Вірите в потенціал? Створюєте в компанії середовище, де паростки таланту зростають, наче бобове дерево Джека, до небес? Отже, для вас актуальне питання, як залучати перспективних новачків до своєї команди. Над особливостями полювання на юні IT-таланти замислилися і ми з рекрутинговим агентством Indigo.
Університети
За даними Tech Ecosystem Guide to Ukraine 2019, в Україні більше 200 навчальних закладів мають IТ-спецiальності і випускають 16 тис. фахiвцiв щорiчно. Серед них точно є ваші. Але стояти з хлібом-сіллю на церемонії вручення дипломів — запізно. Тому що до цього часу інші роботодавці вже провели для студентів купу ініціатив, у які грамотно загорнули джоб-офери, і сформували лояльність до себе. Не кажучи про те, що багато з них створять або вже запустили власний стартап. Отже, приєднуватися і пропонувати цінність талантам варто вже під час навчання: сіяти, а тільки потім — жати.
IT-курси
Якщо люди йдуть на курси, це вже гарний знак: вони хочуть потрапити в професію і навіть готові інвестувати в це на доступному для себе рівні, ймовірно навіть отримали початкові знання — тож розпочинати роботу буде легше. До того ж, багато студентів і раніше мали певні навички, але вирішили формалізувати їх та отримати диплом. Звісно, чекати на випускників під дверима навчального класу і відловлювати найуспішніших — не найкраща ідея. До того ж, левова частка програм проводиться онлайн. Тому, як варіант, на курсах можна навчати або проводити власні корпоративні програми — це чудова можливість придивитися до учнів.
Студентські спільноти
Оскільки «фрешів» ми обираємо не за досвідом, знаннями та навичками, а насамперед за особистим профілем — участь у спільнотах це вже своєрідний фільтр. Зазвичай це небайдужі та проактивні молоді люди, які прагнуть розвитку, мають базові навички управління проектами та роботи в команді. Навчити Python Developers можна, навчити культурі — навряд.
Звичайні школи
Так-так, наразі якщо компанія розпочинає пошук потенційних талантів з університету, — вона вже трошки відстає. Тому розбудову бренда роботодавця в сегменті нового покоління варто розпочинати ще зі шкільних парт: цікаві лекції про технології, профорієнтаційні уроки з органічно вплетеною інформацію про переваги власної компанії. Запросити потенційних колег можна і до себе в гості — на екскурсію, і це робить багато компаній: одна справа — почути, і зовсім інша — побачити на власні очі той «космос», до якого згодом можна приєднатися. До речі, і до діточок, які приходять до аніматорів у офіс на свята, теж можна подивитися під новим кутом ;)
Віртуальний світ
Там «прописалося» багато молоді, що як мінімум дотично цікавиться світом технологій, отже, серед гравців можна знайти кандидатів. Як у відомому кейсі датської компанії Uncle Grey: вона запросила топ-гравців Fortress 2 стали амбасадорами бренда, демонструючи постери з лінками на вакансії.
Стажування
У програмах для інтернів є безліч переваг. Так, інвестиції потрібні — але, за відгуками компаній, які їх проводять, вони зазвичай менші, ніж пошук готових фахівців такого рівня. І це не тільки про найм, а і про корпоративну соціальну відповідальність, бренд роботодавця, навіть про мотивацію досвідчених колег: на певному рівні розвитку багато професіоналів мають внутрішню потребу ділитися знаннями. А ще усім потрібне нове бачення — навіть, а може і особливо, досвідченим профі та зрілим бізнесам.
«Йдіть за кроликом»
Нове покоління дуже любить квести та загадки, тому так багато роботодавців намагаються спочатку заінтригувати їх, а потім привести до свого порогу. Наприклад, польська компанія DaftCode на станції метро, найближчій до Варшавського університету, спочатку інтригувала банером із логотипом — і більше нічого. Потім додала до реклами фрагменти коду. Ті, хто вирішив задачу, отримав контакти та запрошення на співбесіду.
І таких кейсів безліч — наприклад, Google розміщували загадки на білборді, спецслужба Великобританії GCHQ пропонували майбутнім борцям із кібератаками скласти заплутаний числовий пазл тощо. А де ви шукаєте талановиту молодь? Поділіться цікавими історіями :)
автор: Катя Маєвська