриматися і не попрацювати ще трошки. Ударники праці ризикують не тільки не принести користь компанії, але і банально перегоріти.
  • мотивація. Ризик вигоріти на віддаленій роботі вкрай високий. Коли кожен день як день бабака, кількість живого спілкування стрімко знижується, картинка навколо – не змінюється, мотивація може падати. Підбираючи людину в команду, фахівця з кадрів важливо допитатися, що його драйвит, надає сил і бажання йти вперед до мети– і застосовувати це на практиці.

Критерії підбору працівників для віддаленої роботи

Знайти віддаленого працівника може бути трохи складніше, ніж команду в офіс. Марк Мерфі, генеральний директор IQ і автор книжок про рекрутинг, радить ейчарам і рекрутерам ставити кандидатам на віддалені позиції два важливі запитання: 

Поділіться кейсом, коли ви ухвалили важливе рішення без допомоги наставника або керівника?

Відповідь на це запитання допоможе оцінити рівень самоорганізації кандидата, його ініціативність, вміння брати на себе відповідальність і обстоювати свою думку. Мерфі переконаний: треба дізнатися, як претендент ухвалював важливі рішення самостійно і що саме він вважає важливим рішенням.

Погана відповідь на це запитання: «Я постійно ухвалював важливі рішення, мій колишній керівник довіряв мені й давав максимально великий простір для дій», «Не можу пригадати, коли я ухвалював справді важливі рішення».

У першому випадку претендент максимально уникнув відповіді, його інформація була загальною й розпливчастою, водночас він зайвий раз підкреслив свою важливість. Друга відповідь показує безініціативність кандидата.

Хороша відповідь буде конкретнішою, покаже алгоритм дій людини і спосіб мислення:

«У критичній ситуації я не мав змоги звернутися по допомогу до керівника або компетентніших працівників. Я ухвалив рішення самостійно після аналізу алгоритму дій, характерного для компанії, розіграв за ролями позицію менеджера й клієнта в цій ситуації та постарався уявити рішення win-win. Зрештою конфлікт було розв’язано, бізнес не втратив клієнта, а клієнт зрозумів, що його цінують».

Розкажіть про випадок, коли вашу роботу різко розкритикував керівник.

Працівники на віддаленій роботі потребують якісного зворотного зв’язку й критики більше, ніж працівники в офісі. Це допомагає триматися в лаві, тверезо оцінювати свої можливості й підтримувати продуктивність роботи. 

Уміння сприймати критику й виправляти хиби — найважливіші професійні навички працівника на remote позиції. 

Погана відповідь: «Я не мав зворотного зв’язку впродовж роботи в компанії, і був шокований, діставши шквал негативу на щорічному рев’ю. Мені здається, це неконструктивна історія і все придумано, щоб не підвищувати мене».

Така відповідь подібна до захисної реакції і може свідчити про неможливість спокійно й неупереджено сприймати критику на свою адресу.

Мерфі вважає, що хороша відповідь свідчитиме про раціональне і стійке ставлення до конструктивної критики:

«Одного разу я витратив занадто багато часу на підготовку до семінару й був упевнений, що виконав велику роботу під час навчання. Але після семінару мій менеджер розклав все по пунктах і пояснив, що я занадто заглибився в подробиці теми й мало уваги надав суті питання. Спершу я почувався розчарованим, але потім вирішив розробити інший семінар, зважаючи на побажання менеджера. Я усунув деякі непотрібні деталі з майбутніх лекцій та дістав бажаний результат».

Статистика засвідчує: віддалені працівники, зайняті на повний робочий день, щасливіші на 22% частіше, ніж люди, що завжди працюють з офісу. Чи буде ваша команда в цих заповітних відсотках — залежить тільки від зусиль і бажання бізнесу.

Навчимо закривати вакансії оперативніше та якісніше!

