CEO Катерина Осадчук і команда Indigo Tech Recruiters провели третій щорічний огляд місячних заробітків для C-level в IT. Нагадаємо, що раніше ми випустили огляд місячних заробітків C-Level усіх працівників.
Тепер докладно розглядаємо окремі посади з дослідження.
Насамперед хочеться згадати, хто такий хороший CEO. У статті для McToday можна проглянути нотатки й про поганого.
Ознаки хорошого CEO:
1. Завжди надає перевагу довірі й прозорості. Команда чітко приймає правила гри (цілі, завдання, ролі, відповідальність, фінансову мотивацію), а власник бачить «приладову дошку» свого бізнесу й отримує регулярні звіти про стан справ і плани. До такого CEO легко прийти з проблемою, запитанням, пропозицією, не боячись, що це буде сприйняте з критикою.
2. Хороший аналітик. Він здатний розкласти проблему на складники, розставити пріоритети й визначити завдання, строки, бюджет і відповідальних.
3. Бере на себе повну відповідальність за успіх і невдачі компанії. Він знає особливості ринку, конкурентів, потреби клієнтів, переваги й недоліки продукту або послуги і як їх продати. Він не шукає собі виправдань, якщо щось іде не так.
4. Ставить чіткі цілі перед командою і володіє «поглядом з гелікоптера». Він показує, що має бути зроблене, а не як... Хороший CEO розуміє, що в команді більше знань і досвіду, тому стратегію досягнення мети варто формувати разом, після чого довірити команді реалізацію і не втручатися щохвилинно в процес.
5. Спирається на цифри й факти. У нього завжди є бізнес і фінансова модель на рік з чітким розумінням планованих доходів, витрат і прибутку. Зроблена вона на основі статистики минулих показників, динаміки ринку, досвіду конкурентів з урахуванням потреб і побажань власника.
6. Концентрує увагу команди на клієнтах і продажі. Клієнти повинні бути задоволені. Обсяг продажу повинен рости.
7. Чітко визначає серію продуктів і послуг. Концентрується на розроблянні їх, шліфуючи якість, а не береться за все підряд у пошуках миттєвої вигоди.
8. Описує всі кейси й правила компанії в мануалах і презентаціях (можливо, за допомогою COO). І постійно оновлює їх. Таким способом будь-який працівник може знайти відповіді на свої запитання.
9. Завжди вболіває за хороший продукт або послугу. І ще на етапі розробляння їх враховує, яку цінність вони принесуть клієнтам, у який час, як і з якою ціною треба виводити їх на ринок, щоб виконати план продажу.
10. Свої думки завжди викладає письмово й структуровано. Наприклад, поява сильного конкурента, звільнення важливого працівника — усі основні події CEO підкріплює цифрами, планом і дедлайнами, а не жаліється на проблеми усно чи пише простирадла тексту про те, чому так сталося або чому щось не можна зробити.
11. Хороший CEO може зосередитися й зробити правильний вибір. Навіть коли здається, що вибору немає і все руйнується. Навіть тої миті, коли хочеться втекти, сховатися чи померти.
Якщо вам пощастило мати в компанії CEO, який відповідає всім пунктам контрольного списку — беріть його. Якщо ж ви і є цей CEO — браво! Ви цінний працівник.
Подивімося ж нарешті, як цінність віддзеркалюється на матеріальному еквіваленті.
Ми отримали 75 анкет від засновників, які виконують роль CEO у своєму бізнесі, від найманих CEO, Country Managers і General Managers.
Дані у вилках оплат практично не відрізнялись, тому ми поєднали їх, щоб одержати більший обсяг інформації.
62% компаній засновані в Україні, 14% — у країнах Європи і 18% — у США.
34% опитаних працюють у компаніях розміром від 21 до 80 людей, 23% — від 81 до 200 людей. Є й CEO великих компаній, розміром від 201 до 800 людей — 19%.
Більшість CEO з продуктних компаній (62%), з аутсорсингу — 28%.
Сподіваємося, що результати нашого опитування допоможуть в ухваленні рішень — як у питаннях відправлення, так і прийняття оферу на роль керівника бізнесу.
Ухвалюючи рішення про рівень оплати, важливо враховувати не просто загальні дані з винагороди, а й досвід людини, розмір компанії, кількість підлеглих і т. д. Що ми й покажемо далі.
Так, наприклад, якщо тільки 4 CEO відповіли, що працюють у MedTech-компаніях, ми не враховували ці дані як недостатньо показові й включали тільки ті, де 5 і більше відповідей.
Найбільше даних одержано у сфері FinTech and Banking і E-Commerce. Тут найбільш зважена вилка.
А найвищі доходи в загадковій категорії Other і в Consulting на медіані.
У середньому за вилкою високий дохід у CEO в GameDev, але я б не орієнтувалася сліпо на ці дані, оскільки в нас усього 5 анкет від CEO на цій позиції.
На медіані рівень оплати в продуктних й аутсорсингових компаніях однаковий — 7000 $. Але починаючи з 75-го перцентиля спостерігають різницю в доході на користь CEO продуктних компаній.
Дані показують, що старший вік — привід для радості принаймні в плані рівня місячного заробітку. CEO у віці 35+ заробляють на медіані на 60% більше за своїх колег, яким від 30—34 років.
Якщо дивитися на середні дані, то найбільший дохід у CEO 45+. Але в нас тільки 5 анкет від CEO цього віку.
Вік компанії, у якій працює головний керівник, також важливий. У компаніях, які на ринку понад 10 років, CEO і на медіані, і в цілому за вилкою отримують більше за колег, що працюють у молодших компаніях. На медіані 8250 $, а в середньому — 11 766 $.
Може здатися дивовижним, що в компаніях, які на ринку 1—3 роки, CEO отримують теж непоганий дохід: навіть вищий, ніж у трохи старших бізнесах (3—5 років). Але це частотне явище. У молодих компаніях не налагоджена система оплати, а також часто: а) платять скільки просять, тому що не завжди легко залучити людей до стартапу (питання стабільності); б) не завжди звіряються з ринком — це етап швидкого зростання, і часто швидкість важливіша за економію. Це також видно й за розміром компанії (рис. 10).
Значно відрізняється рівень оплати CEO у великих компаніях — від 201 до 800 людей. На медіані — 11 600 $. У середньому — 13 502 $.
З таблиці нижче ми можемо побачити, наскільки різкий розрив в оплаті CEO в компаніях з доходом понад 10 млн дол. США в рік — вони отримують у 2—3 рази більше, ніж колеги в компаніях з меншим доходом.
Тут ми можемо натрапити на суми у 25 000 $ і 34 000 $ доходу в місяць.
Гарна новина: цього року практично всі CEO задоволені своєю роботою. Дані показують, що CEO з оплатою 7000 $ на медіані, у принципі, можуть бути абсолютно задоволені й «скоріше задоволені» з оплатою 8000 $. Докладніше про фактори мотивації і демотивації ми поговоримо нижче.
Демотивує голів компанії насамперед черга, відсутність професійного розвитку й свободи в ухваленні рішень, брак балансу «робота — життя», а також некомпетентний менеджмент. Рівень місячного заробітку на п’ятому місці у факторах демотивації.
Компенсаційний пакет для CEO в ІТ-компаніях має такий вигляд.
Торік тільки 14% мали медичне страхування, і 16% — оплачену освіту додатково. Тепер 37% CEO зауважили, що їхній компенсаційний пакет охоплює медичне страхування і/або оплату додаткової освіти.
У минулому огляді майже 49% CEO працювали в офісі, 42% — в офісі або віддалено, і лише 4,65% — віддалено.
Цього року тільки 10% працюють в офісі.
Результати цього аналізу ґрунтуються на 75 анкетах CEO, General Managers, Country Managers і фаундерів, які виконують роль CEO у своїх бізнесах.
Більшість опитаних — чоловіки віком від 31 до 39 років, які працюють переважно в продуктних компаніях (62%) з доходом від менш як 1 млн дол. США до 7 млн дол. США (тільки 15 CEO працюють у компаніях з доходом понад 10 млн дол. США) і заснованих в Україні.
Сподіваємося, що інформація була для вас корисною, і будемо раді зворотному зв’язку.
Дякуємо Royallex в особі Віталія Луженцова за допомогу в обробленні даних.
Автор: Катерина Осадчук, СЕО Indigo Tech Recruiters