Indigo Tech Recruiters School – новий стандарт знань в IT-рекрутингу. Спікери курсу: Ірина Шамаєва, Стаська Падалка, а також експерти з Garmmarly, DataArt, Медіа-Групи Україна і, звичайно, Indigo Tech Recruiters.

Дивитись програму
Інфо
Автор статті: Тетяна Демахіна
1445 Переглядів
Категорія HR
06.04.2021
Схожі статті
«Твоя особистість зливається з твоїм стартапом: якщо все добре – і тебе драйвить, якщо погано – ти теж "падаєш"»: інтерв'ю з Олександром Дятловим, General Manager Ukraine у Very Good Security
Сфера захисту чутливих даних стає все перспективнішою (sensitive data – це, наприклад, біометричні дані, інформація про здоров'я, фінанси та інші особисті відомості). У я..
Крізь вогонь, воду й фазу штормінгу: 5 стадій розвитку команди
Безліч концепцій описують динаміку розвитку груп. Простою та зручною для використання на практиці ми, команда IT рекрутерів Indigo, вважаємо теорію, запропоновану америк..
«Любов з першого погляду», або як Indigo з випускниками школи «Hillel» спілкувались :)
Між собою ми жартома вирішили що зустріч була схожа нателешоу «Любов з першого погляду» :). Випускники школи мали можливість поспілкуватись з HR’ами і рекрутерами і запит..
Огляд зарплат Product Roles в українських IT-компаніях
СЕО Катерина Осадчук і команда INDIGO Tech Recruiters провели огляд заробітних плат для Product Roles в IT. Нагадаємо: щорічно ми випускаємо огляд заробітних плат C-Level..
Закрити незакриване: що таке Executive Search? Шукаємо найліпших кандидатів на топові вакансії
Що таке Executive Search, кому він допоможе та як дібрати агентство, що допоможе знайти топового спеціаліста, — розбираємося далі...
Як захантити крутого Product Manager до себе в команду?
Згодом кількість завдань, проєктів та команда зростають, а керівник фізично не може розірватися та повноцінно встежити за всім. Не потонути у комунікації між різними відд..
Як найняти кращих? Працюємо над брендом IT-компанії
Днями ми підіймали одну болючу тему (особливо, для власників і СЕО компаній), чому до вас не йдуть працювати кращі кандидати ринку IT. Серед причин — проблеми з брендом ..
Як утримати цінного працівника, якщо він уже стоїть у дверях?
Страшний сон ейчара починається так: відчиняються двері, і цінний працівник заходить у кабінет зі словами «Треба поговорити». Зазвичай наступні за цими словами «Я вирішив..
Як налаштувати воронку в IT-рекрутингу
Воронка рекрутингу описує послідовні етапи взаємодії роботодавця з кандидатами від запиту на пошук до найму..
Штучний інтелект замість боса, фахівці з різноманіття та бебі-бумери на заміну «зетам»: рекрутингові тренди нової декади 
Про тенденції в своїй галузі наприкінці року не пише хіба що лінивий, а оскільки ми з it recruitment agency Indigo — невтомні бджілки, вирішили і собі проаналізувати, чо..
Бермудські трикутники: 9 небезпечних зон, де ми втрачаємо кандидатів 
Чому замість черги кандидатів під офісом гуляє тільки вітер? В процесі рекрутингу є безліч етапів, коли пул пошукачів поступово зменшується, і в результаті на співбесіді,..
Як стати family-friendly роботодавцем: 15 цікавих практик 
Окрім турботи про самих співробітників — що ще може зробити компанія, щоб показати своє ставлення до людей? Налагодити стосунки з їхніми родинами. Family-friendly — важли..
Погані ідеї: 5 способів завалити бренд роботодавця
Ви можете формувати персональний бренд або ні — але ваша репутація бігтиме поперед вас, немов конферансьє..
Екранні уроки: 6 епічних кіноспівбесід в IT
Вчитися проводити співбесіди можна не тільки на власному досвіду, а і у своїх колег з великих та малих екранів..